Campania „Am autism! Autismul la gradinita” organizata de Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism (AITA), avand ca partener Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, s-a incheiat sambata, 31 martie, odata cu sustinerea ultimului curs din seria celor 5. Cursul din 31 martie a avut loc la gradinita nr. 191, a fost sustinut de psihologii AITA Andreea Matauan si Cristina Gheorghe, 45 de educatori fiind prezenti in sala.
AITA a organizat Campania „Am autism! Autismul la gradinita” cu ocazia zilei de 2 aprilie, Ziua Internationala de Constientizare a Autismului, fiind vorba despre o campanie de informare si constientizare. In cadrul campaniei s-au organizat 5 cursuri a cate 3 ore, in fiecare sambata a lunii martie, in cele 5 gradinite partenere care s-au alaturat cauzei: Gradinita Kids Club, Gradinita Romano-Finlandeza, Gradinita Conil, Gradinita Pisicile Aristocrate si Gradinita nr. 191. Specialistii AITA care au sustinut cursurile, in echipe de cate 2, au fost: Daniela Martinescu (Presedinte AITA), Ana Burla, Andreea Matauan, Alina Porumboiu si Cristina Gheorghe. Companiile care s-au implicat in aceasta campanie facand sponsorizari au fost: Paradis Media, Pipo si Lumea lui Bubu.
Cursurile gratuite organizate de AITA au fost adresate educatorilor deoarece exista putine asemenea cursuri de informare la care acestia au acces, iar pe fondul acestei lipse de informatii se ajunge uneori la respingerea copiilor cu autism din gradinite sau la dificultati in integrarea copilului cu autism in grupul de la gradinita. Primul pas spre integrare sociala al unui copil cu autism, care a beneficiat de terapie, este intrarea la gradinita si adaptarea la cerintele si la interactiunile specifice acestui mediu.
Educatorii au primit informatii cu privire la: caracteristici si semne ale autismului, modalitati de a diminua comportamentele inadecvate si de a le dezvolta pe cele adecvate (functia comportamentelor), particularitati in motivarea copilului cu autism (educatia pe baza de recompensa), care este rolul insotitorului (shadow) la gradinita si care este rolul educatorului cand in clasa se afla un copil cu autism, cum se atrage acceptarea din partea celorlalti copii din grupa a copilului cu autism pentru integrarea lui cu succes, obiective personalizate de atins in gradinita si modalitati eficiente si empatice in comunicarea cu parintii.
Feedback-urile legate de curs au fost pozitive, cei mai multi dintre educatori afirmand ca se simt mai pregatiti pentru a primi si a integra un copil cu autism in grupa lor de gradinita. De asemenea, au apreciat modalitatea interactiva de desfasurare a cursului, insotirea informatiilor teoretice de exemple practice si abordarea unor situatii venite din practica lor la clasa.
Un comentariu
Felicitari organizatorilor! Este mare nevoie de constientizare si educatie in acest domeniu. Felicitari si dumneavoastra care postati astfel de informatii.