HOSPICE Casa Speranței strânge 1.6 milioane de lei în campania de sfârșit de an

1

În decembrie 2014, fundația HOSPICE Casa Speranței, lider național în îngrijirea paliativă și centru de excelență în Europa de Sud-Est, a derulat o campanie de strîngere de fonduri integrată, cu mesaje pe TV, în presa scrisă, online, outdoor și social media.

Datorită partenerilor media și cu sprijinul a 187 de companii, s-a strîns suma de 1.618.000 de lei, cu 59% mai mult decît în anul precedent, ce va ajuta HOSPICE să ofere 3.150 de vizite de îngrijire la domiciliul pacienților, 3.200 de zile de internare în unitatea cu paturi pentru 228 de pacienți și 3.320 de vizite în centrul de zi pentru copiii și adulții care suferă de boli incurabile.

unnamed

Campania ’’Dorință de Crăciun’’ din decembrie 2014 s-a adresat companiilor care au avut posibilitatea legală să sponsorizeze organizațiile non-profit. Legea sponsorizării și Codul Fiscal permit societăților comerciale să investească în dezvoltarea societății românești, fără niciun pentru ele. Acestea pot direcționa pînă la 20% din impozitul pe profit către organizații neguvernamentale – în limita a 0,3% din cifra de afaceri – sumă ce se scade din impozitul pe profit de plată.

De asemenea, în cadrul campaniei, fundația HOSPICE Casa Speranței și AlTreileaSector.ro, în parteneriat cu EY România, au organizat un eveniment de presă pentru a prezenta cifre concrete în ceea ce privește utilizarea Legii Sponsorizării și pentru a oferi o privire de ansamblu asupra acestei prevederi fiscale.

Conform datelor ANAF, în 2013, 191.691 de societăți comerciale au înregistrat profit în România. Dacă toate acestea ar fi direcţionat către sectorul nonprofit suma maximă prevăzută de lege – pînă la 2,3 miliarde de lei (525 milioane de euro) – ar fi putut susține domenii cheie precum sănătatea, mediul și educația. Totuși, doar 16% dintre societățile comerciale (30.651) au ales să folosească facilitatea fiscală prevăzută în Legea Sponsorizării, suma distribuită către ONG-uri fiind de 523 milioane de lei (118 milioane de euro), adică doar 22% din potențialul maxim.

Cu 525 de milioane de euro direcționate de mediul de afaceri către ONG-uri s-ar putea realiza, concomitent, în fiecare an, proiecte cu impact major în comunitățile din România, cum ar fi:

  • 17.500 de hectare de terenuri degradate s-ar tranforma în păduri. În 5 ani, în Teleorman, 20% din suprafața județului ar fi împădurită;
  • 31 de centre de îngrijiri paliative ar fi construite în România, care să ofere servicii gratuite pentru 61.000 persoane cu boli incurabile. Acoperirea pentru acest tip de servicii ar crește, la nivel național, de la 6% la 45%;
  • Peste 800.000 de adolescenți din România ar fi susținuți să se implice în proiecte de educație în următorii cinci ani.

Pentru a asigura continuitate serviciilor pe care fundația HOSPICE Casa Speranței le oferă gratuit de 23 de ani, organizația se bazează pe sprijinul comunității.  Companiile pot să ofere sponsorizări cu scopul de a susține serviciile oferite de HOSPICE la fiecare sfîrșit de trimestru fiscal. Mai multe informații puteți găsi accesînd pagina http://20.hospice.ro/.

Despre autor

avatar

Eu sunt Andra. Îmi place să descopăr locuri noi şi să le cutreier la pas. Mă scufund uneori în lectură, în căutarea unor momente de linişte care îmi încarcă bateriile. Scriu cu drag despre ceea ce mă face fericită, privind mereu la lucrurile bune din jurul meu. Iubesc ceaiul, ciocolata neagră şi oamenii zâmbitori. Pentru că şi eu sunt unul dintre ei:) Pentru mai multe pilule de optimism, încearcă şi aici www.zambetsisanatate.ro

Un comentariu

  1. Pingback: Zelist Blog » Blog Archive » 22 – 28 ianuarie 2015 – Saptamana in Social Media

Comentează

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.