Abilitatea de a recunoaște și gestiona emoțiile și conflictele, autodeterminarea și vorbitul în public sunt în centrul noilor opționale școlare Aspire Teachers pentru elevii din ciclul primar și gimnazial, „Călătorie în lumea emoțiilor” și “Aspire Talks”.
Programele sunt rezultatul muncii de colaborare, creație și pilotare de peste un an a mai multor profesori din comunitatea Aspire Teachers și specialiști în domeniul educației din România și SUA. Sunt primele materiale de acest fel realizate de o comunitate dinamică de dascăli motivați să ridice standardele formării și conținutului educațional folosit de profesorii adaptați realităților secolului 21.
Odată cu începerea anului școlar, 250 de profesori au trecut deja prin cursul online intensiv de pregătire susținut de lect. dr. Ramona Buzgar, psiholog și formator cu experiență în programe de dezvoltare socio-emoțională pentru elevi de la cele mai mici vârste. Profesorii au început să împărtășească propria experiență cu activitățile din ghid pe grupurile de Facebook dedicate și să adapteze materialele și în contextul învățării de la distanță.
Activitățile pot fi parcurse de-a lungul unui an școlar, dar pot fi folosite și ca suport pentru orele de dezvoltare personală (primar), dirigenție sau consiliere (gimnaziu). Materialele sunt oferite gratuit pe site-ul asociației, fiind realizate cu sprijinul sponsorilor principali ai organizației, OMV Petrom și City Insurance.
„Călătorie în lumea emoțiilor” vine în sprijinul profesorilor din ciclul primar care doresc să ajute elevii să își recunoască, valideze și gestioneze sănătos emoțiile și conflictele cu cei din jur. Prin povești,¨jocuri, filmulețe și reflecții pe baza a ceea ce experimentează, elevii află cum să lucreze cu gândurile care stau în spatele emoțiilor, să fie empatici și să abordeze conflictele ca pe oportunități de învățare.
„Aspire Talks” provoacă elevii de gimnaziu să se pregătească pentru primele discursuri publice despre interesele și dorințele lor și să lucreze în echipe la evenimente de tip TED Talk din școlile lor. Ghidul se adresează profesorilor diriginți, consilierilor și profesorilor de științe socio-umane din primele clase gimnaziale care își conștientizează rolul de a forma oameni autonomi și motivați, capabili să își gestioneze emoțiile în public și să depășească obstacolele pentru a finaliza un proiect împreună.
Profesorii care au pilotat activitățile în 23 de școli în anul școlar precedent au raportat un progres real în modul cum se prezintă elevii, o creștere a implicării și motivației acestora, dar și a modului cum lucrează în echipă și se susțin reciproc.
Cele două programe pot fi adoptate de profesorii din toată țara, iar materialele electronice pot fi descărcate gratuit de pe site: https://www.aspireteachers.ro/optionale
„Când membri din comunitatea Aspire Teachers au început să lucreze la aceste opționale anul trecut, nimeni nu a anticipat cât de acută va deveni nevoia tuturor de a avea o educație socio-emoțională solidă, cu o înțelegere corectă a rolului emoțiilor în învățare. Cele două programe conectează știința cu practica din școli și sprijină profesorii să prioritizeze competențele esențiale ale elevilor de la cele mai mici vârste, mai ales în școlile cu resurse puține.”, transmite Măriuca Morariu, Director Executiv, Aspire Teachers.
Aspire Teachers este o organizație non-profit înființată în 2016 care susține formarea de calitate a învățătorilor și profesorilor din România prin activități aplicate de pregătire cu o curriculă multidisciplinară, cu practici pedagogice de impact adaptate la realitățile secolului 21. Împreună cu ei, dezvoltă comunități de bune practici și resurse educaționale concentrate pe competențele viitorului din anul 2030, pentru o generație de copii și tineri adaptați economiei globale.