Trei proiecte educaționale din Târgu Jiu primesc finanțare totală de 245.000 lei prin programul național Fondul pentru un viitor mai bun în comunități

0

Copiii și tinerii din Târgu Jiu vor descoperi știința și tehnologia într-un mod practic și captivant, prin trei inițiative pentru educație finanțate în cadrul cadrul celei de-a șasea ediții a programului național „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități”, dezvoltat de Federația Fundațiile Comunitare din România cu sprijinul Lidl România și coordonat local de Fundația Comunitară Vâlcea. Printre inițiativele finanțate în Târgu Jiu se numără programe care vizează crearea un spațiu multifuncțional dedicat educației prin experiment pentru copii și tineri, implicarea comunității în ateliere educative de orientare, dezvoltarea abilităților STEM (știință, tehnologie, inginerie, matematică) și a creativității în rândul celor mici.

Fundația Comunitară Vâlcea anunță primii câștigători locali ai granturilor nerambursabile din cadrul programului național „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități”. Programul este susținut de Lidl România și implementat în mai multe orașe din țară, cu o alocare totală de peste 1.225.000 de lei în ediția a VI-a. La Târgu Jiu, demersul este coordonat de Fundația Comunitară Vâlcea care dispune de 245.000 de lei pentru finanțarea de inițiative comunitare pentru educaţie

Inițiativele venite din comunitate au fost selectate în baza unui concurs de proiecte, care a fost precedat de sesiuni de îndrumare și feedback individual susținute de echipa Fundației Comunitare Vâlcea. La aceste sesiuni au putut lua parte toți cei interesați să aplice, pentru a-și dezvolta proiectele și a le adapta cât mai bine la nevoile comunității. 

În urma concursului au fost selectate trei proiecte finaliste, care până în noiembrie 2025 vor pune în practică soluții variate pentru a răspunde provocărilor din educație din comunitatea locală:

  • Asociația Club Sportiv Palatul Copiilor Târgu Jiu îi va încuraja pe copiii, tinerii dar și adulții din Târgu Jiu să își petreacă timpul liber în natură, prin proiectul „HUB de orientare și radioorientare”. Proiectul își propune  cartarea a două zone și realizarea de poligoane cu posturi fixe de orientare și radioorientare, organizarea unor ateliere educative de înțelegere a hărților, reliefului, precum și a unei tabere de vară tematice.

    • Asociația Be Teen va stimula curiozitatea și creativitatea în rândul copiilor și tinerilor din Tg-Jiu și Gorj prin proiectul „EDUnet Space”. Ei și-au propus crearea unui spațiu multifuncțional dedicat învățării interactive și experimentale specifice educației STEM (Știință, Tehnologie, Inginerie, Artă Digitală, Matematică). Tinerii vor putea participa la 10 ateliere de învățare experimentală și la 5 tururi ghidate în Târgu Jiu.

  • Asociația Edulifelong are în prim-plan copiii din grădiniță și școală primară pentru care vor să lanseze proiectul „Caravana Exploratorilor STEAM: Descoperă, Creează, Inovează!”. Acesta susține dezvoltarea abilităților STEM și încurajează creativitatea printr-o serie de stații tematice, de la Inginerie, Robotică și Simțuri, până la Minunile Naturii, Bucătărie și Energie Regenerabilă.

Selecția proiectelor a fost făcută de un juriu format din specialişti în domenii legate de temele Fondului și reprezentanți din comunitate. „E important să acționăm <<la firul ierbii>> în domeniile educație și educație pentru mediu. Fondul pentru un viitor mai bun în comunități a potențat dorința de schimbare și implicare a gorjenilor. Ne bucurăm foarte tare că putem să sprijinim activarea de soluții civice noi și relevante – centru multifuncțional, caravană STEM, sport și ateliere în aer liber – și că impactul lor e pe termen mediu și lung.”, a declarat Gabriela Solomon, director de programe – Fundația Comunitară Vâlcea.

O cronică a programului, noutăți din proiecte, precum și fotografii de la activități, le veți găsi pe pagina web a programului https://fondulpentruunviitormaibun.ro/ sau pe pagina de Facebook Fondul pentru un viitor mai bun în comunități Târgu Jiu  și a Fundației Comunitare Vâlcea.  

Inițiativa programului „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” vine ca un răspuns la nevoile reale ale comunității și este o măsură prin care Lidl România și Federația Fundațiile Comunitare din România cu sprijinul Lidl România își propune să finanțeze soluții relevante, cu impact pe termen lung, pentru provocările locale din domeniul educației. În primele 5 ediții, programul a finanțat cu peste 6 milioane de lei 158 de proiecte în 24 de orașe din România, mobilizând mii de cetățeni și contribuind la schimbări pozitive pe termen lung.

Programul se desfăşoară în această ediție în 5 comunități din ţară: Bârlad, Drobeta Turnu-Severin, Galați, Târgu Jiu și Vaslui, cu sprijinul Lidl România, sub umbrela Federației Fundațiile Comunitare din România, iar în Târgu Jiu este gestionat de către Fundația Comunitară Vâlcea.

Fundația Comunitară Vâlcea a debutat ca grup de inițiativă în 2018 şi s-a înființat în 2019, fiind parte dintr-o mişcare naţională, alături de alte 15 fundaţii comunitare. Fundația este o organizație apolitică și funcționează ca un liant în comunitate, reușind să conecteze fonduri, oameni și inițiative cu scopul de a impacta pozitiv mediul comunitar.

În cei 5 ani în care s-a dedicat dezvoltării comunitare a colaborat cu peste 100 de companii, fundații din România și din străinătate prin implementarea, monitorizarea și gestionarea a aproape 130 de inițiative civice, atât proprii, cât și în parteneriat cu organizații non-profit din Vâlcea și sudul țării. Aceste inițiative, care au cuprins o gamă largă de domenii – de la educație, cultură, sănătate, protecția mediului, la implicarea civică și dezvoltarea spațiilor comunitare – au primit finanțări totale de peste 2,7 milioane lei.

Federația Fundațiile Comunitare din România (FFCR) a fost fondată în 2012 și are rolul de a reprezenta la nivel naţional interesele fundaţiilor comunitare din România care contribuie la construirea unor comunități conștiente, generoase, incluzive și durabile. Federația susține 16 fundații comunitare însumând peste 10.000 de proiecte și 110 milioane de lei în investiții comunitare. Până în prezent, Fundațiile Comunitare au derulat programe în 32 din cele 41 de județe din România și rețeaua este în continuă creștere.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent peste 12.600 de magazine și peste 230 de centre logistice și depozite în 31 de țări.

Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse cu cel mai bun raport calitate-preț. În spatele serviciilor și operațiunilor din magazine și centrele logistice stau simplitatea și orientarea către eficiență. Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central la Neckarsulm.  

În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acționează cu responsabilitate față de oameni, societate și mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care își îndeplinește, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 60 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem programe educaționale (învățare și dezvoltare) cu diverse tematici și am lucrat cu peste 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.