Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România își unesc eforturile pentru o viziune comună de sustenabilitate, sub platforma DupăNoi| #NuNeOprimAici

0

DupăNoi| #NuNeOprimAici reunește inițiativele Sistemului Coca-Cola în Romania privind protejarea mediului,  dezvoltarea comunităților și conservarea tradițiilor locale, susținerea tinerilor și protejarea resurselor de apă.

București, 28 octombrie 2020 – Sistemul Coca-Cola în România, format din Coca-Cola România și      Coca-Cola HBC România, reunește, începând cu această toamnă, sub aceeași platformă, toate proiectele de mediu și implicare în comunitate ale celor două companii. Sub filosofia #NuNeOprimAici, Sistemul Coca-Cola își întărește promisiunea de a continua să acționeze pentru un viitor mai sustenabil, având patru direcții principale de interes. Această viziune prinde voce printr-un manifest emoționant.

Platforma de sustenabilitate După Noi a luat naștere, acum patru ani, din convingerea noastră că viitorul se construiește prin fiecare decizie pe care o luam astăzi. Am început prin a promova potențialul unei zone unice din România, prin autenticitatea ei – Țara Dornelor – și am adăugat platformei și alte inițiative, pe măsură ce am identificat provocări noi pentru mediu și comunitate. După Noi a crescut odată cu dorința noastră de a face mai mult și mai bine și de a-i inspira și pe ceilalți. Astăzi, După Noi #NuNeOprimAici reflectă tot ceea ce facem, în cadrul Sistemului Coca-Cola, alături de Coca-Cola România, pentru un viitor sustenabil. Scopul nostru: să ne atingem obiectivele comune de sustenabilitate, să avem un impact real în comunitate și să aducem, alături de noi, cât mai mulți români care își doresc să contribuie la schimbare”, declară Alice Nichita, Public Affairs & Communication Manager, Coca-Cola HBC România.

„În 2020, un an în care este nevoie mai mult ca niciodată de solidaritate și sprijin reciproc, ne unim eforturile și pornim într-o călătorie comună. Ne propunem să facem mai mult decât să răcorim lumea: vrem să contribuim la un viitor mai bun, pentru comunități și pentru planetă. Pentru asta, este nevoie de o viziune solidă, de angajamente ferme și de eforturi susținute. Pe fundația pusă deja prin platforma de sustenabilitate După Noi, construim filozofia #NuNeOprimAici de a crește sustenabil, nu doar noi, ci alături de toți cei din jurul nostru. Pornim în noua realitate cu încredere și optimism, pentru că doar implicându-ne în proiecte de impact, vom face diferența și vom clădi mai mult pentru generațiile viitoare”, declară Mihaela Niță,  Corporate & Government Affairs Manager, Coca-Cola România.

Cu o prezență de aproape 30 de ani în România, Sistemul Coca-Cola integrează sustenabilitatea în fiecare aspect al business-ului și se implică în comunitate, investind, anual, peste 1 milion de euro în proiecte de responsabilitate socială, derulate alături de parteneri din mediul non-guvernamental. Odată cu lansarea viziunii După Noi #NuNeOprimAici, Sistemul Coca-Cola în România definește patru priorități de sustenabilitate, reprezentate de cei patru piloni ai platformei:

Sistemul Coca-Cola adresează problema deșeurilor de ambalaje prin eforturi pe mai multe paliere: investim în ambalaje sustenabile, prin reducera cantității de plastic folosite, cu obiectivul să ajungem la 100% ambalaje reciclabile (obiectiv deja atins în România) și 50% material reciclat până în 2030 (20% atins deja prin trecerea portofoliului de apa minerala naturala Dorna in ambalaje din 100% rPET). Totodată, Sistemul Coca-Cola își îndeplinește anual țintele de recuperare a materialului folosit pentru ambalare, impuse de legislație, dar își propune ca până în 2030 să recupereze o cantitate de ambalaje egală cu cea pe care o pune pe piață. În plus, Sistemul Coca-Cola dezvoltă, alături de partenerii din mediul ONG, proiecte de conștientizare, educare și implicare a publicului în colectarea separată a deșeurilor, precum „Azi pentru Mâine”, „Harta reciclării” și „Big Belly”.

Eforturile Sistemului Coca-Cola sunt îndreptate spre a eficientiza permanent consumul de apă în fabrici și a se asigura că apa uzată și evacuată din facilitățile fabricilor poate susține viața acvatică. Prin proiectele dezvoltate, Sistemul Coca-Cola contribuie la reîntoarecea în natură și comunități a apei utilizate și sprijină accesul la apă potabilă din surse sigure în zonele în care există aceste nevoi. „Împreună pentru Dunăre” și „H2O – Helping to obtain water” sunt proiectele-cheie ale acestui pilon.

Ajutând tinerii să-și atingă potențialul, contribuim la un viitor mai bun. Pentru Sistemul Coca-Cola în România, susținerea tinerilor este o prioritate socială, fie că este vorba despre cei care visează să devină antreprenori, fie de cei care nu au pornit cu aceleași șanse în viață. Prin programele implementate, precum ”Future Makers” și ”La TINEri Este Puterea”, se dezvoltă soluții pentru a le susține primii pași în afaceri sau în carieră tinerilor din România.

Frumusețea locurilor și a obiceiurilor, poveștile de demult, oamenii și tot ceea ce oferă autenticitatea unei comunități sunt valori care merită păstrate pentru generațiile următoare și, totodată, resurse pentru dezvoltare. Alături de partenerii din mediul non-guvernamental, Sistemul Coca-Cola și-a făcut o misiune din a le descoperi și a le susține. ”După noi în Țara Dornelor”, ”Reamenajarea eco-turistică a Cascadei Bigăr”, ”Povești din Ciocănești”, ”Muzeul viu de la Tecșești”, ”Via Transilvanica”, ”Școala de mers pe munte” sunt câteva dintre proiectele pentru promovarea si pastrarea valorilor locale.

Proiectele de responsabilitate socială dezvoltate de Sistemul Coca-Cola în România au la bază o analiză a nevoilor și a provocărilor pentru mediu și societate, realizată împreună cu ONG-urile partenere. Asociația CSR Nest, Viitor Plus, WWF România, Tășuleasa Social, Global Shapers, Social Innovation Solutions și Social Incubator sunt partenerii alături de care cele două companii inițiază și susțin proiecte de impact în cele patru zone cheie.

Despre După Noi #NuNeOprimAici

Platforma După Noi a fost lansată în anul 2016 cu misiunea de a inspira cât mai mulți români să adopte un stil de viaţă responsabil față de comunitate. După Noi a pornit cu o inițiativă amplă de a promova și cultiva obiceiurile, meșteșugurile și potențialul turistic din Țara Dornelor, zona de unde izvorăște apa pentru produsele Dorna, Dorna Izvorul Alb și Poiana Negri. În Țara Dornelor, mai precis în Poiana Negrii,

Sistemul Coca-Cola deține fabrica de îmbuteliere a apelor minerale și aici locuiesc peste 150 de angajți Coca-Cola HBC și familiile lor.

Țara Dornelor a fost primul popas, au urmat multe alte proiecte care au continuat să ducă mai departe povestea locurilor unice din România, precum reamenajarea eco-turistică a traseului din zona Cascadei Bigăr, un proiect realizat la inițiativa angajaților din fabrica Coca-Cola HBC din Timișoara; ”Povești din Ciocănești”, un serial online despre viața autentică a locuitorilor din satul-muzeu, Ciocănești, sau proiectele de educare și încurajare a colectării selective realizate sub umbrela ”După Noi, strângem tot noi”.

În 2020 ne-am luat angajamentul să nu ne oprim aici. Continuăm împreună călătoria și ne unim eforturile pentru a face mai mult și mai bine, pentru că nu ne dorim doar să racorim lumea, ci să facem cu adevărat o diferență în comunitate, contribuind la schimbare.

Despre Coca-Cola HBC România

Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola, având în 2018 vânzări de 2,2 miliarde de unități. Compania activează într-o zonă geografică extinsă, are operațiuni în 28 de țări, deservind peste 600 milioane de oameni. Coca-Cola HBC oferă o gamă largă de băuturi răcoritoare printre care băuturi carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri și cafea. Coca-Cola HBC promovează o dezvoltare durabilă, generând valoare pentru afacerea sa și pentru comunitățile în care este prezentă. În acest sens, compania oferă băuturi răcoritoare care satisfac nevoile diverse ale consumatorilor, încurajând în același timp un mediu de lucru deschis și desfășurându-și activitatea într-un mod responsabil astfel încât să protejeze mediul înconjurător, contribuind la dezvoltarea socio-economică a comunităților locale. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca Cola în România”, realizat pe baza datelor financiare din 2018, prezența acestui sistem pe piață locală generează o valoare adăugată de 594 milioane de euro, echivalentul a 0,29% din PIB-ul României.

În România, Coca-Cola HBC a fost desemnată cea mai sustenabilă companie pe plan local în 2016, 2017, 2018 și 2019, conform Romania CSR Index, studiu realizat de agenția de consultanță independentă The Azores. Coca-Cola HBC România este liderul industriei de băuturi, fiind cel mai mare exportator din domeniu, cu o pondere de aproximativ 30% din exporturile de băuturi.

Pentru mai multe informații despre companie, vă rugăm să vizitați site-ul www.coca-colahellenic.ro și să ne urmăriți pe LinkedIn și Facebook.

Despre Compania Coca-Cola

Coca-Cola este o companie pentru toți, care oferă produse în peste 200 de țări. Misiunea companiei noastre este de a răcori lumea și a se implica într-o schimbare în bine. Alături de mărcile Coca-Cola, portofoliul nostru include

Sprite, Fanta și alte băuturi răcoritoare. Din categoriile de apă, băuturi pentru sportivi, cafea și ceaiuri, oferim brandurile Dasani, smartwater, vitaminwater, Topo Chico, Powerade, Costa, Georgia, Gold Peak, Honest și Ayakata iar pe segmentele de băuturi nutriționale, sucuri, lapte și băuturi pe bază de plante, oferim, printre altele, brandurile Minute Maid, Simply, innocent, Del Valle, fairlife și AdeZ. Ne adaptăm în mod constant portofoliul, începând cu reducerea zahărului din băuturile noastre, până la dezvoltarea unor produse noi, inovatoare. Totodată, lucrăm pentru a avea un impact pozitiv în viețile oamenilor, în comunitate și asupra planetei, prin reaprovizionarea cu apă a surselor noastre, prin promovarea reciclării ambalajelor, practici sustenabile de aprovizionare și reducerea emisiilor de carbon pe întregul lanț de valoare. Împreună cu partenerii noștri de îmbuteliere, avem peste 700.000 de angajați, oferind oportunități economice comunităților locale din întreaga lume.

În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, realizat pe baza datelor financiare din 2018, prezenţa acestui sistem pe piaţa locală generează o valoare adăugată de 594 milioane de euro, echivalentul a 0,29% din PIB.

Pentru mai multe informaţii legate de companie vă rugăm să vizitaţi site-ul www.coca-colacompany.com și să ne urmăriți pe Twitter, Instagram, Facebook și LinkedIn.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.