Studiu Accenture: 85% dintre CEO consideră că relația cu clienții trebuie să se transforme într-un parteneriat

0

Pentru a fi competitivi și a avea succes într-o lume în care digitalizarea este prezentă peste tot, companiile trebuie să se concentreze pe găsirea echilibrului între „valoare” și „valori”, adică între creșterea valorii businessului și valorile în care cred clienții și angajații, precum și așteptările acestora – concluzionează raportul Accenture Technology Vision 2020. Studiul, realizat anual de Accenture (NYSE: ACN) și ajuns la a 20-a ediție, previzionează principalele tendințe tehnologice care vor redefini companiile în următorii trei ani.

Potrivit raportului din 2020, intitulat „Noi, oamenii din era post-digitală: poate compania ta să supraviețuiască ciocnirii cu tehnologia?”, chiar dacă oamenii includ tehnologia tot mai mult în viețile lor, încercările companiilor de a le satisface nevoile și așteptările pot da greș.

83% dintre cei peste 6.000 de CEO și directori de IT din toată lumea chestionați de Accenture pentru raportul Technology Vision 2020 își dau seama că tehnologia a devenit o parte componentă a existenței umane. În același timp, 70% dintre cei 2.000 de consumatori participanți în cadrul aceluiași studiu se așteaptă ca relația lor cu tehnologia să devină și mai strânsă în următorii trei ani. Cu toate acestea, se discută tot mai mult despre o reacție împotriva tehnologiei.

Dar nu este vorba despre o reacție ci, mai degrabă, de o ciocnire tehnologică – între modelele de business și cele tehnologice, pe de o parte, care sunt în neconcordanță cu nevoile și așteptările oamenilor, pe de altă parte.

Sub impulsul tehnologiei, multe organizații au creat produse și servicii digitale doar de dragul de a le avea, fără să ia în considerare consecințele asupra oamenilor, a altor organizații și a societății. Astfel că astăzi ne confruntăm cu o ciocnire tehnologică, determinată de tensiunea creată între așteptările consumatorilor, potențialul tehnologiei și ambițiile companiilor. Și suntem într-un punct critic. Trebuie să facem trecerea de la gândirea de tipul “doar ca să” la ”ai încredere pentru că” și să reexaminăm modelele noastre fundamentale de business și tehnologice, creând noi baze pentru competiție și creștere”, a declarat Paul Daugherty, directorul de tehnologie și inovație al Accenture.

Potrivit raportului citat, folosirea modelelor de business existente reprezintă un risc nu doar pentru că poate atrage nemulțumirea clienților sau demotivarea angajaților, ci și pentru că poate limita total potențialul de creștere și inovare. Totuși, această ciocnire cu tehnologia poate fi rezolvată. Accenture Technology Vision 2020 identifică cinci tendințe cheie pe care companiile trebuie să le aibă în vedere în următorii trei ani pentru a contracara riscurile ciocnirii tehnologice și a identifica noi forme de valoare în business, generate parțial de o relație mai strânsă cu stakeholderii:

  • EU”-l din experiență. Organizațiile vor fi nevoite să ofere experiențe personalizate. Prin transformarea experiențelor unilaterale – care dau senzația lipsei de control – în colaborări, audiențele pasive vor deveni participanți activi. Cinci din șase CEO sau directori de IT (85%) chestionați consideră că, pentru a face față cu succes în noua eră tehnologică, organizațiile trebuie să transforme relația cu clienții într-un parteneriat.

  • Inteligența artificială și EU. Inteligența artificială (AI) ar trebui să contribuie pozitiv la modul în care oamenii își desfășoară munca, mai degrabă decât strict pentru automatizare. Pe măsură ce capacitățile AI cresc, organizațiile trebuie să-și regândească activitățile astfel încât AI să devină o parte creatoare în proces, bazată pe încredere și transparență. În prezent, doar 37% dintre organizații admit că folosesc tehnici incluzive sau modele centrate pe om pentru a susține colaborarea om-mașină.

  • Dilema „lucrurilor inteligente”. Concepțiile despre cine deține, de fapt, un produs anume, sunt puse la încercare într-o lume în care produsul respectiv poate fi în permanentă schimbare. Pe măsură ce companiile încearcă să introducă o nouă generație de produse bazate pe experiențe digitale, modul de abordare a acestei noi realități va fi esențial pentru succes. Aproape trei sferturi (74%) dintre șefii de companii spun că produsele și serviciile conectate ale organizației lor vor fi actualizate de mai multe ori în următorii trei ani.

  • Roboți în sălbăticie. Roboții nu mai există exclusiv în depozitele companiilor sau în fabrici. Fiecare companie trebuie să-și regândească viitorul prin obiectivul roboticii, în condițiile în care tehnologia 5G este în măsură să accelereze această creștere rapidă. Părerile managerilor referitoare la modul în care angajații lor se vor raporta la robotică sunt împărțite: 45% spun că angajații lor vor vedea o provocare în munca alături de roboți, în timp ce 55% consideră că angajații lor vor înțelege cu ușurință cum să lucreze cu ei.

  • Inovația în ADN. Companiile au acces la o cantitate fără precedent de tehnologie perturbatoare, precum inteligența artificială, realitatea extinsă și calculul cuantic. Pentru a gestiona totul – și a evolua în ritmul pe care îl cere piața astăzi – organizațiile vor fi nevoite să-și creeze un ADN inovativ unic. Trei sferturi (76%) dintre șefii de companii cred că mizele pentru inovare nu au fost niciodată mai mari, astfel încât raportarea ”corectă” la această provocare va necesita noi modalități de inovare în colaborare cu partenerii de ecosistem și organizațiile terțe.

Timp de două decenii, Accenture a analizat sistematic ecosistemul organizațiilor pentru a identifica tendințele tehnologice emergente cu cel mai mare potențial de a perturba companiile și industriile. Pentru mai multe informații despre raportul din acest an, vizitați www.accenture.com/technologyvision.

***

Despre metodologie

Pentru raportul din 2020, în procesul de cercetare s-a implicat și Technology Vision External Advisory Board, un grup de peste 20 de persoane cu experiență din sectoarele public și privat, mediul academic, firmele cu capital de risc și companiile antreprenoriale. În plus, echipa Technology Vision a efectuat interviuri cu specialiști din industria tehnologică și experți din industrie, precum și cu aproape 100 de șefi de companii Accenture. În paralel, Accenture Research a efectuat un sondaj global online în cadrul căruia au fost chestionați 6.074 de CEO și directori de IT, cu scopul de a aduna informații despre adoptarea tehnologiilor emergente. Sondajul a ajutat la identificarea problemelor și priorităților cheie pentru adoptarea tehnologiei și investițiile în acest sens. Respondenții au fost manageri C-level și directori în companii din 25 de țări și 21 de industrii, majoritatea având venituri anuale mai mari de 5 miliarde de dolari. Anul acesta, cercetarea a inclus și un sondaj Accenture privind consumatorii în care au fost chestionate 2.000 de persoane din China, India, Regatul Unit și Statele Unite.

Despre Accenture

Accenture este lider mondial în domeniul serviciilor profesionale, oferind o gamă largă de servicii și soluții în strategie, consultanță, tehnologie, digital și operațiuni. Combinând o experiență de neegalat și competențele specializate din peste 40 de industrii și toate funcțiile de business – susținute de cea mai mare rețea de distribuție din lume – Accenture lucrează la intersecția dintre afaceri și tehnologie pentru a ajuta clienții să își îmbunătățească performanța și să creeze o valoare durabilă. Cu aproximativ 505.000 de angajați care deservesc clienți în peste 120 de țări, Accenture promovează inovația pentru a îmbunătăți modul în care funcționează și trăiește lumea. Vizitați-ne la https://www.accenture.com/ro-en

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.