Primul Program de Inovatie Didactica a identificat in prima runda 338 copii capabili de performanta inalta.
338 din 1000 de copii au fost identificati cu inteligenta superioara, in urma primelor testari realizate de specialistii voluntari ai Primului Centru de Inovatie Didactica din Bucuresti, urmand ca acestia sa intre in etapa finala a testarilor de aptitudini. Cei selectionati vor fi beneficiarii primului Program de Inovatie Didactica, un proiect extrem de generos dedicat descoperirii si dezvoltarii abilitatilor si inteligentelor multiple ale copiilor, care se va derula timp de doi ani printr-o Scoala de Excelenta ce va include metode si tehnici de instruire diferentiata.
In prezent, Centrul de Inovatie Didactica functioneaza din resurse proprii si prin sprijinul voluntarilor specialisti din cadrul Asociatiei IRSCA Gifted Education, iar locatia a fost pusa la dispozitie prin amabilitatea Inspectoratului Scolar Sector 6 Bucuresti. Rezultatele obtinute ne incurajeaza sa ne adresam publicului larg cu un mesaj foarte simplu: avem nevoie de donatii in natura pentru a functiona: http://www.giftededu.org/avem-nevoie. O galeria de arta cu peste 30 de lucrari donate de artisti din intreaga lume, din Taiwan pana in SUA, pentru finantarea primului centru pentru copii cu abilitati inalte in Romania asteapta un ajutor pentru a fi licitate si vandute pentru programul de educatie pentru copiii descoperiti cu abilitati inalte : http://www.giftededu.org/galeria-de-arta
Testarea a avut loc in perioada 15 mai – 15 iunie, ca parte a unui Program de Inovatie Didactica cu durata de 2 ani, destinat descoperirii si dezvoltarii inteligentelor multiple ale copiilor in sectorul 6, un amplu Proiect Pilot de testare faza preliminara – screening ce a inclus 1000 de copii.
Copii cu varste intre 9-12 ani au fost selectionati pe baza criteriilor furnizate de asociatie, a performantelor anterioare obtinute de copil, cat si a recomandarilor facute de invatatori si profesori din 23 de scoli. In faza a doua a etapei de screening desfasurata in perioada mai – iunie 2010 esantionul total de 835 de copii dintre care baieti (N= 390) si fete (N=445), a participat la testarea abilitatilor intelective printr-un test de abilitati cognitive, etalonat si validat pe populatia Romaniei, avizat CPR – Testul Matrici Progresive Standard Plus. Copiii au fost selectati din scolile participante pentru a face parte dintr-un Proiect de Inovatie Didactica, proiect de pionierat demarat in Sectorul 6 de IRSCA Gifted Education in parteneriat cu Inspectoratul Scolar Sector 6, Bucuresti.
Mai multe detalii pe giftededu.org
O concluzie deosebita a proiectului este ca 63% dintre cei 835 copii participanti la faza a doua a testarii, au obtinut scoruri ce ii situeaza in primii 5% – 10 % dintre copii de aceeasi varsta, ceea ce indica un intelect de nivel superior sau capacitati intelectuale peste medie. Acest procent este extrem de important, semnalizand inca o data in plus, nevoia educatiei diferentiate si a unor politici educationale care sa sustina valorificarea potentialului inalt al acestor copii, conform Legii 17/2007 pentru educatia copiilor si tinerilor cu potential inalt si a tuturor recomandarilor internationale (ex: Recomandarea 1248/ 1994 a Parlamentului European).
Programul de Inovatie Didactica este un program unic in Romania, desfasurat de IRSCA Gifted Education in parteneriat cu Inspectorat Scolar Sector 6 Bucuresti: http://www.giftededu.org/primul