Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Câștigătorii competiției naționale Învață să programezi cu Alice 2020

0

Au fost desemnate cele mai bune proiecte înscrise în ediția de anul acesta a Competiției Naționale ‘‘Învață să programezi cu Alice, organizată de Adfaber și sponsorizată de Oracle Academy.

În fiecare an, competiția națională ‘‘Învață să programezi cu Alice” oferă elevilor din toată țara, din clasele V-XII, oportunitatea ideală de a face primii pași în limbajul de programare Java. Tema de anul acesta a competiției a provocat peste 200 de elevi să vină în ajutorul profesorilor și să transforme o lecție din cadrul materiei preferate într-o activitate digitală interactivă, folosind noțiunile de bază din Java. 

Jane Richardson, Senior Director, Oracle Academy EMEA, a declarat: Competiția Națională Învață să programezi cu Alice le oferă elevilor din toată țara oportunitatea ideală de a face primii pași în limbajul de programare Java. În fiecare an, numărul elevilor înscriși crește iar proiectele devin mai bune și mai creative. Oracle Academy se bucură să susțină această competiție. Îi felicităm pe câștigători și pe toți elevii care au participat!

Juriul competiției a analizat cu atenție fiecare proiect înscris, ținând cont de respectarea temei, de complexitatea proiectelor și de creativitate. În urma jurizării au fost desemnate câștigătoare 3 proiecte la categoria liceu și 3 proiecte la categoria gimnaziu.

Cel mai apreciat proiect la categoria liceu a fost Pirații și Bacalaureatul, realizat de Ion Daniel și Niță Eduard-Eugen, sub coordonarea prof. Bardac Sorin, de la Colegiul Național ‘‘Grigore Moisil’’ Urziceni.

Proiectul a impresionat juriul prin complexitatea sa și prin corectitudinea codului, oferind o experiență de învățare ușoară și interactivă.

‘‘În proiectul nostru am vrut să combinăm experiența unui joc cu experiența unei lecții virtuale și am vrut să oferim un suport important și de ajutor pentru elevii care studiază geografia și care doresc să susțină Bacalaureatul la această disciplină.’’ a spus Niță Eduard-Eugen.

Pe locul al doilea la categoria liceu s-a clasat proiectul Monke Parabola, realizat de Bozga Rareș și de Oșan Tudor, sub coordonarea prof. Vida Felicia, de la Colegiul Național ‘‘Mihai Eminescu’’, Satu Mare.

Proiectul s-a remarcat în primul rând prin modul creativ și interactiv în care un elev își poate exersa cunoștințele din matematică. ‘‘Jocul are scopul de a-i învăța pe copii despre proprietățile parabolelor. Este o maimuță care sare conform unei traiectorii pe care o poți vedea vizual, înainte ca saltul să fie efectuat. Pentru a efectua saltul în mod corect trebuie să rezolvi ecuația de gradul II.’’, spune Bozga Rareș.

Proiectul care a obținut locul al treilea este Labirintul Cunoașterii, realizat de Ujfalvi Dominick și Fabian Muresan, sub coordonarea prof. Vida Felicia, de la Colegiul Național ‘‘Mihai Eminescu’’, Satu Mare. 

Labirintul Cunoașterii este un proiect care îmbină jocul cu informații din materii predate la școală, sub forma unor întrebări sau a unei ghicitori.

Ujfalvi Dominick spune că ‘‘Pe parcursul labirintului, copilul se întâlnește cu mai mulți indivizi care îi pun întrebări din mai multe materii: din biologie, din matematică și din engleză’’ Echipa spune că prin acest proiect și-a dorit să vină în ajutorul elevilor, oferindu-le o experiență de învățare diferită și interactivă.

La categoria gimnaziu, cele mai apreciate proiecte au fost:

Locul I – Proiectul Pericolele internetului, ora interactivă, realizat de Nechita Andreea și Ianovici Andreea Raluca, sub coordonarea prof. Ursache Liliana, de la Școala Gimnazială ‘‘George Călinescu’’ Iași.

Locul al II-lea – Proiectul Ora de informatică online, realizat de Cătălin-Ionel Țuțu și Tudor Lambru, sub coordonarea prof. Gabriela Neculcea, de la Școala ‘‘Miron Costin’’ Bacău.

Locul al III-lea – Proiectul Școala ideală, realizat de Tudose Rareș Felix și Tudose Dragoș Răzvan, sub coordonarea prof. Andrici Silvia-Uliana, de la Colegiul Național ‘‘Alexandru Papiu Ilarian’’, Târgu Mureș.

Echipele câștigătoare ne vorbesc despre proiectele lor și despre participarea în cadrul competiției, în materialul video de mai jos: 

https://vimeo.com/478664836/1cf0f547ec 

Despre Adfaber.org

ADFABER.org este o organizație nonprofit care promovează tehnologia în domenii în care aceasta poate avea cu adevărat un impact pozitiv. Educația este unul dintre cele mai importante domenii în care organizația se implică, alături de sănătate și mediu. 

Despre Oracle Academy

Filiera educațională a Oracle, numită Oracle Academy dorește să ajute la dezvoltarea educației tehnologice și să o facă accesibilă elevilor din întreaga lume oferindu-le acces la informații, inovație, îmbunătățirea abilităților și la diversitatea domeniilor tehnologice. De asemenea, interacționează cu mii de instituții educaționale și educatori din peste 120 de țări, ajutând milioane de elevi să fie pregătiți pentru facultate și carieră.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.