The Story of 1900. A Jazz Suite, experiența muzicală multisenzorială a anului, își lansează turneul național pe 14 august, iar până în luna octombrie 2025 poate fi trăită la Sibiu, Brașov, Iași și București, în cinci spații complet diferite – indoor, outdoor / urban, industrial, clasic-elegant – care vor transforma fiecare dintre concertele-concept într-o premieră absolută.
The Story of 1900. A Jazz Suite este o suită pentru sextet de jazz și recitator, pe structura poemului simfonic, inspirată de monodrama Novecento a lui Alessandro Baricco.
O călătorie muzicală, într-o scenografie virtuală, în care jazz-ul contemporan al compozitorului și pianistului Ștefan Stoianovici (muzician distins cu două premii pentru compoziție de jazz – 2022, 2024), design-ul de video proiecții al artistului Andrei Cozlac (dublu-premiat de UNITER: Premiul special pentru video mapping – 2019, Premiul pentru video design-ul spectacolului Plugarul şi Moartea – 2022) și farmecul actorului-recitator Vlad Udrescu (Premiul UNITER pentru cel mai bun actor – Hamlet, 2025) intră în dialog și creează un univers în care publicul ajunge ca în marile acvarii-tunel, trăind cu toate simțurile povestea lui „1900”, pianistul de pe ocean.
Band-ul: Ștefan Stoianovici (compoziție, pian), Paolo Profeti (saxofon), Sergiu Bivol (trompetă), Bogdan Tănase/ Lucas Contreras (chitară), Adrian Flautistu (contrabas), Gabi Matei / Cristian Florea (tobe)
Vlad Udrescu: recitator
Andrei Cozlac și Radu Marțin: design video
Romulus Boicu: grafica
Ștefan Săcuiu: lumini
Costinela Caraene: producător, manager proiect, promovare
„Am pornit prin a reduce textul Novecento la un libret, fără să mă gândesc la muzică. Am citit textul și am subliniat frazele-cheie, cele care inspiră, care rămân în memorie. Acesta a fost primul pas. Apoi le-am reformulat. Și după ce le-am reformulat și le-am structurat în trei acte, am început să îmi imaginez cum ar suna muzica. Dar și cu provocarea să o fac cât mai… jazz contemporan. Cât despre repetițiile cu Andrei Cozlac, m-am bucurat că tot procesul de lucru a fost exact ca la un concert de jazz.” – Ștefan Stoianovici, compozitor
„Combinațiile de imagini, momentul în care ele apar, felul în care apar sunt la latitudinea noastră. Nu e o imagine înregistrată căreia îi dăm play, ci o imagine descompusă, pe care noi o compunem pe muzică, în funcție de cum simțim în momentul respectiv. The Story of 1900. A Jazz Suite îți dă multiple senzații – că ești și la concert, și la o audiție în același timp, că ești și la teatru, și la film. Iar totul e foarte bine dozat, încât experiența este coerentă, unitară. Interludiile vizuale nu încearcă să transmită o poveste ci, mai degrabă, sunt niște tablouri. Ceea ce mă interesează este să țină publicul acolo, hipnotizat, dar să nu acapareze universul sonor.” – Andrei Cozlac, artist video