Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Florin Șomodi, consultantul care ajută manageri și antreprenori să-și dezvolte afacerile: „Totul pornește de la o direcție clară pe termen mediu”

0

Antreprenorii și managerii continuă să aibă provocări chiar și după ce afacerea crește, iar primii ani de foc trec. Cele mai multe provocări sunt legate de obiective și direcții strategice, afirmă Florin Șomodi, business coach.

Florin crede că în management destinația e mai importantă decât procesul în sine și că un manager competent ar trebui să știe de la bun început unde vrea să ajungă.

Florin Șomodi: “Lucrez cu ownerul și echipa lui la planificare strategică, facilitare, traininguri. Rezultatele apar atunci când ai claritate”

„Problema numărul 1 pentru multe business-uri cu care ajung să lucrez e că managerii pur și simplu nu știu unde vor să ajungă și de ce. Le lipsește claritatea. Iar dacă lor le lipsește claritatea, confuzia se instalează și în echipă”, spune Șomodi.

Florin Șomodi îi ajută pe antreprenori și pe echipele lor să-și stabilească drumul, direcția și să-și definească o hartă pe care s-o parcurgă în 3-5 ani cu pași concreți și indicatori măsurabili de progres și performanță.

Concret, consultantul clujean a dezvoltat Vision 12, un program de coaching și consultanță pentru afacerile românești care vor să crească sustenabil. Vision 12 include sesiuni de planificare strategică, prioritizare, definirea valorilor, workshopuri, consultanță și consiliere timp de 12 luni.

„Nu cred în soluții miraculoase, iar din experiența mea, fix aici e problema multor business-uri: implementarea. Lucrez în cadrul Vision 12 împreună cu antreprenorul și echipa lui. Începem cu o evaluare inițială, facem planificarea strategică la care participă antreprenorul, șefii de echipe și chiar toată echipa acolo unde e posibil. Definim harta de parcurs pentru 3 până la 5 ani, iar timp de 12 luni mă întâlnesc cu antreprenorul și cu echipa în sesiuni de coaching, facilitare, traininguri personalizate în funcție de nevoile firmei și ale angajaților”, subliniază Florin Șomodi, autorul Vision 12.

În plus, programul Vision 12 prevede ca echipele să lucreze împreună și să stabilescă indicatori măsurabili.

„Mulți manageri nu fac, practic, management. Fac micro-management sau nu fac management deloc. Ei pur și simplu nu știu unde vor să ajungă și de ce, dar găsesc claritate după ce intră în programul Vision 12. Atunci când știi ce urmează, te apuci și faci. De exemplu, la sesiunile de planificare strategică lucrează toată echipa și se creează o sinergie extraordinară. Dar 12 luni înseamnă angajament: de timp, bani, energie și de mobilizare a echipei. Eu sunt acolo să ajut. Și nu doar câteva zile sau luni, ci un an întreg”, subliniază Florin Șomodi.

În Vision 12 fiecare echipă primește soluții customizate

Echipele care participă în programul Vision 12 își identifică viziunea, obstacolele, stabilesc care sunt direcțiile strategice, formulează un plan de acțiuni cu proiecte, priorități, plan detaliat pe 3 luni cu indicatori de performanță concreți.

„Fiecare firmă e diferită, chiar de aceea programul Vision 12 e customizabil pe nevoile fiecărei echipe. Lucrez eu personal cu angajații, iar termenul de 12 luni e unul generos tocmai ca să mă asigur că tot ceea ce lucrăm chiar prinde viață, și nu ajunge într-un sertar”, afirmă Florin.

Florin Șomodi recunoaște că rezultatele nu vin peste noapte. De altfel, el afirmă că nu crede în rețete sau soluții miraculoase.

„Problema nu e că nu sunt bani sau că nu e timp. Nici măcar că echipa e nepregătită. Problema e că managerii nu au răbdare să apară rezultatele. Nu sunt consecvenți, nu sunt perseverenți. Îi constrâng prin program să fie. Am văzut ce creșteri spectaculoase pot obține firmele atunci când au claritate. Nu într-o lună, nu în 3 sau 4, dar am fost martorul dublării cifrei de afaceri în mai puțin de an. Planificarea stoarce tot din oameni. Valorile comune ale antreprenorului și ale echipei îi ajută pe toți să tragă în aceeași direcție. Un efect e că va crește coeziunea echipei, iar acest lucru îi ajută să lucreze mult mai bine împreună si să obțină sinergie în acțiuni și proiecte ”, spune Florin.

De la vânzări, la consultanță de business: „Eram chemat să țin cursuri de vânzări, dar problemele erau mult mai adânci de-atât”

Florin Șomodi e, la bază, om de vânzări. Așa a ajuns să-și dea seama că multe companii care îl cheamă să țină cursuri de vânzări au, de fapt, probleme mult mai adânci:

  • le lipsesc direcția și claritatea
  • organigrama e subdimensionată
  • planificarea e superficială în vânzări sau în alte departamente
  • lipsesc obiectivele și bugetele clare.

Problema cea mai importantă pe care Florin o identifică în calitatea lui de consultant e că nu există informații suficiente pentru luarea deciziilor.

Concret, lipsesc automatizări, proceduri sau informații esențiale pentur luarea deciziilor manageriale, lipsesc sistemele de recompensare sau recunoaștere pentru angajați.  Toate acestea la un loc generează frustrare în rândul angajaților.

Programul Vison 12 îi ajută, de asemenea, pe top și middle manageri să gestioneze probleme precum lipsa timpului pentru realizarea sarcinilor în cazul angajaților din execuție sau lipsa vederii de ansamblu în cazul șefilor de departamente.

„Când mi-am dat seama de toate astea, am început să-mi doresc să fac mai mult pentru companii, nu doar vânzări, pentru că un curs de vânzări nu le rezolvă complet provocările. Până acum au intrat în program companii din 20 de domenii. Scopul meu e să ajung în cel puțin 500 de companii în 5 ani”, spune Florin.

Ce spun beneficiarii

Managerii și antreprenorii cu care a lucrat Florin Șomodi spun că acum au claritate. Le e mult mai ușor să-și facă munca zilnică după ce au trasat direcția, sunt conștienți de obiective, indicatori de performanță, roluri.

„Sesiunile de coaching cu Florin ne-au ajutat în mai multe zone ale business-ului. Am prelungit cu încă un an colaborarea cu Florin”, spune Vlad Ciucă, fondator Techsylvania.

„Când l-am întâlnit le Florin conduceam un “start-up de 8 ani”. Fiind la origine muzician, managementul unei firme de producție a fost foarte greu de structurat, urmărit și prezis. Florin a adus claritate, a reușit în câteva întâlniri să îmi creioneze o structură a informațiilor folosind toate elementele care formau în minte afacerea. Sub îndrumarea lui Florin am devenit un manager previzibil pentru echipa mea”, afirmă Flaviu Pop de la Acoustic Density.

„Este probabil cea mai bună investiție pe care am făcut-o în echipă”, recunoaște Bogdan Pandea, fondator și manager Captain Bean.

„Florin nu ne-a oferit o rețetă universală ca să ne atingem obiectivele, ci ne-a învățat să nu ocolim acele lucruri care ni se par greu sau imposibil de realizat, să dedicăm timp planificării și mai ales să planificăm ca să avem rezultate și succes’, declară Anca Marcu, manager la Cooperativa Lunca Someșului Mic.

„Stilul lui Florin a fost captivant, a reusit să-i implice pe toți colegii. Atât ziua de coaching, cât și cea de planificare strategică ne-au fost de mare ajutor și ne-au dat elan pentru lunile viitoare”, spune Sütő Ágota, ex-Marketing Manager la Best Jobs România.

Despre Florin Șomodi – de la joacă, la vocație

Florin Șomodi lucrează de peste 15 ani în business development, iar din 2008 până în prezent a fost trainer, facilitator și coach. Spune că întâi a furat meserie, iar apoi a investit timp și energie în propria formare în cursuri acreditate ANC și în formări internaționale LIFO, Noble Manhatthan, Kustchera Institut, ICA:UK.

A început dintr-o joacă de voluntariat în Leo Clubs Romania, dar și-a găsit astfel vocația: ghidare, facilitare, coaching pentru indivizi și echipe de lideri, antreprenori și activiști civici.

Mai multe despre Florin și programul Vision 12 găsiți pe www.vision12.ro.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.