Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Pepco România susține educația copiilor din centrele de plasament

0

200 de copii și tineri din București vor primi mai mult sprijin în dezvoltarea abilităților prin proiectul „Ajungem MARI și Încrezători” organizat în cadrul programului educațional Ajungem MARI și finanțat de Pepco România.

Pe parcursul celor 9 luni de proiect cei 200 de copii și adolescenți cu vârste între 6 și 17 ani vor participa la ateliere și workshopuri creative și de dezvoltare personală, la cursuri vocaționale, ședințe de logopedie și ieșiri educative.

„Ne bucurăm că partenerul nostru, Pepco România, a înțeles nevoia acestor copii și tineri vulnerabili de sprijin constant, pe termen lung și prin proiecte responsabile. Este nevoie să creăm întâi relația de încredere cu acești copii că să îi putem ajuta. Voluntarii le-au devenit copiilor prieteni, le cunosc nevoile și dorințele, iar acum, cu sprijinul Pepco România, le pot oferi mai multe oportunități și îi vor încuraja și ghida pe parcurs.” – Iarina Taban, fondator Ajungem MARI

Cei mai mulți copii din centre au suferit trauma abandonului, a separării de familie sau a instituționalizării. Aceste experiențe se reflectă în comportamentul lor de zi cu zi și le afectează stima de sine și abilitățile sociale. Rolul atelierelor creative și de dezvoltare personală organizate prin proiect este de a le îmbunătăți copiilor abilitățile de comunicare și lucru în echipă, capacitatea de a lua decizii și motricitatea fină. Copiii vor fi încântați de reușitele lor la ateliere, ceea ce le va da o stare de spirit mai bună și mai multă încredere în forțele lor. Ei vor fi încurajați permanent de voluntarii care le-au devenit deja prieteni și îi vizitează săptămânal în centre în cadrul programului Ajungem MARI pentru ședințe de pregătire școlară.

Mulți copii veniți în sistemul de protecție din familii fără educație și posibilități prezintă întârzieri în dezvoltarea limbajului și dificultăți în pronunție. Acestea duc de multe ori la scăderea stimei de sine a copiilor și la marginalizare în sistemul școlar și preșcolar. Intervenția logopedică timpurie îi ajută să corecteze greșelile de pronunție și să aibă rezultate mai bune la școală.

Proiectul le oferă copiilor oportunitatea de a participa la cursuri cu profesori și specialiști care să le dezvolte abilitățile specifice, creative, de comunicare sau de lucru în echipă. Copiii și tinerii au optat deja pentru cursuri de pictură, canto, gimnastică, handbal, teatru sau fotografie și abia așteaptă fiecare nouă ședință. Cursurile le dau șansa de a fi apreciați pentru realizările lor, ceea ce îi ajuta să capete încredere că pot avea un viitor mai bun în pofida experiențelor dure prin care cei mai mulți au trecut.

Totodată, pentru a le îmbunătăți acestor copii starea generală de spirit și motivația pentru a lupta în continuare, voluntarii îi vor ajută să descopere lumea din afara centrelor de plasament prin ieșiri educative la spectacole, muzee, teatru, cinema, locuri de joacă sau parcuri tematice. Fiecare experiență în afara centrului este pentru ei o ocazie să se simtă liberi și ascultați și să pună întrebări. Ieșirile educative îi ajută pe voluntari să se apropie de copii, să se împrietenească și să își consolideze relația de încredere pentru a putea să îi sfătuiască și ghideze mai departe.

Proiectul „Ajungem MARI și Încrezători” a început în luna ianuarie și se va încheia în septembrie. Copiii și tinerii instituționalizați sunt beneficiari ai centrelor sociale, private și de stat, din cadrul Direcțiilor Generale de Asistență Socială și Protecție a Copilului din București și din județul Ilfov. Cele mai multe activități se vor desfășura la Centrul Educațional Ajungem MARI, un spațiu primitor unde copiii și tinerii se simț încurajați să învețe prin joc și activități interactive.

____________

Programul educațional Ajungem Mari – Asociația Lindenfeld

Asociația Lindenfeld este o organizație non-guvernamentală ce are că obiectiv facilitarea accesului grupurilor vulnerabile la domenii cheie ale societăţii.

Ajungem MARI este principalul program al Asociației Lindenfeld și susține educația a peste 2200 de copii din centre de plasament și medii defavorizate din București și 24 de județe prin mai multe proiecte, cel mai important fiind cel de pregătire şcolară într-un mod interactiv alături de peste 1600 de voluntari. Alte proiecte includ cursuri vocaționale, ieșiri recreative și educative, excursii, tabere, educație financiară, antreprenporială şi pentru sănătate, consiliere vocaţională și vizite de orientare profesională, toate cu rolul de a le da copiilor încredere în ei și a le forma abilităţi pentru a deveni adulți responsabili și independenți.

Despre PEPCO România

PEPCO este un lanț european de retail care oferă clienților săi acces ușor și rapid la toate produsele dorite sau necesare, pentru a-și îmbrăca familia și pentru a-și îngriji sau decora casele, la prețuri mici. PEPCO operează peste 1600 de magazine în Cehia, Croația, Estonia, Ungaria, Lituania, Letonia, România, Polonia, Slovacia, Slovenia și Bulgaria. Brand-ul a fost lansat în 2004 în Polonia și de atunci a captat interesul unui număr tot mai mare de clienți, extinzându-și ulterior operațiunile în Europa Centrală și de Est. Magazinele PEPCO sunt destinate vânzării de îmbrăcăminte pentru copii, femei și bărbați, lenjerie de corp, accesorii, jucării, decorațiuni interioare, textile de uz casnic etc. Aproximativ 60% din sortimentul PEPCO este reprezentat de îmbrăcăminte (inclusiv pantofi și lenjerie de corp), iar 40% de bunuri de uz general. În prezent, PEPCO este unul dintre cei mai mari retaileri de îmbrăcăminte pentru copii din Europa Centrală și de Est, având o gamă completă pentru vârste între 0-14 ani. Toate produsele sunt alese cu scopul de a oferi clienților o paletă cât mai largă de opțiuni, la cele mai mici prețuri.

În domeniul responsabilității sociale, PEPCO se concentrează pe sprijinirea copiilor, implicându-se în principal în activități care vizează îmbunătățirea calității timpului lor liber. Programul de CSR al companiei poate fi văzut în acțiune în fiecare țară în care PEPCO este prezent. Mai multe informații despre oferte, brand, recrutare sau potențiale colaborări cu proprietarii de spații comerciale sunt disponibile pe www.pepco.ro.

Contact: Andrada Suciu – Corporate Social Responsibility Specialist Pepco Romania, E-mail – asuciu@pepco.eu; Website – www.pepco.ro

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.