Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Schimbarea în educație începe cu asumarea leadership-ului personal

0

26 OCTOMBRIE 2020. Cea de-a 29-a conferință a proiectului educațional SuperTeach, de la finele săptămânii trecute, a adus în discuție tema leadership-ului ca principal mecanism care demarează schimbarea în educație. Indiferent dacă vorbim de asumarea unui leadership personal sau de leadership managerial în instituțiile educaționale, școala românească are nevoie de oameni optimiști, ambițioși, pregătiți devină motorul comunităților educaționale din care fac parte.

Conferința a adus în conversație, alături de comunitatea de profesori SuperTeach, specialiști în educație, leadership și mentalitate deschisă care au argumentat nevoia de redefinire a leadership-ului în școala românească, date fiind condițiile provocatoare în care activează sistemul educațional românesc în prezent.

Consilier Prezidențial: “În România există o nevoie acută de a promova exemple de bune practici”

În România există o nevoie acută de a promova exemple de bune practici, mai ales în domeniul educației”, a transmis Președintele României comunității SuperTeach prin intermediul Ligiei Deca, Consilier Prezidențial în cadrul Departamentului Educație și Cercetare. ”Implicarea tuturor actorilor în schimbarea mentalităților și practicilor din sistemul de educație reprezintă un pilon important al eforturilor noastre colective de a oferi copiilor un start echitabil în viață”, a adăugat aceasta, felicitând echipa SuperTeach pentru ”sprijinul concret și consistent adus proiectului România Educată”.

Cristina Gheorghe, Directorul Școlii Varlaam Mitropolitul din Iași și Director al Institutului Dezvoltării Personale, a subliniat ”leadership-ul nostru creează liderii de mâine ai României, ei vor fi produsul modului în care noi conștientizăm impactul rolului nostru de leaderi în sistemul educațional”, făcând un apel abordarea unei mentalități deschise, de orientare către celălalt și către obiectivele acestuia în toate nivelurile de intervenție în sistem.

În condiții atât de incerte, precum cele pe care le trăim, leaderul are nevoiegăsească echilibrul corect între impactul pe care îl resimte personal și obiectivul clasei sau al școlii pe care o conduce. Ionuț Stanimir, Director de Comunicare în cadrul BCR, a punctat realismul și adaptabilitatea acestuia pentru soluții creative, precum și conștientizarea propriilor limitări și lucrul în echipă ca fiind principalele instrumente care îl ajută pe leader navigheze printre provocările psiho-sociale, materiale și temporale de care se lovește în fiecare zi.

La rândul său, Peer Stoop, expert la Entrepreneurship Academy în cadrul cursurilor de Dialog și Multiculturalitate, a dat exemple concrete de manifestare a leadership-ului în sala de clasă: “Fii un observator și un ascultător și adaptează permanent ce ai de spus la nevoile pe care le au cei din fața ta, învață echilibrul dintre a impune și a permite exprimarea elevilor așa cum este ea și chiar întreabă-i pe aceștia cum le-ar plăcea se desfășoare orele lor de curs. Mai presus de toate, pregătește-te critici într-o manieră pozitivă, dar și încurajează-i pe ceilalți să aplice același tip de critică cu tine.”

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.