RetuRO le oferă sprijin operatorilor HoReCa în implementarea Sistemului Garanție-Returnare

0

În calitate de administrator al Sistemului Garanție-Returnare, unul dintre obiectivele RetuRO este de a îmbunătăți permanent funcționarea sistemului. Avem întâlniri recurente și colaborăm îndeaproape cu toate părțile implicate pentru a identifica dificultățile care apar în această etapă de început și pentru a optimiza aspectele semnalate atât de către operatorii economici, cât și de către consumatori. 

În preocuparea noastră de a fi alături de toți partenerii noștri și de a-i susține cât mai bine în eforturile lor de a adopta Sistemul de Garanție-Returnare, am început un dialog cu operatorii din domeniul HoReCa pentru a aborda întrebările și provocările specifice pe care aceștia le au în implementarea SGR.

În urma feedback-ului și a dialogului deschis cu reprezentanții industriei HoReCa, am identificat o serie de instrumente pe care le vom operaționaliza în perioada imediat următoare pentru a le asigura operatorilor care activează în domeniu o experiență cât mai ușoară de integrare a SGR în activitatea lor. Printre acestea, amintim:

  • Stabilirea unei frecvențe de ridicare a ambalajelor SGR specifică activității de HoReCa, industrie care operează cu un rulaj crescut de produse în ambalaje SGR într-o perioadă scurtă de timp. Astfel, operatorii HoReCa pot menționa frecvența cu care solicită ridicarea ambalajelor SGR de la punctele lor de activitate (zilele săptămânii în care doresc ridicarea), precum și tipul de material al ambalajelor care vor fi ridicate – sticlă, plastic, metal și volumul estimat. În felul acesta, fiecare operator HoReCa beneficiază de un calendar prestabilit în care ambalajele SGR vor fi ridicate, ceea ce va asigura atât predictibilitatea ridicărilor, cât și optimizarea spațiului necesar depozitării ambalajelor și eficientizarea timpului dedicat gestionării acestei activități. De asemenea, această frecvență de ridicare va fi corelată în procesul logistic cu o dimensionare corespunzătoare a mașinilor de transport, astfel încât să fie asigurată creșterea capacității de preluare a ambalajelor SGR.

  • Am pus la dispoziția comercianților din HoReCa o adresă de email dedicată, horeca@returosgr.ro, la care aceștia ne pot contacta pentru subiecte specifice. În plus, operatorii HoReCa au în continuare la dispoziție adresele de email deja comunicate:

  • suport@returosgr.ro – pentru înregistrare și verificare status contract;

  • comenzi@returosgr.ro – pentru plasare de comenzi accesorii (saci, sigilii) ;

  • facturare@returosgr.ro – pentru situații legate de facturare ;

  • raportare_comercianti@returosgr.ro – pentru reconcilieri, în cazul în care evidența ambalajelor predate de către comerciant nu corespunde cu evidența ambalajelor primite de către RetuRO; 

  • colectare@returosgr.ro – pentru formulare de pick-up ad-hoc;

  • reclamatii-transport@returosgr.ro – pentru reclamații privind comenzile de ridicare a ambalajelor colectate ; 

  • customer@fancourier.ro – pentru livrări incomplete ale comenzilor plasate în e-shop RetuRO.

  • Întâlniri recurente cu asociațiile reprezentative ale industriei HoReCa pentru a urmări progresul programului și pentru a gestiona eventualele probleme care apar cât mai eficient. 

  • Organizarea unui webinar dedicat HoReCa , joi, 18 aprilie, începând cu ora 14.30, în care reprezentanți RetuRO vor detalia și vor răspunde întrebărilor legate de fluxul financiar și logistic. Webinarul va fi accesibil la adresa https://myconnector.ro/login, pe baza înregistrării prealabile ;

  • În seria materialelor de informare, tutorialele “Am o întrebare”, disponibile pe canalul de YouTube al RetuRO, oferă comerciantilor, inclusiv din industria HoReCa, răspunsuri la cele mai frecvente întrebări, care sunt actualizate permanent cu noi subiecte și aspecte pe care le identificăm în intercațiunile noastre cu operatorii economici.

RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. ( www.returosgr.ro ) este o companie ce funcționează pe principiul not for profit – ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat de companie în urma colectării de ambalaje de băuturi va fi reinvestit, exclusiv, în dezvoltarea SGR. Compania a fost creată de un consorțiu de trei acționari privați: Asociația Berarii României pentru Mediu (30%), Asociația Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) și Asociația Retailerilor pentru Mediu (20%) și un acționar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (20%).

RetuRO, administratorul SGR, funcționează cu finanțare exclusiv privată și are rolul de a asigura transparența asupra cantităților de ambalaje pentru băuturi puse pe piață și returnate de consumatori, contribuind la dezvoltarea durabilă a României, prin gestionarea responsabilă a deșeurilor de ambalaje, în vederea atingerii țintelor de reciclare impuse României de către Uniunea Europeană. 

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 55 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem programe educaționale (învățare și dezvoltare) cu diverse tematici și am lucrat cu peste 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.