IKEA continuă să sprijine comunitățile vulnerabile și promovează artizanatul durabil prin noua colecție MÄVINN

0

Pentru al treilea an consecutiv, IKEA sprijină antreprenoriatul social și pune în valoare meșteșugurile tradiționale din întreaga lume prin lansarea unei noi colecții realizate în parteneriat cu întreprinderi sociale din zone vulnerabile. Cea mai recentă colecție MÄVINN include 18 articole confecționate manual și reconfirmă faptul că moștenirea culturală a artizanilor, meșteșugurile artistice tradiționale și creativitatea pot susține o viață de zi cu zi mai bună, acasă. 

Din anul 2012, IKEA încurajează accesul echitabil la oportunități de angajare și colaborează cu întreprinderi sociale din întreaga lume, sprijinind mijloacele de trai durabile în comunitățile defavorizate și promovând o lume incluzivă, în care toată lumea are șansa să lucreze și să se dezvolte.

MÄVINN – o schimbare în bine

Bazându-se pe succesul edițiilor anterioare, colecția MÄVINN 2025 aduce în atenție 18 produse realizate manual de artizani din Bangladesh, India, Indonezia, Iordania și Tailanda. Fiecare piesă pune în valoare meșteșugurile tradiționale specifice zonei și folosește în mod creativ materiale naturale, îmbinând patrimoniul cultural cu designul contemporan. 

MÄVINN este mai mult decât o colecție de mobilier și accesorii pentru casă. Fiecare coș, covor sau abajur reflectă mândria meșteșugarilor care lucrează nu doar pentru a-și asigura independența financiară, ci și pentru un viitor mai prosper, o poziție socială mai bună și mai multe oportunități pentru familiile lor.  

 „Colecția MÄVINN își propune să încurajeze schimbarea pozitivă pentru artizani și pentru comunitățile lor, asemenea unei pietricele care creează în apă unde al căror impact se propagă mult, dincolo de ceea ce se vede la suprafață. Atunci când optezi pentru aceste piese, investești în capacitatea cuiva de a-și construi un viitor,” declară Magnus Nord, Implementation Leader, IKEA Social Entrepreneurship.

Alegând articole din colecția MÄVINN, fiecare dintre noi poate contribui la crearea unei societăți mai incluzive, înfrumusețându-și în același timp casa cu piese realizate cu grijă și cu mult drag, care au o poveste în spate. De la tehnicile străvechi utilizate și până la materialele atent selecționate, fiecare detaliu reflectă talentul artizanilor și elementele de design specifice locului.

O poveste despre oameni și natură

Tema colecției de anul acesta – aranjarea mesei – simbolizează puterea de a aduce oamenii laolaltă. Prin parteneriatul cu diferite întreprinderi sociale, IKEA creează un spațiu care permite omenilor din diferite culturi să contribuie la crearea unei colecții pline de personalitate. Fiecare piesă din colecția MÄVINN celebrează două ingrediente esențiale: spiritul de colaborare al artizanilor și materialele naturale pe care le prelucrează.

Co-creația se află în centrul colecției MÄVINN. Aceste produse realizate manual nu doar păstrează tradițiile și deprinderile locale, ci și oferă clienților IKEA din întreaga lume șansa de a se conecta. 

„Ador să lucrez cu colecțiile MÄVINN, tocmai pentru că întregul proces creativ este realizat în colaborare cu întreprinderi sociale și meșteri pricepuți. Ei contribuie cu măiestria lor, iar noi le potențăm munca și o aducem clienților. Este un dialog continuu,” mărturisește Maria Vinka, Designer IKEA.

Fidelă scopului său, colecția MÄVINN continuă să acorde prioritate materialelor naturale și regenerabile, precum fibrele de bananier, iuta și frunzele de palmier, ori de câte ori este posibil. Texturile brute ale acestor fibre conferă căldură și autenticitate spațiilor, în timp ce durabilitatea lor reflectă reziliența comunităților. „Materialele naturale pot fi adevărate exemple pentru noi. Ele evoluează odată cu timpul, la fel ca mâinile care le modelează”, continuă Maria Vinka. 

Colecția MÄVINN este disponibilă în magazinele IKEA din România și din întreaga lume, precum și online, începând din august 2025. Următoarea ediție a colecției va fi lansată în ianuarie 2026. IKEA va continua să pună în valoare meșteșugurile tradiționale și impactul pozitiv pe care aceste practici îl au asupra comunităților. În viitor, compania își propune să lanseze câte o nouă ediție a colecției MÄVINN la fiecare șase luni. 

IKEA Social Entrepreneurship   

IKEA Social Entrepreneurship și-a propus încă de la înființarea sa, în 2012, să îmbunătățească viața de zi cu zi a persoanelor aparținând grupurilor vulnerabile și marginalizate. Prin colaborarea cu antreprenorii sociali și întreprinderile sociale*, precum și prin sprijinirea acestora, IKEA Social Entrepreneurship creează un impact social pozitiv în interiorul și în afara lanțului valoric IKEA. Prin intermediul acestei inițiative, IKEA continuă să promoveze afacerile sociale și să încurajeze accesul echitabil la oportunități de angajare în domeniul agriculturii și alimentației, precum și al circularității. 

În România, IKEA colaborează cu Atelierul de Pânză, o inițiativă de economie socială a Asociației Viitor Plus. Atelierul de Pânză are statut de unitate protejată autorizată de către Ministerul Muncii, peste 50% dintre angajați fiind persoane cu dizabilități. În cadrul parteneriatului, patru femei angajate prin intermediul Atelierului de Pânză oferă servicii de croitorie pentru clienți și contribuie la buna desfășurare a proceselor interne ale magazinului. Această colaborare promovează atât sustenabilitatea, cât și integrarea socială, prin oportunități reale de angajare pentru persoanele cu dizabilități.

*Antreprenorii sociali sunt persoane care utilizează soluții inovatoare pentru a aborda provocările sociale și de mediu. Întreprinderile sociale sunt organizații care utilizează modele de afaceri pentru a genera un impact social, indiferent de structura lor juridică.

Mai multe detalii sunt disponibile pe www.ikeasocialentrepreneurship.org.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 60 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem programe educaționale (învățare și dezvoltare) cu diverse tematici și am lucrat cu peste 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.