#viatafaraplastic – Start Patrula Zero Plastic 2022!

0

După Delta Dunării, WWF-România adaugă pădurile din jurul Brașovului pe harta luptei împotriva deșeurilor de plastic

Patrula Zero Plastic, programul prin care WWF-România și Lidl România și-au propus să elimine plasticul existent în natură, intră în al treilea an.

După ce, în primii doi ani, Patrula Zero Plastic a fost activă în Delta Dunării, anul acesta proiectul continuă în Deltă și se extinde în pădurile din jurul orașului Brașov.

Timp de câteva luni, voluntarii, comunitatea locală și autoritățile din cele două zone turistice vor lucra împreună pentru a pune la punct un mecanism care să prevină apariția deșeurilor de plastic în ape și păduri, dar și pentru a strânge deșeurile care acum sufocă natura.

Experiența din anii trecuți a Patrulei Zero Plastic a arătat că, singure, activitățile de ecologizare nu sunt de ajuns pentru a opri fenomenul deșeurilor de plastic care se descompun în mediul natural, afectând astfel calitatea biodiversității și, nu în ultimul rând, sănătatea oamenilor. În egală măsură, amenzile și alte mijloace de penalizare nu fac față atitudinilor cauzate de lipsa de educație și de implicare. Așadar, este nevoie de acțiune pe toate planurile, de la modificarea cadrului legislativ la educație și implicarea activă a companiilor, turiștilor și comunității pentru ca plasticul să nu mai ajungă în natură.

Ambasadorii Zero Plastic” se alătură, în 2022, Patrulei Zero Plastic din Delta Dunării

În 2020 și 2021, voluntarii Patrulei au parcurs peste 2.000 de kilometri pe canalele Deltei Dunării, au colectat tone de deșeuri din plastic și au distribuit peste 5.000 de kituri Zero Plastic, cu scopul de a încuraja turiștii, pescarii și membrii comunităților locale să colecteze deșeurile de plastic.

Pentru al treilea an consecutiv, Patrula Zero Plastic din Deltă va fi organizată împreună cu Asociația CSR Nest, partenerul de implementare al programului.

De asemenea, în 2022, proiectului i se adaugă o componentă educațională puternică prin înființarea programului Ambasadorii Zero Plastic, adresat elevilor de liceu din Delta Dunării. Elevii voluntari vor fi special pregătiți pentru a documenta situația plasticului plutitor pe canalele Deltei și pentru a convinge turiștii să folosească kituri de colectare atunci când vizitează Delta Dunării. Elevii vor patrula în timpul verii alături de membrii Patrulei, de autorități și de susținătorii proiectului.

Locuitorii pădurii nu vor plastic la scara lor!” este sloganul sub care demarează proiectul de la Brașov

La Brașov autoritățile se declară deschise realizării unei infrastructuri de colectare a deșeurilor din plastic, iar Primăria Brașov a semnat deja un Protocol de Colaborare cu WWF-România, prin care sprijină întregul proiect. Patrulele Zero Plastic vor ecologiza traseele turistice importante și vor organiza întâlniri cu toate autoritățile care au un cuvânt de spus în gestionarea durabilă a deșeurilor, pentru a identifica problemele concrete ale sistemului și a propune soluții.

Mesajul pe care vrem să-l transmitem tuturor este acela că doar împreună putem să scăpăm natura de deșeurile care o sufocă și să o ajutăm să devină rezilientă pentru a ne bucura de beneficiile ei. Natura e casa noastră, Delta Dunării și zona Brașovului sunt adevărate comori de biodiversitate care merită să fie destinații turistice ecologice în adevăratul sens al cuvântului”, a spus Camelia Ionescu, manager conservare la WWF-România.

***

Despre proiect

Patrula Zero Plastic” este un program WWF-România, susținut de Lidl România.

Programul „Patrula Zero Plastic” susținut de Lidl România contribuie la obiectivele strategiei REset Plastic a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte.

Patrula Zero Plastic își propune să reducă la zero cantitatea de deșeuri de plastic abandonată în mediile naturale și să prevină apariția de noi deșeuri, prin educarea și implicarea tuturor celor responsabili și prin crearea unei infrastructuri specifice, durabile și asumate de colectare a plasticului.

Despre WWF

Înfiinţată în anul 1961, WWF este una dintre cele mai importante organizaţii internaţionale care derulează proiecte pentru conservarea naturii, în peste 100 de ţări. În România, WWF lucrează din anul 2006 pentru protejarea mediului sălbatic din Munții Carpați și din lungul Dunării: arii protejate, ape, păduri, urși bruni, Delta Dunării, sturioni. La toate acestea se adaugă stimularea tranziției spre economia verde și un program de educație de mediu adresat tinerilor.

Misiunea WWF la nivel global este aceea de a stopa degradarea mediului şi de a construi un viitor în care oamenii trăiesc în armonie cu natura.

Despre Lidl

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent aproximativ 11.900 de magazine și peste 200 de centre logistice și depozite în 31 de țări.

Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse cu cel mai bun raport calitate-preț. În spatele serviciilor și operațiunilor din magazine și centrele logistice stau simplitatea și orientarea către eficiență. Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central la Neckarsulm.

În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acționează cu responsabilitate față de oameni, societate și mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care își îndeplinește, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.

Despre autor

avatar

Înfiinţată în anul 1961, WWF (World Wide Fund for Nature) este una dintre cele mai importante organizaţii internaţionale care derulează proiecte pentru conservarea naturii, în peste 100 de ţări. Misiunea WWF la nivel global este să oprească degradarea mediului înconjurător şi să construiască un viitor în care oamenii trăiesc în armonie cu natura. În România, WWF lucrează din anul 2006 pentru protejarea mediului sălbatic din Munții Carpați și din lungul Dunării: arii protejate, păduri, urși bruni, Delta Dunării, sturioni. La toate acestea se adaugă stimularea tranziției spre economia verde și un program de educație de mediu adresat tinerilor. Mai multe detalii la: www.wwf.ro

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.