Antreprenoriat social & inovare socială

Bun venit la secțiunea dedicată exemplelor pozitive despre Antreprenoriat Social.

Te invităm să citești o analiză a acestui domeniu, descriere realizată de invitata nostră, Oana Păun.
În ultimii 4 ani s-au întamplat foarte multe în jurul descoperirii, explorării şi dezvoltării antreprenoriatului social în România.
Am fost martori ai interesului şi implicării directe nu doar a ONG-urilor locale, dar şi a fundaţiilor, marilor corporaţii şi facilitatorilor internaţionali – prin diverse programe, competiţii, finanţări, împărtăşirea resurselor şi deschiderea către proiecte sociale inovative şi sustenabile, pentru a rezolva probleme critice ale comunităţilor noastre.
Primele noastre întâlniri şi interacţiuni au început acum 4 ani. Odata ce am organizat susţinerea pentru antreprenoriatul social, 3 prieteni au co-fondat Asociaţia ROPOT, explorând şi cunoscând realităţile sectorului prin întâlnirea diferiţilor actori timp de peste un an şi crearea prototipurilor pentru evenimente, crearea unei comunităţi şi programe. Am crescut repede în Impact Hub Bucharest, am lansat prima ediţie a unei competiţii pentru studenţi referitor la antreprenoriatul social (Social Impact Award), am lansat conferinţe anuale despre antreprenoriatul social şi inovaţie (Connection) şi prima ediţie a unui program de accelerare a iniţiativelor cu impact social (60 Day Challenge).

De atunci s-au întamplat multe în colaborare cu mulţi dintre cei mai puternici actori ai domeniului. Înreprinderi sociale au luat naştere, au fost susţinute şi testate pe piaţă, acoperind o varietate de domenii: de la up cycling la meşteşuguri, de la producţie din surse locale la integrarea beneficiarilor dezavantajaţi, de la educaţie la sustenabilitatea mediului etc.

Privind înainte, mai este încă mult de lucrat: asupra sustenabilităţii şi viabilităţii pe piaţă a întreprinderilor sociale existente, asupra unei abordări colaborative în locul iniţiativelor singulare, atragerea mai multor investiţii şi fonduri în domeniu, învăţarea din poveştile de succes, acoperirea golurilor dintre sectoare şi, nu în ultimul rând, găsirea permanentă a inspiraţiei pentru soluţii inovative de a creşte impactul social.
Oana Păun a fondat alături de Vlad Craioveanu și Alexandra Pode Impact Hub Bucharest cu ambiția comună de a dezvolta o platformă unde indivizi și organizații dezvoltă împreună proiecte și afaceri cu impact social. Oana are 5 ani experiență de voluntariat în AIESEC România și 2 ani de experiență internațională în diviziile de marketing și vânzări ale HP în Franța și Elveția. A lucrat ca trader pe piețe financiare timp de 4 ani în Citibank România și este Aspen Young Leaders Fellow 2012


1 2 3 87