Asociația Centrul de Dezvoltare Personală și Combatere a Comportamentelor de Risc (www.psihokit.ro) încheie primul an de activități din cadrul proiectului de Acreditare Erasmus+ în domeniul Educației Adulților, acțiunea cheie KA120-ADU, număr proiect 2024-1-RO01-KA121-ADU-000210322. Bugetul proiectului pentru perioada iunie 2024 – august 2025 a fost de 21.233 Euro.
În ultimele 15 luni, facilitatorii voluntari ai asociației au participat la 3 cursuri structurate și o activitate de job shadowing, pe teme relevante pentru activitatea acestora din cadrul asociației:
-
3 facilitatori au participat la cursul structurat „Express Yourself”, organizat de iDevelop Training în Sevilla, Spania, în perioada 4 – 8 noiembrie 2024, care a avut ca temă principală promovarea auto-exprimării prin tehnici expresive de comunciare eficientă, joc de rol și metode inovatoare de a îmbunătăți creativitatea și exprimarea autentică;
-
3 facilitatori au participat la o activitate de job shadowing, în cadrul căreia au observat și experimentat metode experiențiale folosite în educația adulților de Asociația JUMP – Gioventù in riSalto din Soverato, Italia, în perioada 24-28 februarie 2025. Activitățile au fost centrate pe înțelegerea principiilor educației outdoor, în natură și mindfulness și identificarea beneficiilor acestui tip de educație;
-
2 facilitatori au participat la cursul structurat „Pathways to become a digitally competent educator”, organizat de Europass Academy în Atena, Grecia, în perioada 3 – 8 martie 2025, cu scopul de a-și însuși competențe digitale noi și de a explora intrumente, resurse și noi tehnologii digitale care pot fi integrate mai departe în activitățile asociației;
-
2 facilitatori au participat la cursul structurat „Creative teaching techniques to promote social inclusion”, organizat de Asociación Socioeducativa Eduplus în Santa Cruz de Tenerife, Spania, în perioada 21 – 25 aprilie 2025, pentru a conștientiza și a înțelege realitățile diferitelor persoane dezavantajate și a învăța metode de lucru cu adulți aflați în diverse situații defavorizate.
Impactul primului an de participare la mobilități de învățare este vizibil atât în diversificarea metodelor de lucru cu beneficiarii asociației, prin introducerea de noi metode și tehnici în activitățile desfășurate, cât și în dezvoltarea competențelor digitale și interculturale ale întregii echipe de facilitatori voluntari ai asociației.
Rezultatele concrete ale primului an sunt:
-
Realizarea unui ghid „Activități experiențiale pentru dezvoltarea abilităților de viață” ale adulților din diferite grupuri vulnerabile – disponibil online, gratuit pe pagina asociației https://www.psihokit.ro/proiecte/acreditare-erasmus-in-domeniul-educatiei-adultilor/;
-
10 facilitatori voluntari ai asociației au participat în 4 fluxuri de mobiliate la diverse organizații din Uniunea Europeană, învățând metode experiențiale noi și creative de lucru cu adulții, dezvoltându-și competențele digitale, lingvistice, de relaționare și de comunicare, dar și abilități importante legate de incluziunea adulților cu dizabilități;
-
Organizarea a 12 ateliere creative de diseminare a informațiilor acumulate pe parcursul primului an de acreditare: 9 ateliere pentru volutarii din cadrul asociației și 5 ateliere pentru alte asociații, care lucrează în domeniul educației adulților;
-
Realizarea unei campanii online de psihoeducație privind sănătatea mintală a adulților, pe parcursul ultimelor luni, disponibilă pe pagina de Facebook a asociației, dar și online, pe pagina web;
-
Crearea unei pagini dedicate proiectului pe site-ul www.psihokit.ro, actualizată constant cu resurse, prezentări și testimoniale.
„Acest prim an ne-a arătat cât de valoroasă este învățarea prin experiență, schimbul de bune practici și contactul direct cu specialiști din alte țări. Am văzut deja efectele în activitățile noastre: mai multă creativitate, resurse noi, o echipă mai motivată și o comunitate mai implicată”, a declarat Ioana-Mirela Popescu, președintele asociației.