Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

24.000 de elevi din România au participat, în 2020, la atelierele Școlii de Valori. Asociația a organizat peste 1.000 de ateliere pentru elevi și profesori

0

Școala de Valori, asociația non-profit care promovează educația bazată pe valori, a ajuns, anul trecut, la peste 24.000 de elevi și 6.000 de profesori de pe întreg teritoriul României, dintre care 542 de tineri din zone și familii defavorizate, oferindu-le acestora ateliere de dezvoltare personală și profesională, de educație financiară, precum și consiliere în carieră.

Începând cu luna aprilie a anului trecut, organizația educațională Școala de Valori și-a mutat cursurile în online, făcând tranziția proiectelor și atelierelor de educație și formare în mediul digital. În 2020, Școala de Valori a reușit să organizeze și să desfășoare peste 1.100 ateliere, la care au participat mai mult de 24.000 de elevi și 6.000 de profesori din toată țara.

Totodată, asociația a mers și în rândul celor mai afectați elevi, odată cu mutarea orelor în online, reușind să desfășoare cursuri și ateliere pentru 542 de tineri din zone și familii defavorizate. Deoarece organizația a sesizat o demoralizare și un echilibru emoțional șubred în rândul acestor copii, trainerii asociației au pregătit un conținut care să ridice moralul elevilor, să îi inspire și să îi pregătească pentru viață și carieră.

Cursurile online au atras mai mulți participanți

Anul pandemic a însemnat o călătorie virtuală pentru aproximativ 3.800 de școli din 463 de localități din țară. De-a lungul anului, Școala de Valori a livrat aproximativ 3.800 de ore de educație pentru elevi și profesori sub forma atelierelor online de dezvoltare personală și profesională, atelierelor pentru familiarizarea cu platformele digitale, precum și a cursurilor de educație financiară.

De altfel, anul trecut a totalizat și 3.500 de ore de voluntariat, timp dedicat pentru cercetarea, gândirea și implementarea proiectelor educaționale din cadrul programei Școlii de Valori.

Îmi este foarte clar că pandemia COVID-19 a remodelat educația, radical și iremediabil. Cu toate acestea, contextul creat nu este pe deplin negativ, căci în oricare criză există oportunități, cum a fost și cazul nostru, căci am reușit să deschidem ușile în universal educațional al Școlii de Valori, pentru mai mulți tineri din țară, prin modelul de învățare la distanță. Consider că acum, mai mult ca niciodată, putem consolida educația tinerilor și a adulților printr-o abordare inteligentă, vizionară, care pune accent pe colaborare eco-sistemică”, explică Silvia Bogdan, președintele asociației Școlii de Valori.

Ce au învățat elevii și profesorii din România în pandemie

Anul pandemic a însemnat și o reorganizare a misiunii Școlii de Valori, astfel că asociația și-a regândit conținutul educațional, axându-se pe următoarele domenii:

  • atelierele online pentru dezvoltarea personală a elevilor și studenților;

  • atelierele online pentru dezvoltarea personală și profesională a profesorilor;

  • atelierele online pentru familiarizarea cu platformele digitale Zoom, Teams, Google Suite, Microsoft Suite, MozaBook, MecaBricks, Facebook și Whatsapp;

  • atelierele online de educație financiară pentru elevi.

Organizația a venit în sprijinul sistemului de învățământ de stat, pregătind profesorii pentru învățarea online, investind în dezvoltarea lor personală, precum și în alte componente care să îi ajute să dezvolte modele de predare creativă și interactivă. Digitalizarea s-a dovedit esențială în multe domenii, anul trecut, în special în educație, motiv pentru care Școala de Valori a creat și organizat ateliere digitale dedicate profesorilor, precum și cursuri care să îi învețe să folosească instrumentele digitale în desfășurarea orelor și să-i inspire către o predare modernă și creativă.

De cealaltă parte, elevii și studenții, aflați într-un sistem educațional bulversant, au avut la dispoziție proiecte care i-au ajutat să își descopere potențialul, să se formeze pentru viitoarele cariere ori să învețe domenii noi, altele decât cele cuprinse în programa școlară, care să-i ajute atât în dezvoltarea personală, cât și în cea profesională.

De asemenea, Școala de Valori a creat, anul trecut, ateliere de orientare și consiliere vocațională pentru elevi, workshop-uri de predare creativă pentru profesorii de informatică și matematică, dar și ateliere de programare, atât pentru elevi, cât și pentru profesori.

Nu în ultimul rând, organizația și-a unit forțele cu alte asociații și a contribuit la dezvoltarea strategiei de modernizare a școlilor prin intermediul SELFIE – instrument creat de Comisia Europeană pentru dezvoltarea educației, coordonând, totodată, un proiect de cercetare pentru calibrarea SELFIE WBL, acest tool digital destinat companiilor care susțin liceele tehnologice și școlile profesionale.

2020 a însemnat și conturarea unei generații pregătite pentru domeniile STEM (știință, tehnologie, inginerie și matematică), domenii care creează joburile viitorului. Organizația a dezvoltat proiecte pentru tinerii din școlile tehnologice și a căutat, totodată, tineri excepționali din întreaga țară, pe care să-i ajute în alegerea carierei.

Poveștile de succes ale anului 2020. Ce fac tinerii care au urmat atelierele ȘdV

  • Două tinere care s-au cunoscut în cadrul programului Laboratorul de Cariere” au lansat un proiect împreună – campania Self Love – care are la bază bullying-ul și lipsa de încredere, întâlnită în rândul adolescenților;

  • O altă participantă a programului „Laboratorul de Cariere” și-a lansat un magazin online cu decorațiuni handmade, confecționate chiar de ea;

  • Peste 40% dintre studenții care au finalizat programul Laboratorul de Cariere” sunt, astăzi, angajați;

  • 2020 a adus cei mai mulți paticipanți la atelierele de educație financiară; programul Flip – Școala de Bani pe Roți a însumat, anul trecut, o participare de 46% din totalul celor 5 ani de existență;

  • Programul Tech Teach League”, dedicat digitalizării educației și destinat profesorilor, a reprezentat o rată de participare de peste 85%. 5 din cele 6 licee implicate în program au implementat instrumentul SELFIE, al Comisiei Europene, în liceul lor;

  • Aproape 50% dintre participanții în cadrul proiectului Pepin Teen”, dedicat programării și destinat elevilor din liceele tehnologice, au ales să urmeze o facultate de IT și o carieră în domeniu. Dintre aceștia:

  • 32 elevi au venit cu soluții tehnice inovatoare care rezolvă probleme cu care societatea se confruntă în urma pandemiei de coronavirus;

  • 16 elevi s-au implicat ca voluntari în asociația Școala de Valori

  • 41 elevi au beneficiat de burse financiare, în valoare de 500 lei, pentru a-și urma pasiunile.

Despre Școala de Valori

Școala de Valori este o organizație non-guvernamentală şi non-profit, înființată în 2009, care îi îndrumă pe tineri să-şi antreneze potenţialul, astfel încât să-şi dezvolte atitudini şi comportamente prosociale, care să îi ajute în viață și în carieră. Misiunea sa este de a ajuta tinerii să devină creatorii proprilor vieţi, fiind singura asociaţie din România care implementează în programe educaţia centrată pe valori, un model educaţional ce implică dezvoltarea de competenţe împărţite pe patru arii: dezvoltarea caracterului, explorarea personalităţii, implicare civică şi well-being.

În prezent, organizația dezvoltă patru programe educaţionale naţionale: Adoptă un Liceu, Excepţionalii, Laboratorul de Cariere și Arcademia prin care contribuie activ la dezvoltarea educaţiei autohtone, oferind cunoaştere şi îndrumare adolescenţilor, tinerilor şi profesorilor.

Despre autor

avatar

Școala de Valori este o organizație non-guvernamentală apărută în 2009 ca urmare a unei idei îndrăznețe a mai multor tineri întreprinzători. În toate ”viitorurile posibile”, vor avea succes aceia care își explorează potențialul și învață să se auto-depășească, colaborează cu celelalte generații și caută activ oportunități astfel încât să contribuie la transformarea societății, oferind bunăstare generațiilor prezente și viitoare. Misiunea Școlii de Valori este aceea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor lor vieți, fiind singura asociație din România care implementează în programele sale educația centrată pe valori. Acest model educațional implică dezvoltarea de competențe împărțite pe patru arii: dezvoltarea caracterului, explorarea personalității, implicare civică și well-being. Școala de Valori dezvoltă patru programe educaționale naționale: Adoptă un Liceu, Excepționalii, Laboratorul de Cariere și Arcademia prin care contribuie activ la dezvoltarea educației din România, oferind cunoaștere și îndrumare adolescenților, tinerilor și profesorilor.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.