Studiu Travelminit.ro & Mercury: românii preferă în continuare concediile pe litoralul românesc. Ce își doresc ei de la o vacanță în 2024?

0

Litoralul românesc rămâne în topul preferințelor turiștilor, cu 55% dintre voturile participanților la studiu. Românii sunt și în căutare de stațiuni montane (47%), de tururi prin țară (46%), dar și de stațiuni balneo (43%).

Cele mai populare destinații pentru sejururile mai lungi (de peste 4 zile) sunt litoralul Mării Negre (41%) și stațiunile balneare (31%).

Pentru un sejur scurt în România (1-3 nopți maximum) românii au cheltuit în medie 585 de lei de persoană, iar pentru sejururi mai lungi au plătit 1.100 de lei de persoană.

Conform celui mai recent studiu realizat de platforma de rezervări hoteliere Travelminit.ro si compania de cercetare de piață Mercury Research, românii încă vor să își petreacă vacanța de vară pe litoralul românesc. Pe locurile secunde în preferințele românilor sunt destinațiile montane și balneoclimaterice.

Litoralul românesc rămâne în topul preferințelor românilor

Unul dintre punctele tari ale turismului național rămâne ieșirea la Marea Neagră, astfel că litoralul românesc rămâne în topul preferințelor turiștilor, cu 55% dintre voturile participanților la studiu. Românii sunt și în căutare de stațiuni montane (47%), de tururi prin țară (46%), care le permit să exploreze cât mai multe locuri, dar și de stațiuni balneo (43%), având în vedere că turismul de wellness este într-o continuă creștere. 

Potrivit studiului realizat de Travelminit și Mercury Research, în ultimul an, cei mai mulți oameni au vizitat orașele mari din România (60%), zona montană (50%) și litoralul Mării Negre (45%). Este interesant de menționat și faptul că și city break-urile, un trend extrem de popular în Europa, sunt căutate acum și în România, orașe precum Bucureștiul, Cluj-Napoca, Brașovul, Sibiul, Oradea sau Timișoara fiind printre cele mai apreciate pentru vacanțele de acest tip. 

De asemenea, se pare că, în următoarele 12 luni, cele mai populare destinații pentru sejururile mai lungi (de peste 4 zile) sunt litoralul Mării Negre (41%) și stațiunile balneare (31%), în timp ce, în cazul unor sejururi mai scurte, românii au în plan să meargă la munte (40%), în marile orașe (38%) și la Marea Neagră (38%). În general, turiștii preferă să meargă la munte pentru sejururi mai scurte, deoarece Carpații sunt mai aproape de orice punct de plecare în comparație cu orice altă destinație de vacanță. 

„Rezultatele studiului Mercury sunt confirmate și de datele Travelminit.ro, practic, în topul celor mai rezervate destinații de pe platforma noastră se află cele menționate și de ei. Așa cum era de așteptat, litoralul românesc este în topul preferințelor pe durata sezonului estival, iar noi ne bucurăm că putem asigura o ofertă variată de cazări la mare și nu numai, la care se poate plăti inclusiv cu vouchere”, spune Rita Szilveszter, Marketing Manager Travelminit.ro.

Ce își doresc românii de la vacanțele lor?

Studiul Mercury Research a relevat și faptul că principalele motive pentru care turiștii merg în vacanță sunt: nevoia de a se bucura de peisaje și de natură (cu un scor de 9.2 din 10), odihna și relaxarea (cu un scor de 9), atracțiile turistice (8.6), timpul petrecut cu familia și prietenii (8.6). 

În ceea ce privește bugetul, prețurile cazărilor sunt similare cu cele din sezonul trecut. Pentru un sejur scurt în România (1-3 nopți maximum), în ultimul an, oamenii au cheltuit în medie 585 de lei de persoană, iar pentru sejururi mai lungi au plătit 1.100 de lei de persoană. Bugetele pentru acest sezon estival sunt aproximativ la fel: 575 de lei pentru sejururi mai scurte și 1.130 de lei pentru sejururi mai lungi.

Nu în ultimul rând, merită precizat cât de importante sunt review-urile cazărilor: 75% dintre oameni citesc întotdeauna recenziile de cazare, mai ales pe platformele de rezervare online, pe site-ul de cazare și pe Google.

„Pentru Travelminit, turistul este de fiecare dată pe primul loc, astfel că a fost important pentru noi să parcurgem studiul realizat de Mercury Research și să înțelegem mai bine ce își doresc turiștii de la vacanțele lor din prezent. Facem tot posibilul să oferim o experiență plăcută turiștilor români, indiferent că vorbim despre găsirea celei mai bune oferte sau de posibilitatea de a plăti sub mai multe forme – cu un card bancar, cu un card de vacanță, în cazul celor care beneficiază de această facilitate. Avem cea mai largă ofertă de cazare cu vouchere de vacanță în România, astfel că încercăm de fiecare dată să le oferim clienților noștri opțiunile de care au nevoie pentru planificarea unui sejur așa cum își doresc”, spune Timea Imecs-Ambrus, CEO Travelminit.ro. 

„Am apreciat în colaborarea cu Travelminit deschiderea de a afla exact ce spun românii despre acest domeniu al turismului. Cu toții ne formăm opinii «din birou» despre cum se comportă oamenii și cum gândesc, dar este crucial să aflăm direct de la ei și să validăm sau nu ce credeam că știm; altfel, fără contact direct cu oamenii, companiile pot devia cu ușurință de la realitatea pieței”, spune Cosmin Constantin, Senior Research Consultant Mercury Research.

Despre Travelminit.ro

Fondată în Cluj-Napoca, compania Travelminit este unul dintre cei mai mari jucători pe piață rezervărilor hoteliere din România din 2017. Portofoliul Travelminit conține 8000 de unități de cazare (hoteluri, pensiuni, apartamente) din România active pe platforma și acoperă o gama largă de cazare în toată țară (litoral, munte, destinatii balneoclimaterice și orașe mari), fiind lider pe piață rezervărilor cu card de vacanță. în 2021, Travelminit raportează 13.5 milioane de euro vânzări în România și 16 milioane de vizite pe platforma. 

Din 2020, Travelminit face parte din Szallas Group, care are în portofoliu 12 platforme hoteliere în Centrul și Estul Europei (România, Ungaria, Polonia, Cehia, Croația, Austria, Slovenia și Slovacia), cu vânzări de peste 150 milioane de euro și peste 350 de angajați. 

Despre Mercury Research

Mercury Research este una dintre cele mai mari companii independente de cercetare de piață din România, care în 2024 aniversează 30 de ani în care a furnizat informații pentru decizii de încredere pentru peste 500 companii. Cu o experiență extinsă în multe sectoare, Mercury Research a reușit să își mențină relevanța în industria de cercetare modelând fiecare design de cercetare după obiectivele clienților și fiind pionieri în implementarea și promovarea calității datelor și eticii în cercetarea de piață. Soluțiile de cercetare ale Mercury Research ajută companiile să aleagă strategii de succes, să-și optimizeze produsele, să-și îmbunătățească fluxul operațional și să comunice eficient.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 55 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem programe educaționale (învățare și dezvoltare) cu diverse tematici și am lucrat cu peste 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.