Ateliere experienţiale de învăţare colaborativă pentru profesori, privind analogia ca metodă de predare-învăţare
Ediţia a I-a, 18 februarie, Colegiul Naţional “Mircea cel Bătrân” din Constanţa
Pe 18 februarie, profesorii din regiune sunt invitaţi la prima ediţie a Forumului MERITO Dobrogea, cu tema ”Punţi didactice în gândirea creativă”, privind analogia ca metodă de predare-învăţare, desfăşurat fizic, în Constanţa, la Colegiul Național ”Mircea cel Bătrân”, cu ateliere experienţiale de învăţare colaborativă pentru cadre didactice din învăţământul preuniversitar. Participarea la forum este gratuită şi deschisă profesorilor din toată țara, în limita celor ~100 de locuri disponibile, iar atelierele practice pentru profesori din cadrul Forumului sunt structurate tematic, cu detalii complete pe evenimentul dedicat: https://fb.me/e/2kudsgMnM şi pe formularul de înscriere: https://forms.gle/x6NaUqJib8eD3e7ZA
Organizatorii Forumului propun activități interactive, în care vor prezenta şi explora metode şi activități practice privind analogia ca metodă de predare-învăţare, teorii din domeniul educațional, idei, cărți și alte resurse de inspiraţie. Intenţionează, de asemenea, ca acest Forum să fie un spaţiu de întâlnire, creaţie şi învăţare împreună cu profesorii participanţi, pasionaţi de subiect, ce doresc să înveţe colaborativ continuu, cu efecte pe termen lung.
Programul Forumului (poate suferi modificări de detalii) la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân” din Constanţa:
Sâmbătă, 18 februarie:
8:30-9:00: Sosirea, primirea şi înregistrarea participanţilor, socializare şi networking pentru Educaţie de calitate
9:00-10:00: Deschidere, bun venit şi introducere eveniment şi context educaţional
10:00-12:30: Ateliere de învăţare colaborativă, de la profesori pentru profesori şi elevi, în paralel:
Metode de predare alternative și tradiționale în experiențe de învățare – Coziana Zaharia, profesoară pentru învăţământul primar în Bucureşti (pentru profesori de învăţământul primar)
Strategii creative de gestionare a epuizării profesionale – Elisabeta Niţă, profesoară de Matematică şi Psiholog în programul Şcoala de Spital, în Bucureşti (pentru profesori de orice nivel de învăţământ)
Educația umanistă după umanism – Doru Căstăian, profesor de Ştiinţe Socio-Umane la Galaţi, şi Lucian Oprea, profesor de Fizică la Constanţa (pentru profesori de gimnaziu şi liceu)
Învățarea științelor prin analogii – experiment… cu ce avem la îndemână – Antoneta Împuşcatu, profesoară de Ştiinţe, de gimnaziu, şi director, în com. I.C. Brătianu, jud. Tulcea (pentru profesori de gimnaziu şi liceu)
Learning Visualizations by Analogy – Promoting Visual Literacy through Visualization Morphing – Nicoleta Ciutacu, profesoară de Limbi Străine în sistemul internaţional, şi Antonia Zaharia, studentă la Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine, Universitatea Bucureşti (pentru elevi)
Programarea unor algoritmi pe baza analogiilor – Atelier experimental de programare: ”La fel ca…” – Dana Lica, profesoară de Informatică, de liceu, la Ploieşti (pentru elevi)
12:30-14:00: Pauză de prânz (nu asigurăm masa de prânz!);
14:00-16:30: Ateliere de învăţare colaborativă, de la profesori pentru profesori, în paralel:
Dezvoltarea gândirii creative prin jocuri de improvizație și povești – Marişca Morari, profesoară pentru învăţământul preşcolar în Baia Mare (pentru profesori de învăţământ preşcolar şi primar)
Promovarea principiului win-win în învățarea prin joc și învățare experiențială – Laura Piros şi Liliana Chivulescu, profesoare pentru învăţământul primar în Braşov, respectiv Picior de Munte (DB) (pentru profesori de învăţământ primar şi gimnazial)
Conexiuni cognitive și afective în dezvoltarea gândirii creative – Tatiana Cauni, profesoară de Limba şi Literatura Română, de liceu, la Baia Mare (pentru profesori de gimnaziu şi liceu)
Inima in ecuații – atelier interactiv de matematică – Cătălin Ciupală, profesor de Matematică, de liceu, la Braşov (pentru profesori de gimnaziu şi liceu)
16:30-17:00: Sesiune plenară de concluzii, feedback şi paşi următori
17:30-19:00 (Teatrul pentru Copii şi Tineret / „Elpis”): „Brainstorm” – spectacol de teatru al Trupei „Treivirgulăpaișpe”, cu elevi din Buzău, coordonată de Dan Solcan, profesor de Istorie
+ Închiderea Forumului MERITO Dobrogea

Participarea la Forum este gratuită pentru profesori din învăţământul preuniversitar, în limita celor ~100 de locuri disponibile, cu detalii complete şi înscrieri pe: https://forms.gle/ESLhdvnwGWfp7Z6C7.
Prima ediţie a Forumului MERITO Dobrogea este co-organizată de profesorii din comunitatea MERITO:
Lucian Oprea, profesor de Fizică la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân”, Constanţa;
Nicoleta Ciutacu, profesoară de Limbi Străine în sistemul internaţional (Spania);
împreună cu colegii profesori din comunitate facilitatori de ateliere, menţionaţi mai sus, în parteneriat cu Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân” din Constanţa şi Asociaţia „Dăruieşte Aripi”.
Proiectul MERITO este o cauză de transformare a meseriei de profesor, în sensul de a o recredibiliza, prin recunoaşterea dascălilor valoroşi, şi a o profesionaliza, prin propagarea expertizei lor în breasla de cadre didactice (www.merito.ro) – un proiect al Fundaţiei Romanian Business Leaders (www.rbls.ro).
Parteneri strategici ai proiectului MERITO, pentru transformarea meseriei de profesor în România: Bitdefender; Dedeman; Axxess Capital şi RomWaste Solutions; Google România.