Anul viitor va fi ORICUM mai bun!

2

Noi (RomaniaPozitiva) credem ca 2010 este un an extrem de important. Tu cum crezi? Credem ca 2010 este un reper pentru urmatoarea perioada de timp din vremurile noastre. Desi a fost (este) un an al crizelor de toate felurile, credem ca 2010 a fost si anul intrebarilor „pe bune”, al ideilor, al framantarilor pentru impact si relevanta.

Noi credem ca 2010 este anul marilor cauze. Cum am scris si intr-un alt articol, credem ca anul 2010 a fost anul in care probabil ca oamenii s-au gandit mai mult la „de ce” in detrimentul lui „cat” si „cum”.  Anul in care oamenii cauta – probabil – ceva mai mult sens in ceea ce fac. Si mai credem ca este abia inceputul. Dar cum arata bilantul lui 2010 pentru fiecare dintre noi? La cat de multe „de ce”-uri am reusit sa ne raspundem in 2010? Ce semne are 2011?

Am promis ca o sa cerem mai multor prieteni gandurile despre 2010, dar si despre semnele lui 2011. Ne bucuram foarte mult sa continuam „serialul” nostru “Semne de bine″ cu un interviu despre cultura, antreprenoriat si creativitate in Romania!  Raspunde la intrebarile noastre Alina Chirvase, Director de Comunicare la ORICUM.

ORICUM, o voce a industriilor creative in 2011

  • RomaniaPozitiva: Cum a fost pentru ORICUM anul 2010?

ORICUM: Anul care se incheie a adus o cristalizare a strategiei pe termen lung a ORICUM, ale carei prime semne se vor vedea din exterior anul viitor, toate avand legatura cu industriile creative. A fost o perioada de intalniri fericite, in care am inteles foarte bine ca trebuie sa ne asumam schimbarea pe care ne-o dorim in Romania, sa “incepem cu omul din oglinda”, in versiune pop. Stiam asta ca indivizi implicati, dar am trecut la etapa urmatoare, a dezideratului comun si strategiei la nivelul echipei.

Cele mai vizibile realizari au fost continuarea si perfectionarea luna de luna a proiectului  ShortsUP, cresterea cu pasi mici si siguri a One World Film Clubs, demararea unei noi etape GOmentorship, precum si temeliile unui proiect mai mare, cu fonduri europene, in care suntem initiatori si parteneri, despre antreprenoriat in industrii creative.

Un moment demn de mentionat a fost evenimentul “Noaptea Lunga a Filmelor Scurte” din iunie, in care am reusit sa “coalizam” cateva mii de oameni pe taramul scurtmetrajelor, care s-au  bucurat simultan de cele mai premiate filme scurte din lume in 2010, concomitent in Bucuresti, Cluj, Iasi si Timisoara. In primavara anului viitor se implinesc 3 ani de cand cream evenimente in jurul scurtmetrajelor – va fi momentul in care vom putea spune, fara falsa modestie, ca am contribuit major la crearea unei tendinte in aceasta directie.

  • RomaniaPozitiva: In 20 de cuvinte – care a fost „cauza” sustinuta in 2010?

ORICUM: “Cauza” noastra este sa intarim convingerea ca din creativitate si industrii creative se poate trai frumos, chiar si in Romania. Creativitatea transforma lumea in bine.

  • RomaniaPozitiva: Cum sunt semnele pentru 2011? Despre ce va fi 2011? / Ce va doriti pentru 2011?

ORICUM: Anul viitor va fi ORICUM mai bun. Vom culege roadele maturizarii unor proiecte pornite si construite cu foarte mult entuziasm si cu o aproape inconstienta sfidare a “normei”, a uzantelor, a paradigmei. Mare parte din aceasta pasiune i se datoreaza colegului Razvan Crisan, cel mai iremediabil optimist pe care-l cunosc si fondatorul asociatiei. Vom intoarce “pe alte fete” niste domenii aparent independente, care insa de ceva timp e evident ca nu mai fac fata lumii actuale de unele singure. Ele se numesc industrii creative si ne veti auzi vorbind despre ele din ce in ce mai des in 2011.

Dorinta ORICUM pentru la anul este sa devina o voce care conteaza in sectorul industriilor creative, in primul rand prin exemplele “personale” de dezvoltare a unor proiecte creative ce se pot sustine financiar: ShortsUP, One World Film Clubs, GOmentorship, Dezvoltarea Antreprenoriatului in Industrii Creative.

Un singur argument care nu are legatura cu pasiunea de a face lucrurile care ne implinesc profesional ar trebui sa fie suficient: contributia la PIB a industriilor creative in Romania e aproape egala cu cea adusa de agricultura. Incepand cu 2011, ORICUM va deveni cea mai importanta voce a industriilor creative din Romania. Cu asta ne-am ocupat in ultimii 5 ani, insa de acum inainte ne vom folosi experienta pentru a produce o transformare de profunzime.

PS: Multumim Alina pentru interviu!

Interviurile RomaniPozitiva, Semne de Bine

decembrie 2010

————

Alina Chirvase coordoneaza comunicarea proiectelor ORICUM si e implicata in conceperea proiectelor asociatiei. Absolventa a Facultatii de Litere si a unui master de Comunicare in afaceri la SNSPA, Alina a lucrat 6 ani in televiziune si o perioada scurta la Ogilvy Public Relations Romania. In urma cu doi ani a aderat la misiunea uneia dintre cele mai creative ONG-uri bucurestene cu dorinta de a ajuta la construirea unei alte realitati in Romania.

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este facilitator & educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training & facilitare și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu peste 30 de autori și peste 55 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are 20 de ani de experiență ca trainer, facilitator pentru peste 10 000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție, antreprenoriat (inclusiv social), ”train the trainers & facilitators”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, time management, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria FMCG alături de InBev având atribuții de training pentru mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin și-a început cariera profesională alături de echipa AIMS Timișoara - 4 ani de experiență în recrutare și selecție de personal și training. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente, parteneri și conferințe: TEDx București, Impact HUB, Zilele Biz, Frankfurt School of Finance & Management, Future Makers, ASPEN Young Leaders Program, Leaders for Justice Program, Ashoka Romania,Automotive Forum, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, Criminalitate Forestieră WWF, Interpol, Client Earth), TEDx Galați, TEDx Constanța. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training și facilitare pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training și facilitare în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers & Facilitators” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

2 comentarii

  1. avatar

    eu cred si sunt sigur ca va fi bine…
    suntem la sfarsit de an destul de dificil din punctul de vedere … BLA BLA BLA
    asta ar fi un inceput de discurs de parlamentar, insa adevarul este ca 2010 chiar a fost un an greu, pentru aproape toti romanii, zic aproape caci mai sunt si cei care nu sufera de nimic…
    astfel ca eu sper si sunt sigur ca va fi bine in 2011,
    sunt un tanar de 28 de ani care are credinta si inca crede in tara lui
    Dumnezeu sa ne ajute pe toti caci vom avea tot timpul nevoie de El

Comentează

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.