Oameni și comunități

Bun venit la secțiunea dedicată exemplelor pozitive despre Oameni și Comunități!

Te invităm să citești o analiză a acestui domeniu, descriere realizată de invitatul nostru, Chris Worman.
Intenția comunităților în general este aceea de a lăsă în urma lor, o lume mai bună decât cea pe care au găsit-o, în tot atât de multe aspecte, forme, culori. De la studenți la grupuri organizate la biserică, până la genul de manifestații care ocupă bulevarde; de la avocați pro bono și pacifiști care îmbrățișează copaci, până la grupuri de afaceriști echilibrați din punct de vedere etic. Unii sunt implicați doar preț de un flash mob, alții sute de ani. Toți însă provoacă schimbări sociale demne de remarcat.
În ultimă instanță, ceea ce contează nu este numele sau bugetul de publicitate acordat acestor grupuri sau dacă au câștig de cauză în ceea ce fac; dar ei reușesc să angreneze și să îi inspire pe cei care fac parte din comunitatea lor, astfel încât de la mic la mare își asumă responsabilitatea de a dezvolta și îmbunătăți perspectiva anilor ce urmează… de multe ori cu mult timp după ce nu mai există acea comunitate.

Decât o Revistă este o astfel de comunitate. Pe de-o parte, este o revistă. Pe de alta, este o conversație care se desfășoară între mulți participanți la discuție, despre esența României, așa cum este ea spusă de povești, eseuri foto și bine-cunoscutul reportaj. Mii de indivizi urmăresc comunitatea DoR pe canalele de social media și participă în cadrul microcampaniilor, sute de oameni sunt prezenți la petrecerile lor de lansare, zeci lucrează pro bono ca să facă posibilă apariția ei lunară. Da! GRATIS! Majoritatea dintre ei își donează cuvintele, imaginile, timpul lor; oferindu-ne nouă în dar una dintre cele mai inteligente, de bun simț și frumos realizată publicație media de pe piața românească din ultima vreme.

Fundațiile comunitare care apar prin țară sunt cu totul altă situatie. Cele care acordă fonduri pentru a susține ideile locale încearcă să le susțină prin fonduri locale. Bani locali, idei locale, proiecte din zonă cu lideri locali… împreună, comunitatea fundațiilor românești antrenează în jurul lor mii de donatori locali, într-o discuție despre ceea ce e important în orașul lor în fiecare an, pe măsură ce strâng fonduri pentru renovări de școli și clinici, până la parcuri publice sau programe/sporturi adresate tineretului din zonă.

Lets Do It nu mai are nevoie de nici o prezentare, până acolo încât devine aproape un clișeu să îi aducem acum în discuție, dar este demn de menționat impactul acțiunii lor de curățenie în toate acele colțuri ascunse care fac din România o țară atât de frumoasă. Faptul că vezi banner-ul lor pe peretele unei scoli dintr-un sat uitat de lume și că îi auzi pe copiii de acolo vorbind cu mândrie de faptul că fac parte din acea mișcare arată clar potențialul extraordinar al comunității și proiectului pe viitor.

V-am dat aici trei exemple de dialog comunitar: al unui dialog printat, al altuia în domeniul filantropiei și al unuia în domeniul voluntariatului. Toate trei antrenează masele de cetățeni ai României și le oferă platforme prin care ei se pot conecta unii cu alții, pot învăța și acționa. Fiecare cu punctele lui puternice sau slabe și sunt doar câteva dintre multele posibilități, construite pe principiul că cel mai efficient mod de a construi un viitor promițător în țara în care trăim nu este acela de a ține prelegeri și discuții înterminabile. Modalitatea cea mai eficientă este aceea de a implica oamenii obișnuiți și de a găsi moduri, de a co-creea soluții bazate pe modificarea stării actuale a lucrurilor.

Chris Worman, Director of Program Development at www.TechSoupGlobal.org has been working in civil society since 1998. Chris began in community development, communications and fundraising for the Guthrie Theater in Minneapolis where he was a part of the $130 million ‘New Guthrie’ Capital campaign team. At the successful conclusion of the campaign, Chris became Direct Marketing and Foundations Manager for Special Olympics where he introduced various methods for cultivating individuals of high net worth, managed a database of more than 250,000 individual donors and began his first serious data and technology projects, launching several online fundraising and community building platforms before facebook made it so easy. As the systems reached maturity Chris, raised in Botswana, felt his international upbringing pull on his professional self and began to look at opportunities abroad.

Chris arrived in Romania in 2006 thanks to Peace Corps and by late 2007 had started the country’s first community foundation and a national platform for more of the same. Over the next 5 years Chris started a variety of civic-engagement-through-philanthropy processes designed to create alternative and enabling power structures for citizens in post-democratic societies; today more than 20,000 families donate regularly through processes of Chris’ design.

Along the way, Chris designed and launched several social enterprises and brought TechSoup into Romania in 2009. Through TechSoup projects of Chris’ design, more than 4 million citizens in Romania, Czech Republic and Slovakia, Serbia, Kosovo and Bosnia and Herzegovina have been exposed to an intensely local dialog about the role of the citizen in nominal democracies. More than seventy web or mobile sites for online to offline action have been generated and the process is being modeled with new topical foci across the region.

In his current role, Chris has moved to Warsaw where he will coordinate more of the same, try to build global alliances for tech and social change, and continue consulting on how to best accelerate web-based social leadership from beautiful ideas to usable apps. In his spare time, Chris teaches masters-level coursework in NGO management for the University of Vienna School of Economics, is a trainer, facilitator, mentor, erstwhile writer, and consultant for organizations ranging from Microsoft, The Aspen Institute, National Democratic Institute, and the Erste Bank to Transparency International and sits on the boards of several start-up social enterprises you haven’t heard of yet. He doesn’t tweet much but you can find him at @ChrisWorman or on linkedin at http://linkd.in/ZPGJ19.
Text tradus în parteneriat cu Shakespeare School, centru Cambridge de învățare a limbii engleze cu o metodă specială de predare, ce oferă cea mai plăcută și eficientă experiență de învățare a limbii engleze pentru copii și tineri.
http://shakespeare-school.ro/


1 2 3 833