British Council lansează în România rezultatele unui program de cercetare cu privire la viitorul actualei „lingua franca” 

0

Viitorul limbii engleze: de la limbă străină, la limbă interculturală

București, 29.11. – British Council, organizație internațională a Regatului Unit al Marii Britanii pentru relații culturale și oportunități educaționale, desfășoară un program de cercetare axat pe înțelegerea viitorului limbii engleze în România, dar și în întreaga lume, în contextul celor mai recente evoluții sociale, educaționale, dar și în domenii precum mass-media, tehnologie sau piața muncii. „Viitorul limbii engleze: Perspective Globale” explorează modul în care engleza își menține relevanța într-o era definită de progres tehnologic accelerat și influență crescută a inteligenței artificiale. Totodată, raportul evidențiază evoluția limbii engleze, de la statutul de limbă străină, la cel de instrument internațional și intercultural de comunicare

Raportul prezintă concluziile rezultate din  cercetări efectuate alături de  92 de experți în domeniul lingvistic și elaboratori de politici din domeniul educației din 49 de țări din întreaga lume. În contextul în care 67% din populația globală a fost expusă și/ sau a vorbit limba engleză în anul 2017, această cercetare a British Council își propune să  ofere noi perspective asupra peisajului actual care ține de utilizarea limbii engleze și să sprijine experții lingviști și elaboratorii de politici  din domeniul educației să se pregătească și să întocmească planificări pentru a răspunde nevoilor viitorilor profesori.

Astfel, „Viitorul limbii engleze: Perspective Globale” a fost prezentat pe plan local în cadrul unui eveniment academic, ce a avut loc la sediul principal British Council din București.  Alături de invitați, au participat Mina Patel, coordonatoarea acestui studiu și cercetătoare cu peste 25 de ani de experiență în domeniul educației, Andrew Glass, Country Director British Council România, și  Kate Ewart-Biggs, Director Adjunct Executiv al British Council Global. Acest eveniment s-a desfășurat în contextul unei vizite oficiale, cu ocazia inaugurării a două noi centre de predare în București: City Gate și One Cotroceni Park. Cei trei invitați speciali, împreună cu Bogdan Cristescu, Secretar de Stat, Ministerul Educației, Constanța Bordea, profesoară de limba engleză la Colegiul Național „Andrei Șaguna” Brașov, examinatoare Cambridge, evaluatoare pentru Olimpiada națională, formatoare de profesori, membră a comitetului național, Ciprian Fartușnic, PhD,  Senior Researcher, Education Research Unit, CNPEE, precum și alți  reprezentanți ai instituțiilor de învățământ românești și elaboratori de politici, au dezbătut principalele concluzii ale cercetării, în contextul educațional din România.

„Limba engleză este cea mai vorbită limbă din lume și utilizată în mod extins pe plan local, în România, așadar credem în necesitatea și importanța schimbului de cunoștințe și a discuțiilor cu stakeholderi educaționali pe această temă. Forumuri de discuție precum acesta ne ajută să înțelegem noi tendințe în procesele de predare, învățare și evaluare a limbii engleze, pentru a continua colaborarea dintre public și privat, printr-o ofertă de educație lingvistică relevantă pentru nevoile profesorilor de astăzi.”, explică Andrew Glass.

Raportul evidențiază nevoile evoluționar dinamice, atât din partea comunității profesionale, cât și din sectoarele academice. În același timp, sprijină contextualizarea provocărilor venite ca urmare a evoluției obiceiurilor de învățare și de consum.

„Viitorul limbii engleze: Perspective Globale” aduce în discuție întrebări esențiale și oferă noi perspective asupra statutului englezei ca limbă globală, într-o realitate multilingvistă. Cercetarea explorează viitorul limbii engleze în educație, evoluția rolului profesorilor și peisajul dinamic al furnizării limbii engleze. De asemenea, se prezintă convergența dintre tehnologie și echitate, în ceea ce privește educația în limba engleză, nevoile în continuă evoluție ale părților implicate și influența pieței muncii asupra cerințelor de limbă engleză.

Tehnologia, procesul de predare și limba engleză: un peisaj lingvistic dinamic

Una dintre concluziile cheie ale acestui raport este accentuarea faptului că limba engleză reprezintă o necesitate și o abilitate de bază la locul de muncă. Dintre profesorii care au fost chestionați în cadrul cercetării la nivel global, aproximativ 92% sunt de părere că în țara lor cunoașterea limbii engleze este foarte importantă pentru obținerea și păstrarea unui loc de muncă.

Acest raport arată și că importanța profesorilor nu va fi diminuată în anii următori ca urmare a progresului tehnologic. În schimb, rolul acestora va fi completat și perfecționat de instrumente precum inteligența artificială (AI), care poate juca un rol din ce în ce mai important în procese precum verificarea corectitudinii scrierii și citirii, oferirea unui feedback imediat și simplificarea accesibilității la procesul de învățare.

O discuție importantă care va marca anii următori se referă la reducerea disparităților în accesul la tehnologie și, implicit, în accesul la o educație inclusivă, care permite fiecărui elev un proces adaptat la abilitățile, nevoile și obiectivele sale.

Evoluția englezei, de la rol în comunicare, la cel de status pentru prestigiu și succes economic

Faptul că limba engleză domină peisajul cultural, mediatic și academic nu mai este un secret pentru nimeni, având în vedere faptul că 60% din conținutul online este în această limbă. Noutatea raportului, însă, vine din informația conform căreia, în anii următori, limba engleză va fi tot mai mult asociată cu prestigiul și succesul economic. Se poate observa o schimbare de paradigmă, prin care limba engleză devine mai mult decât un factor al comunicării, răspunzând la anumite contexte specializate și devenind un instrument pentru accesarea de oportunități și îndeplinirea de sarcini sociale.

Într-o lume definită de multilingvism și interculturalitate, cererea pentru limba engleză va persista ca o forță unificatoare pentru diferite stiluri de viață, culturi și generații. Este necesar un efort comun pentru identificarea și abordarea principalelor provocări ce rezultă din această nouă realitate, precum și o deschidere continuă pentru înțelegerea naturii dinamice a limbii engleze, ca o structură vie și în continuă evoluție.

Despre British Council Romania

British Council activează în România încă din 1938. În prezent, avem birouri în București, Cluj-Napoca și Iași și putem ajuta oamenii din România să studieze pentru o calificare în Marea Britanie, să susțină un examen, să-și dezvolte abilitățile în limba engleză, să participe la programe de artă, educație și societate, sau să intre în contact cu alți profesioniști. Studenții se pot înscrie la cursuri fizice în București, în cele trei centre de învățământ, dar și online.

British Council Romania sărbătorește 85 de ani de relații culturale în țară. România este, de fapt, una dintre primele patru țări din lume în care British Council și-a înființat un birou extern, alături de Egipt, Portugalia și Polonia (www.britishcouncil.org/about-us).

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 55 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem programe educaționale (învățare și dezvoltare) cu diverse tematici și am lucrat cu peste 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.