160 de milioane de euro într-un centru de cercetare şi dezvoltare Dacia!
Daca inainte Dacia producea Logan in principal pentru piata interna, in prezent modelul poate fi vazut in toata Europa, spune Financial Times referitor la succesul constructorului roman de automobile” citează wall-street.ro
Dacia intentioneaza sa lanseze in 2010 o versiune 4X4 a Logan si investeste 160 de milioane de euro intr-un centru de cercetare si dezvoltare.
Filiala Renault a salvat industria auto romaneasca si a produs 1.340 de autoturisme pe zi in ultimul sau an de varf (2008), insa cand criza economica si-a facut simtita prezenta, iar cererea interna a scazut cu 60%, productia a fost suspendata pentru cateva saptamani pentru a regla nivelul stocurilor.
Salvarea a venit de la programele de innoire a parcurilor auto din Europa. Cand guvernul german a introdus un bonus de 2.500 euro pentru o masina veche in schimbul uneia noi a dorit sa sustina productia auto germana. Insa, Dacia a beneficiat intr-un mod neasteptat, intrucat cumparatorii si-au dat seama ca pot cumpara un Logan nou la aproape jumatate de pret.
“Aproximativ 85% din productia Dacia ajunge la export”, a spus directorul general al companiei, Francois Foumont.
Afacerile Automobile Dacia au crescut cu 10,1% anul trecut, comparativ cu 2007, la 7,64 miliarde lei (2,07 miliarde euro), in timp ce profitul s-a injumatatit, la 213 milioane lei (circa 60 milioane euro).
Financial Times considera ca una dintre principalele probleme care franeaza dezvoltarea Romaniei o reprezinta infrastructura nedezvoltata.
Continuarea articolului în limba română este pe wall-street.ro
În continuare redăm o parte din articolul în limba engleză publicat de Financial Times
„The Renault subsidiary saved the Romanian auto industry and was producing 1,340 vehicles a day at its peak last year; but when the downturn came, and domestic demand fell 60 per cent year on year in the final quarter, production was suspended for weeks on end to adjust stock levels to the grimmer circumstances.
Salvation came in the form of west European car scrapping schemes. When the German government introduced a €2,500 rebate to bolster flagging car demand during the downturn, its aim was to support the German car industry. But Dacia proved an unexpected beneficiary when consumers realised the rebate could spare them as much as half the price of a new Logan. Export demand soared and, after spending much of the winter at home on 80 per cent pay, the company’s workers are now back in the factory, which is once again running at full capacity.”