Shakespeare School, Centrul de Limba Engleză din București recunoscut pentru metoda unică de predare a limbii engleze, anunță rezultatele unui proiect-pilot inovator privind integrarea în cadrul procesului de predare-învățare a celor 5 limbaje ale iubirii identificate de autorul Gary Chapman.
Proiectul a avut drept obiectiv principal îmbunătățirea relațiilor profesor-elev, dar și elev-elev, în vederea creării unui mediu educațional mai empatic, mai unit și mai eficient.
Inovație în educație
Proiectul-pilot a pornit de la ipoteza conform căreia utilizarea în sala de clasă a celor 5 limbaje afective – cuvintele de încurajare, timpul de calitate, darurile, serviciile și contactul fizic – poate transforma dinamica relațiilor interpersonale și, implicit, poate optimiza procesul educațional.
Un chestionar pentru identificarea limbajului de iubire a fost aplicat pe 80 de cursanți cu vârste cuprinse între 10 și 18 ani. Astfel, fiecare participant a reușit să-și descopere propriul său limbaj afectiv, dar și pe cel al colegilor. Ulterior, elevii și profesorii și-au adaptat comportamentele pentru a răspunde nevoilor afective ale celorlalți.
Cele 5 limbaje afective au fost integrate în cadrul cursurilor de limba engleză de către profesorii Shakespeare School și ulterior aceștia au evaluat impactul asupra comportamentului și performanțelor cursanților, dar și asupra atmosferei din clasă și a dinamicii de grup.
Rezultate remarcabile
Rezultatele proiectului-pilot au fost remarcabile, întrucât procesul de predare-învățare s-a îmbunătățit semnificativ:
-
Motivația intrinsecă a elevilor și performanțele academice au înregistrat o creștere de 30%.
-
Interacțiunile pozitive dintre elevi și profesori au dus la o colaborare mai strânsă și la o învățare mai plăcută și mult mai eficientă.
-
Gradul de implicare în proiectele școlii (Public Speaking, Essay Competition, Spelling Championship) a crescut în proporție de 20%.
-
Încrederea în sine a cursanților s-a îmbunătățit semnificativ, aceștia simțindu-se mai capabili și mai susținuți în cadrul activităților educaționale.
„Adaptarea celor 5 limbaje ale iubirii în contextul școlar nu doar că îmbunătățește relațiile dintre elevi și profesori, dar creează și un mediu în care fiecare cursant se simte văzut, auzit și valorificat, ceea ce este cheia succesului educațional”, a concluzionat coordonatorul proiectului, profesor Valeria Ilași.
Rezultatele acestui proiect vor fi prezentate pentru prima oară pe 6 septembrie 2024, în cadrul Conferinței Internaționale a Profesorilor de Limba Engleză FISCHER, ce va avea loc în București.
Pedagogie pozitivă centrată pe nevoile afective
Concluzia proiectului-pilot este că utilizarea într-un mod inovator ale celor 5 limbaje afective în mediul educațional influențează pozitiv zona emoțională a copilului, creând astfel un mediu propice pentru asimilarea de noi cunoștințe.
Având în vedere rezultatele remarcabile ale proiectului, începând cu luna septembrie 2024, profesorii Shakespeare School vor implementa această abordare în cadrul tuturor orelor de curs și astfel cei peste 3500 de cursanți vor beneficia de efectele sale pozitive.
„Educația este mai mult decât un simplu transfer de cunoștințe. Pentru a ajunge la creierul unui copil, trebuie să ajungem mai întâi la inima lui. Atunci când nevoile emoționale sunt împlinite, elevii devin mai motivați și mai performanți.”, spune profesor Adriana Alionte, Fondator Shakespeare School.