Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Sustenabilitatea, vedeta din campaniile de marketing offline ale companiilor din România

0

Știai că bambusul se regenerează rapid – circa 121 de centimetri în 24 de ore, fiind o materie primă ideală în producția de cadouri promoționale personalizate, sau că hârtia pentru broșuri, invitații, pliante sau plicuri conține acum semințe și după ce livrează mesajul poate fi plantată – lăsând în urmă o plantă vie?

Sustenabilitatea și responsabilitatea socială sunt aspecte care guvernează fiecare acțiune a oamenilor și companiilor, în ultimul timp. Cu toții am devenit din ce în ce mai interesați de implicarea în viața comunității și condiția mediului înconjurător, așa că nu a trebuit să treacă mult timp până ca această tendință să se extindă și în campaniile de marketing offline.

2018 a fost anul în care cele mai multe companii din România au integrat sustenabilitatea în strategia lor de CSR, fiind ajutate și de existența unei oferte din ce în ce mai complexe de articolele promoționale sustenabile. Trendul a continuat și în 2019, când au fost dezvoltate nu doar soluțiile de marketing, ci și logistica cu care acestea sunt realizate și personalizate.

Ce înseamnă cadouri promoționale sustenabile?

La început, cadourile promoționale sustenabile au fost acele produse realizate din materiale naturale biodegradabile – cum ar fi bumbacul, bambusul sau pluta. Odată cu dezvoltarea acestei ramuri din marketingul offline, au apărut și alte tipuri de articole promoționale, ori proceduri de manufacturare și de personalizare ecologice.

În 2019, în trendul de cadouri promoționale și-a făcut loc și hârtia ecologică cu semințe, care poate fi imprimată și din care pot fi realizate pliante, mici broșuri, invitații, felicitări. Aceasta se poate planta, iar la câteva zile după va lăsa în urmă o plantă sau o floare.

Acest produs a apărut natural, ca o completare în piață, în segmentul de cadouri promoționale personalizabile. Este responsabilitatea noastră să milităm pentru conservarea mediului, precum și pentru sănătatea locuitorilor acestei planete. În calitatea pe care o avem, de specialiști în materiale promoționale, facem tot posibilul de a schimba lucrurile în bine, prin recomandarea utilizării unor produse care susțin această mișcare, a unor tehnici sustenabile de imprimare – cum ar fi cea digitală cu UV, ori a utilizării unui suport de print ecologic, care satisfice atât nevoia de a informa, cât și cea de a lăsa ceva în urma noastră, în cazul de față o plantă. În plus, pentru companii este bine de știut că aceste soluții vor avea impact nu doar în rândul celor care primesc un cadou promoțional, ci printre toți cei care îmbrățișează un stil de viață verde”, afirmă Laurențiu Constantin, CEO Mark&More Ideas, importator și producător de soluții promoționale personalizabile.

Ofertă variată de cadouri promoționale sustenabile pentru birou

Potrivit specialiștilor de la Mark & More Ideas, dintre toată tipurile de obiecte promoționale sustenabile se fac remarcate cadourile personalizabile de birou, de care beneficiarii se pot folosi zi de zi în activitatea lor. Cu atât mai mult, cele care pot fi utilizate pe o perioadă îndelungată:

Pixuri ecologice. Realizate din materiale durabile sau reciclate, constituie un cadou corporate util și de impact, prin faptul că pot fi personalizate atît pe corp, cât și pe clips. Recomandarea este însă ca, un astfel de cadou să fie însoțit și de o agendă sau alte promoționale din gama eco-friendly. Unul dintre materialele din care sunt realizate aceste accesorii de scris este bambusul – fiind durabil și ecologic. Întrucât se regenerează extrem de rapid (121 de centimetri în 24 de ore), bambusul constituie o resursă care poate fi folosită fără a afecta mediul înconjurător.

Memorii USB. Realizate din bambus, cu spațiu de stocare cuprins între 4 GB și 16 GB, sunt de nelipsit din viața fiecăruia dintre noi.

Recipiente și caserole. Fie că vorbim despre căni de cafea sau recipienți pentru o gustare, aceste cadouri promoționale câștigă foarte ușor popularitate, prin prisma utilității de care dau dovadă.

Alte accesorii de transport: genți, sacoșe. De multe ori realizate din sticle de plastic reciclat, ori din textil, sunt articole promoționale ce pot fi utilizate în diverse contexte, asigurând o sporire considerabilă a popularității oricărui brand. Mai mult, aceste produse pot fi asociate în campanii de marketing ce au ca scop conștientizarea populației cu privire la reciclare, pentru un mediu sănătos și pe viitor.

Sustenabilitatea este și va rămâne vedeta din campaniile de marketing offline ale companiilor. Iar viitorul pare să fie din ce în ce mai favorabil succesului pe care un cadou promoțional ecologic îl poate avea. Cu atât mai mult, dacă vine în completarea unei campanii online.

Trecând peste faptul că cei preocupați de responsabilitatea socială vor fi din ce în ce mai bine văzuți de către consumatori și clienți, ei vor avea și satisfacția, la final de zi, că au făcut un mic pas pentru o lume mai bună și mai sustenabilă, mai ales pentru urmași.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.