12,8 MW putere instalată și o suprafață de peste 63.000 mp, echivalentul a aprox. 9 terenuri de fotbal.
În cadrul unuia dintre cele mai ample proiecte de tranziție către energie verde, 28 de magazine ale retailerilor Auchan și Leroy Merlin sunt echipate cu peste 27.000 de panouri fotovoltaice în cadrul unui parteneriat cu Helexia, filială a Voltalia, furnizor european major pentru tranziția energetică. Instalațiile fotovoltaice acoperă aprox. 20% din consumul de energie al fiecărui magazin și conduc la o producție totală aproximativă de peste 14.000 MWh pe an. De asemenea, prin dezvoltarea acestui proiect de energie verde, companiile contribuie activ la reducerea impactului negativ asupra mediului, evitând producerea a peste 8000 de tone de CO2 anual.
16 magazine Auchan și 12 din rețeaua Leroy Merlin din țară fac parte dintr-un amplu proiect de echipare cu panouri fotovoltaice, acestea acoperind o suprafață totală de peste 63.000 mp. Pe acoperișul fiecărui magazin sunt instalate, în medie, aprox. 1000 de panouri, cu o putere medie de 400 W / panou, asigurând astfel până între 20-30% din consumul energetic al unui magazin.
Dezvoltarea, construcția și întreținerea acoperișurilor solare sunt asigurate de către Helexia, un jucător important în sectorul tranziției energetice, prezent în România din 2022. Pe lângă producția de energie, compania se adresează cu soluții de finanțare, mobilitate electrică sau audituri energetice, organizațiilor din România care și-au propus decarbonizarea operațiunilor.
„Este un privilegiu să extindem parteneriatul nostru de succes cu Leroy Merlin și Auchan Retail în Europa Centrală. Astăzi, pe măsură ce inaugurăm aceste proiecte, reafirmăm convingerea noastră că România este o piesă fundamentală în puzzle-ul nostru global și suntem mândri că am făcut această investiție în viitorul său. A fi un jucător global de succes înseamnă că trebuie să excelăm în a fi un partener de afaceri local” , a declarat Benjamin Simonis, CEO Helexia.
Panourile fotovoltaice instalate de Helexia au o durată de viață de 25-30 de ani și sunt reciclabile în proporție de 95%.
Pentru Auchan, proiectul de instalare a panourilor fotovoltaice face parte din măsurile de decarbonizare și tranziție către energie verde setate deja în Planul pentru Climat 2030, cu scopul de a avea un impact direct în combaterea schimbărilor climatice. Alături de acesta, în concordanță cu strategia companiei privind decarbonizarea operațiunilor, în 2022 retailerul a demarat un set extins de acțiuni care asigură scăderea consumului energetic al companiei cu 20%.
„Schimbările climatice și decarbonizarea operațiunilor reprezintă un subiect de importanță vitală pentru noi și pentru generațiile viitoare. Tocmai de aceea, ne-am luat un angajament puternic de a continua să investim în măsuri pentru protejarea planetei, proiectul de echipare cu panouri fotovoltaice fiind una dintre aceste inițiative. 16 dintre magazinele noastre sunt echipate cu peste 18.000 de panouri, ceea ne permite să economisim aprox. 20% din consumul unui magazin. Economiile realizate deja prin eficiența energetică și planul de sobrietate energetică pe care îl avem în derulare, au o contribuție importantă la asigurarea prețurilor mici zi de zi. Mulțumim echipei Helexia pentru sprijinul acordat în această tranziție și în accelerarea atingerii obiectivelor noastre din Planul Climat”, a declarat Ionuț Ardeleanu, Director General Auchan Retail România.
Pentru Leroy Merlin, această inițiativă este o manifestare concretă a angajamentului companiei față de Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale ONU și față de Acordul de la Paris. Începând cu anul 2022, retailerul și-a propus reducerea amprentei de carbon cu 5% în fiecare an, astfel încât, până în 2035, să o reducă la jumătate comparativ cu anul de referință. Pentru a atinge acest obiectiv ambițios, Leroy Merlin a implementat o serie de măsuri inovatoare, de la oferirea de soluții sustenabile pentru renovarea energetică a locuințelor românilor, până la decarbonizarea ofertei de produse și optimizarea soluțiilor de transport.
„Ne-am asumat angajamentul de a contribui la o planetă mai sănătoasă, oameni mai fericiți și prosperitate, prin măsuri constante și graduale. Am redus iluminatul din parcări pe timp de noapte, am realizat audituri energetice și am introdus iluminatul LED și prin senzori de mișcare. De asemenea, am înlocuit becurile cu halogen cu becuri LED-uri și, prin campania de reciclare a brazilor, transformăm brazii folosiți în produse ecologice. Panourile fotovoltaice instalate pe acoperișurile magazinelor ne ajută să economisim până la 27% din energie, iar pe această cale dorim să le mulțumim partenerilor noștri de la Helexia pentru sprijinul acordat în realizarea acestui proiect.”, a declarat Mathieu Bauduin, CEO Leroy Merlin România.