Singura Școală gimnazială Step by Step din țară a deschis Anul Școlar 2014 – 2015 cu așteptările și interesele elevilor

0

Școala Gimnazială Step by Step a marcat astăzi începerea oficială a Anului școlar 2014-2015 printr-o festivitate în care copiii au arătat ce doresc și ce așteaptă ei de la școală, într-un eveniment menit să redea sentimentul comunității între elevi, părinți și cadre didactice, în jurul intereselor celor mici, specific metodei educaționale Step by Step.

Radu Apostol in dialog cu elevii SbyS(1)

De la sport și prietenie, jocuri și veselie, călătorii și libertate, pâna la artă și concentrare, scriere și reguli, matematică și experimente, excursii și limba rusă – copiii au spus ce vor să le ofere școala, atât pe cartoane colorate, care au format un copac al dorințelor, cât și în cadrul unor cântece create de ei, sau în timpul unor discuții spontane cu ambasadorul metodei Step by Step în România, regizorul Radu Apostol.

Festivitatea a fost deschisă cu câteva cuvinte rostite de invitati. Au salutat audiența și au urat copiilor mult succes în drumul lor de la potențial la performanță Cristiana Boca, directoarea Școlii Gimnaziale Step by Step și Conferențiar Universitar Dr. Doina Ștefănescu, membră in Consiliul de Administrație al Centrului pentru Educaţie şi Dezvoltare Profesională (CEDP) și cadru didactic al școlii, predând cursul de Filosofie pentru Copii.

Înainte de sunetul primului clopoțel, Cristiana Boca a punctat de ce anul școlar a început cu un dialog cu elevii: „Suntem o comunitate; creștem împreună, învățăm împreună. Împlinim  așteptările copiilor și părinților deopotrivă și îi educăm pe copii să reușească în viață, echilibrați și fericiți.”

Festivitatea de deschidere a Anului Școlar 2014 – 2015, organizată de Centrul pentru Educaţie şi Dezvoltare Profesională (CEDP) pe 15 septembrie, între orele 9.00 și 10.00, la Școala Gimnazială Step by Step a marcat totodată 20 de ani de prezență a alternativei educaționale Step by Step în România,  primul gimnaziu Step by Step din țară și inaugurarea noului teren de sport al Școlii Step by Step și al Grădiniței Bambi.

METODA STEP BY STEP

Step by Step este o metodă educațională alternativă, care valorifică potențialul fiecărui copil, în condițiile predării curriculei naționale și îl pregătește să aibă succes și să facă față provocărilor  mediului social, asigurându-i echilibrul psiho-emoțional.

Metoda Step by Step are la bază principiul potrivit căruia copilul începe să învețe încă de la naștere, iar educația este centrată pe copil, pe nevoile, dorințele, potențialul său natural, precum și pe așteptările sale. Copilul este educat să reușească în viață academic și profesional, dar într-un climat de echilibru emoțional și integrare armonioasă în societate.

Succesul înregistrat în România de aplicarea metodei Step by Step timp de 20 de ani și cu predarea curriculei naționale dovedește validitatea acestui mod alternativ de predare.

În timp ce la clasă sunt predate materiile cuprinse în programa publică și sunt organizate activități opționale variate, metoda Step by Step construiește dezvoltarea copiilor prin 10 pași, datorită cărora aceștia parcurg drumul cel mai bun de la potențial la performanță:

  1. Gândire critică: copiii sunt educați cum să gândească și nu ce să gândească; să dezvolte strategii pentru a-și atinge obiectivele, să planifice și să analizeze.
  2. Cultivarea talentului: este descoperit si cultivat talentul fiecărui copil
  3. Curiozitate: copiii sunt educați să învețe tot ce au nevoie pentru a face performanță din curiozitate și din dorința de a explora.
  4. Creativitate: copiii sunt educați să-și cultive creativitatea și să o folosească pentru a-și îndeplini visele și potențialul.
  5. Încredere: copiii sunt educați să aibă încredere în ei și în ceilalți, să colaboreze și să facă echipă, să aprecieze și să se lase apreciați.
  6. Diversitate: copiii sunt educați să aibă curajul să fie diferiți și să respecte diferența celorlalți.
  7. Expresie de sine: copiii învață cum să comunice, nu ce să vorbească.
  8. Bucurie: copiii sunt educați să vină la școală cu bucurie și să le placă să învețe.
  9. Ascultare: copiii sunt ascultați cu mintea, ochii si inima, sunt înțeleși.
  10. Leadership & Responsabilitate: copiii învață să asume responsabilități pentru ei și pentru comunitate și să acționeze

Copacul Asteptarilor Copiilor de la Step by Step

Despre Step By Step

Centrul pentru Educaţie şi Dezvoltare Profesională (CEDP) este o organizaţie neguvernamentală, care dezvoltă programe în domeniul educaţiei. Din 1994, CEDP este cunoscut ca promotor al Alternativei Educaţionale Step by Step, care se aplică în 40 de judeţe din România, în creşe, grădiniţe şi clase din învăţământul primar și gimnazial. www.stepbystep.ro

În prezent, alternativa funcţionează în 40 de judeţe cu 600 de  clase pentru nivelul primar, cu aproximativ 11.000 de elevi. Din 2000, CEDP a creat prima grădiniţă particulară care aplică metodologia alternativă Step by Step, un centru model de bune practici în ceea ce priveşte educaţia timpurie, Grădiniţa Bambi, grădiniţă acreditată prin OM.3570 din 30.03.2009 – www.bambistepbystep.ro .

Din 2012 a creat prima școala particulară care aplică metodologia Step by Step, un centru model de bune practici în ceea ce priveşte educația de calitate la nivelul învățământului primar și gimnazial, Școala Step by Step, școală autorizată prin OMECTS 5893/27.09.2012 pentru nivel primar și OMECTS 5490 din 15.11.2013 pentru nivel gimnazial. www.scoalastepbystep.ro

Din 2005, ca o continuare a eforturilor de promovare a conceptului de educaţie timpurie, CEDP completează spaţiul educaţional şi literar cu primul târg de carte pentru copii, MiniLibri – spectacolul cărţii pentru copii. www.minilibri.ro

Din 2007, CEDP promovează cel mai inovativ program de educaţie complementară, FasTracKids www.ftk.ro

Curriculum naţional pentru învăţământul primar prinde viaţă prin intermediul aplicării metodologiei alternative Step by Step (activităţile desfăşurându-se în centre de activitate: Centrul de Scriere, Bibliotecă, Matematică, Ştiinţă, Arte şi Construcţii).

Curriculum naţional pentru gimnaziu este aplicat cu utilizarea principiilor alternativei Step by Step (metode activ-participative de predare-învăţare-evaluare, individualizarea învățării), activităţile desfăşurându-se atât în grupuri mici cât şi individual, interactiv, cu accent pe interesul pentru cunoaştere şi învăţare continuă.

scoalastepbystep.ro | bambistepbystep.ro

www.facebook.com/scoalastepbystep

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează