Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

De ce sa mancam fructe si legume in aceasta perioada?

0

Fructele si legumele reprezinta o parte importanta dintr-o dieta sanatoasa. Ele au in compozitia lor o varietate de nutrienti foarte benefici pentru sanatatea noastra. Varietatea fructelor si legumelor este foarte importanta! Un singur fruct sau leguma nu poate sa iti ofere toate substantele nutritive de care ai nevoie pe parcursul unei zile. De aceea este foarte important sa mananci mai multe fructe si legume intr-o zi. Exista cel putin noua familii de fructe si legume. Fiecare dintre ele contine nutrienti de care ai nevoie. Pentru a beneficia de toti nutrientii esentiali pentru sanatate intr-o zi mananca fructe si legume de diferite tipuri si diferite culori. Astfel, vei beneficia nu numai de un amestec de vitamine si minerale necesare, dar si de o masa atragatoare si delicioasa.

autor text: Andrei Albu

De ce este important sa consumi fructe si legume in aceasta perioada?

Sigur stii deja ca ar trebui sa mananci fructe si legume pe tot parcursul anului. Insa, in aceasta perioada consumul de fructe si legume este si mai important. Acum este momentul ideal pentru a detoxifia organismul si a reduce aportul de grasimi acumulat in cursul lunilor de iarna.

Asa cum primavara este momentul ideal pentru a face curatenie generala in casa, la fel trebuie procedat si cu corpul tau. Acesta este ca o casa pentru tine de care trebuie sa ai mereu grija. Iar curatarea profunda a corpului este foarte importanta. Primavara este o perioada ideala pentru reinnoire si de curatare interna a organismului. Consumul de fructe si legume te ajuta sa elimini toxinele si excesele metabolice stranse in lunile de iarna.

Iata de ce ar trebui sa consumi fructe si legume in aceasta perioada:

  • Intarirea sistemului imunitar – la inceputul primaverii exista riscul de a te imbolnavi mai usor. Manca multe fructe si legume bogate in vitamina C pentru a reduce riscul de a raci. Aceste fructe iti vor consolida sitemul imunitar care poate fi mai slabit dupa lunile de iarna.
  • Detoxifierea organismului – primavara este ideala pentru detoxifierea organismului. Pe parcursul lunilor de iarna sigur s-au acumulat foarte multe toxine in organism. Sigur organismul resimte efectele alimentatiei bogate in grasimi si proteine. Din cauza acestui lucru te poti simti: obosit, fara energie, balonat, cu cateva kilograme in plus sau cu dureri de cap. Inlocuieste alimentele pe care le-ai consumat in lunile de iarna cu fructe si legume! Datorita continutului mare de apa, fructele si legumele elimina toxinele din organism. Contin aproximativ 80% apa si antioxidanti care ajuta la eliminarea radicalilor liberi si la detoxifierea organismului. Afla care sunt cele 3 legume care nu trebuie sa lipseasca din alimentatia de primavara.
  • Protejeaza ficatul – consumand fructe si legume in aceasta perioada iti poti proteja ficatul. Acesta este un organ foarte important din organismul uman. Fara ficat nu am putea supravietui. Orice problema a ficatului se transmite in tot organismul. Una dintre functiile principale ale ficatului este de a filtra sangele provenit din tubul digestiv. Astfel, ficatul sorteaza si elimina substantele daunatoare provenite din alimentatie. De asemenea stocheaza vitaminele necesare organismului. Proteja-ti ficatul si consuma fructe si legume bogate in antioxidanti. Include in alimentatia ta zilnica din aceasta perioada citrice, fructe de padure, mango, cirese, kiwi, catina, usturoi, anghinare, avocado, broccoli, varza, fasolea, etc.
  • Te ajuta sa slabesti – primavara, de obiecei, este anotimpul curelor de slabire. Cu totii ne dorim sa dam jos kilogramele in plus acumulate in timpul iernii. O dieta bazata pe consumul de fructe si legume te ajuta sa scazi in greutate. Acestea contin multa apa ceea ce te face sa nu simti senzatia de foame pentru mai mult timp. In plus, previn pofta de zahar, sare sau grasimi. Retine ca adaugarea mai multor produse in dieta nu te ajuta sa slabesti decat daca inlocuiesti cu un alt aliment.
  • Reduce riscul aparitiei bolilor de inima si de accident cardiovascular – primavara poate fi anotimpul aparitiei bolilor cardiace si accidentelor vasculare. In baza unui studiu s-a demonstrat ca o dieta bogata in legume si fructe scade riscul aparitiei bolilor cardiovasculare. Consuma regulat legume verzi precum: salata verde, spanac, broccoli, varza de Bruxelles, varza Kale, etc. De asemenea consumul de citrice precum: lamaii, portocale, grapefruit au un efect protector al inimii.
  • Scade tensiunea arteriala – cresterea presiunii atmosferice in anotimpul de primavara poate provoca o crestere a fluxului sanguin, respectiv la o cresterea a tensiunii arteriale. O dieta vegetariana bazata pe legume si fructe duce la scaderea tensiunii arteriale. Practic inlocuirea grasimilor saturate si a carbohidratilor rai cu grasimi nesaturate si carbohidrati buni provenite din fructe si legume au un efect benefic asupra tensiunii arteriale.
  • Reduce riscul aparitiei diabetului de tip 2 – consumul regulat de fructe si legume tine glicemia sub control si poate reduce riscul aparitiei diabetului de tip 2. Introdu in dieta ta zilnica legume si fructe verzi, catina, afine, mere si struguri.
  • Ajuta functionarea sistemului gastro-intestinal – primavara este perioada in care pot aparea probleme gasto-intestinale si ale sistemului digestiv. De aceea este indicat sa consumi primavara fructe si legume care au un continut bogat de fibre si absorb apa. Acest lucru duce la calmarea intestinului iritabil, amelioreaza si previne constipatia. De asemenea, aceasta actiune scade presiune din interiorul teriorului tractului intestinal si previne aparitia bolii diverticularea a colonului.
  • Previne aparitia bolilor oculare – multe legume si fructe contin luteina si zeaxantina, compusi care previn cataracta. Astfel ca un consum bogat de fructe si legume iti mentine sanatatea ochilor si previne cataracta si degenerarea maculara.
  • Previne aparitia cancerului – pentru multe persoane, primavara poate aduce probleme grave de sanatate. Astfel ca un consum regulat de fructe si legume poate preveni aparitia cancerului. Consumul de mere, banane, struguri, porumb, portocale sau varza Kale scade riscul aparitiei cancerului de san. De asemenea, legumele care nu contin amidon: legumele verzi, ceapa, usturoiul, etc. si fructele protejeaza impotriva mai multor tipuri de cancer. Consumul de rosii, datorita continutului de licopen, previne aparitia cancerului de prostata.

Dupa cum vezi, consumul de fructe si legume in aceasta perioada poate sa aduca beneficii sanatoase organismului tau. Te poate feri de multe afectiuni, iti dau energie si te ajuta sa treci mai usor peste astenia de primavara.

autor text: Andrei Albu

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.