70.000 de oameni au participat la Bucurie în Mișcare

0

Peste 70.000 de oameni au participat la Bucurie în Mișcare 2019!

Campania Bucurie în Mișcare, organizată de Asociația 11even cu sprijinul Kaufland România, a ajuns anul acesta la peste 70.000 de oameni, demonstrând, o dată în plus, că este cea mai importantă serie de evenimente care promovează la nivel național sportul în masă.

Anul acesta campania Bucurie în Mișcare a avut două componente – proiectul Bucurie în Mișcare Mamaia Nord, desfășurat între 7 și 26 mai în magazinul estival Kaufland și finalizat cu festivalul Bucurie în Mișcare Constanța, și 12 festivaluri Bucurie în Mișcare desfășurate între 4 mai și 16 iunie în Timișoara, Craiova, Roman, Galați, Arad, Râmnicu-Vâlcea, Reșița, Târgoviște, Bacău, Satu Mare, Sighetu Marmației și Alexandria.

Demarat anul trecut, proiectul Mamaia Nord transformă un spațiu atipic – magazinul estival Kaufland – în spațiu de promovare a mișcării pentru un stil de viață sănătos. Desfășurat pe parcursul a trei săptămâni, programul a fost accesat de peste 5000 de elevi din Năvodari și Constanța, care s-au înscris și au participat cu clasa la activități. La finalul proiectului Mamaia Nord am organizat în premieră un festival Bucurie în Mișcare la Constanța (1-2 iunie), pentru a oferi tuturor constănțenilor și turiștilor aflați pe litoral posibilitatea de a experimenta atmosfera de la evenimentele noastre.

Celelate 12 festivaluri de anul acesta au fost organizate în orașele care au câștigat competiția „Hai în Pauza de Mișcare”, desfășurată în primăvară cu scopul de a atrage atenția asupra nevoii de mișcare ca soluție pentru stresul vieții cotidiene. Desfășurată online în 32 de orașe, competiția a contorizat la final peste 16.000 de postări pe rețelele sociale, prin care susținătorii inițiativei au adunat puncte pentru orașele lor, publicând imagini și filmulețe cu ei făcând sport. S-au calificat pentru organizarea festivalurilor orașele care au adunat cele mai multe puncte și s-au clasificat pe primele trei locuri în grupele lor de mărime.

Și pentru că ne-am dorit ca anul acesta să promovăm mișcarea nu doar la oraș, ci și la țară, unde nu există facilități pentru practicarea sportului și nu au loc evenimente care să promoveze mișcarea, am lansat competiția „Fă mișcare în pauza mare!”, la care s-a putut înscrie orice școală din mediul rural pentru a câștiga o excursie de o zi la unul din festivalurile noastre. Astfel, peste 1300 de elevi din 31 de școli din județele Argeș, Bacău, Bistrița-Năsăud, Brașov, Caraș-Severin, Cluj, Dâmbovița, Dolj, Galați, Harghita, Iași, Maramureș, Neamț, Olt, Satu Mare, Teleorman, Timiș, Vaslui s-au alăturat zecilor de mii de copii, tineri și adulți care au luat parte la evenimentele noastre.

Nu știam ce înseamnă practic să gestionăm aducerea copiilor din mediul rural la festivalurile noastre, dar știam cât de important este să facem asta. Și, cu ajutorul celor care au înțeles importanța inițiativei – de la finanțatorul Kaufland România, până la profesori, autorități și parteneri de organizare -, am reușit să aducem nu 1000 de copii, cât am promis, ci peste 1300 de copii la Bucurie în Mișcare!”, spune Paula Șipoș, manager al proiectului. Campania a fost susținută de o serie de ambasadori, între care campionul olimpic Ivan Patzaichin și câștigătoarea Exatlon România Beatrice Olaru, care au și participat la câteva festivaluri, pentru a-i inspira pe tineri să facă mișcare.

Anul acesta, tot în premieră, Bucurie în Mișcare a oferit participanților între 5 și 16 ani posibilitatea de a-și testa gratuit înclinația nativă către un anume sport, prin SportAnalytik, o metodă dezvoltată în cooperare cu Universitatea Charles din Praga și utilizată în peste 16 țări la nivel mondial, pentru a-i ajuta pe copii să-și găsească sportul preferat. În evenimentele Bucurie în Mișcare au fost generate peste 9000 de rapoarte sportive.

Promovarea unui stil de viață sănătos este o prioritate în strategia noastră de responsabilitate socială și ne bucurăm să fim parte din festivalurile Bucurie în Mișcare, pentru al cincilea an consecutiv. Copiii de toate vârstele descoperă prin joacă cât de importantă este mișcarea și, în plus, le oferim posibilitatea de a-și testa abilitățile pentru a afla ce sport li se potrivește”,spune Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.

Despre Bucurie în Mișcare

Construim comunități mai puternice, mai sănătoase, mai fericite

Nu facem suficientă mișcare – mai mult de jumătate dintre români sunt obezi sau supraponderali și peste un milion suferă de boli metabolice. Nu mai știm să ne conectăm – socializarea din curtea blocului sau de pe uliță a fost înlocuită de rețele sociale virtuale. Nu mai apreciem activitățile afară – în România, un copil petrece aproape 23 de ore pe săptămână în faţa unui ecran (calculator sau televizor).

Programul Bucurie în Mișcare s-a născut pentru a ne aminti că și cele mai complicate probleme au soluții simple și se bazează pe faptul că comunitățile care participă la sport și recreere dezvoltă legături sociale puternice, sunt locuri mai sigure, iar oamenii care trăiesc în ele sunt, în general, mai sănătoși și mai fericiți decât comunitățile în care activitatea fizică nu este o prioritate.

Lansat în 2012, programul înseamnă acum evenimente cu zeci de mii de participanți derulate în peste 40 de orașe din România și Republica Moldova și proiecte speciale care dau o dimensiune concretă misiunii noastre de a contribui la dezvoltarea unor comunității mai puternice, mai sănătoase, mai fericite.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine aproape 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 12 ani De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.