Statisticile arata ca sub 1% dintre profesorii din Romania urmeaza studii postuniversitare
-
Astfel, numai 1.948 din numarul total de 240.000 dintre profesorii din invatamantul de stat din Romania au absolvit studii si cursuri postuniversitare, asa cum arata cele mai recente date ale Ministerului Educatiei*, aferente anilor 2022–2023.
-
Academia de Studii Economice din Bucuresti lanseaza in premiera in Romania, prin scoala sa de afaceri Bucharest Business School, un MBA dedicat profesionistilor din educatie.
-
Programul contribuie la atingerea obiectivului stabilit in Strategia Nationala pentru Educatia Continua a Adultilor**, vizand ca pana in 2030 rata de participare a adultilor (cu varste intre 25 si 64 de ani) la invatarea pe tot parcursul vietii sa ajunga la 17,4%.
Potrivit datelor din raportul Ministerului Educatiei privind starea invatamantului superior din Romania, aferent anilor 2022–2023, numai 1.948 din numarul de total de 240.000 dintre profesorii din invatamantul de stat din Romania au absolvit studii si cursuri postuniversitare.
Astfel, doar 0,8% din totalul cadrelor didactice la nivel national urmeaza forme avansate de pregatire profesionala, arata datele furnizate de Ministerul Educatiei, analizate de Bucharest Business School. Este un procent ingrijorator, avand in vedere ca nivelul scazut de formare continua in randul profesorilor contribuie direct la mentinerea unor rezultate slabe in randul elevilor, Romania situandu-se printre tarile europene cu cele mai ridicate rate de analfabetism functional.
Academia de Studii Economice din Bucuresti, prin scoala de afaceri Bucharest Business School, lanseaza programul “Economics of Education and Leadership MBA”, cu incepere in luna octombrie, un MBA dedicat unui public extins si divers, format din: decidenti din Ministerele Educatiei, Economiei, Finantelor, Apararii si din alte sectoare guvernamentale relevante, experti in educatie, profesori universitari, inspectori scolari, primari, directori de scoala, ONG-uri si reprezentanti ai sectorului privat interesati de reformarea sistemului educational.
Programul MBA sustine si obiectivul national ca, pana in 2030, Romania sa atinga o rata de 17,4% a participarii adultilor (25–64 ani) la invatarea pe tot parcursul vietii, fata de doar 5,4% in 2022, conform Strategiei Nationale pentru Educatia continua a Adultilor. Desi indicatorul este in crestere fata de anii anteriori (1,3% in 2019), decalajul fata de media europeana (11,98%) ramane semnificativ, mai arata datele publice analizate de Bucharest Business School.
„Fara investitii serioase in dezvoltarea profesionala a profesorilor nu putem vorbi despre o educatie de calitate. Acest MBA vine sa acopere un gol major in oferta educationala romaneasca si sa contribuie direct la transformarea culturii organizationale din scoli. Mai mult, dezvoltarea profesionala a cadrelor didactice poate avea un impact substantial asupra formarii generatiilor viitoare, totodata contribuind la o societate mai echilibrata si o economie mai solida.” a declarat Vasile Alecsandru Strat, Decan al Bucharest Business School, ASE.