Conferința FIERST pentru profesori, directori de școli, oameni din organizații din România, Bulgaria, Estonia și UK și reprezentanți ai ministerelor din România și Bulgaria

0

Conferința de diseminare FIERST

Teach for All împreună cu Teach for Romania au organizat pe 5 aprilie la București Conferința de diseminare a proiectului FIERST.

La conferință au luat parte profesori, directori de școli, oameni din organizații din România, Bulgaria, Estonia și UK și reprezentanți ai ministerelor din România și Bulgaria. Participanții au discutat, au împărtășit opinii, au vizitat atelierele de practică în educație incluzivă a celor trei țări (Bulgaria, Estonia și România) și au pus întrebări la finalul conferinței.

Conferința a fost structurată în două părți, astfel în prima parte au vorbit speakerii invitați si in cea de-a doua parte au avut loc prezentările atelierelor din România, Bulgaria și Estonia.

Unul dintre citatele din prima parte a conferinței este:

Educația incluzivă înseamnă acces, echitate, calitate, este despre grupurile vulnerabile- romi, copii din zone rurale greu accesibile, copii din familii sărace, copii cu familii plecate în străinatate, copii care părăsesc de timpuriu școala, copii cu rezultate slabe- să ne uităm la toți și la fiecare dintre acești copii.” Liliana Preoteasa, Director al Unităţii de Management al Proiectelor cu Finanţare Externă, Ministerul Educaţiei Naţionale, România

Scopul proiectul FIERST

Proiectul urmărește creșterea numărului de profesori care să țină cont de nevoile tuturor elevilor, în special a celor mai vulnerabili dintre ei, stabilirea comunităților profesionale de practică în școli, formarea unui climat care să încurajeze profesorii să se întâlnească și să împărtășească soluții, să colaboreze în scopul implementării de bune practici în clasele lor și îmbunătățirii acestora, de asemenea să împărtășească în comunitatea de specialiști în educație la nivel european și global, lecțiile învățate din procesul de scalare a bunelor practici în educația incluzivă.

Unul dintre cele mai emoționante discursuri din prima parte a conferinței a fost cel a lui Cristian Petrescu, Teach for Romania, învățător la Școala din Rudeni, Chitila,jud. Ilfov. Cristian este învățător la clasa a III-a într-o școală de lângă groapa de gunoi a Bucureștiului. Cu toate greutățile din viața acestor copii, el îi motivează zi de zi pentru ca aceștia să găsească curajul să învețe. Pentru a învăța să citească, pentru a fi mândri de etnia lor și de ei în general. Astfel, copiii au făcut un dicționar român- rromani, fiind mai mult motivați să scrie și să găsescă ce e mai bun în ei. Dar pentru acest lucru este nevoie de astfel de educatori care să-i motiveze tot timpul pe copii să aibă încredere în forțele proprii și atunci când vor deveni adulți să-și aducă aminte de învățămintele unui educator care i-a inspirat, ca mai apoi să inspire și ei la râdul lor.

A doua parte a zilei a fost despre prezentarea atelierelor, despre diseminarea rezultatelor.

Cele trei școli din România au prezentat metodele de lucru abordate cu elevii la orele de curs, metode testate în timpul sesiunilor de training de la începutul proiectului. Pentru abordarea acestor metode profesorii lucrează cu o serie de competențele din educația incluzivă abordate în proiectul FIERST: leadership personal, eficacitate socială, reziliență și gândire strategică.

Reprezentanții din Bulgaria au vorbit despre competențele secolului 21 pe care ei lucrează în proiectul FIERST în școlile partenere. Competențele aplicate de ei sunt: competențe cetățenești, matematice, literație, competențe multilingvistice, competențe digitate, competențe sociale și de lucru în echipă.

Reprezentanții din Estonia au avut un atelier de lucru similar unei întâlniri de comunitate. Participanților la atelier li s-a dat un text cu informații despre comunitățile de practică care au loc în liceul Kuusalu, partener în proiectul FIERST. Fiecare participant avea de analizat textul dintr-o anumită perspectivă și anume: un participant din grupul de lucru sumariza conținutul textului citit, unul punea întrebări, unul era facilitator grafic și altul era detectiv de concepte, termeni. La final, participanții au dat feedback pentru sesiunea de lucru.

Ziua de conferință s-a încheiat cu întrebări din partea participanților care au avut ocazia să interacționeze cu reprezentanți ai organizațiilor, ministerului, profesori de la diferite școli și membri din echipa de proiect Teach for All.

Proiectul FIERST (From Inclusive Education to Real Scale Transfer) este un proiect Erasmus+ și toate activitățile din cadrul aceastuia este finanțat de Uniunea Europeană.

Despre autor

avatar

Teach for Romania exista pentru a transforma sistemul educational romanesc. In acest scop, recruteaza tineri exceptionali, ii pregateste ca profesori si ii plaseaza in scolile cu provocari, cu viziunea de a oferi optiuni de viata prin educatie de calitate fiecarui copil din Romania, indiferent de situatia sociala. Mai multe informatii pot fi urmarite in video-ul de 2 minute de mai jos: https://www.youtube.com/watch?v=swCWF6quVdc Teach for Romania face parte din reteaua Teach for All. Pana acum a pregatit 37 de profesori si i-a plasat in 33 de scoli cu provocari din peste 11 judete. Din septembrie 2016, 60 de profesori vor fi activi la catedra.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.