Sunetul creșterii: arhitectură robotică și micelară la UNATC

0

UNATC „I.L. Caragiale” aniversează 7 ani de tehnologii interactive la programul ITPMA (Interactive Technologies for Performing and Media Arts MA) prin atelierul Sounds of growth: fungal-robotic-architecture, susținut de Anca Horvath, profesor la Universitatea Aalborg din Danemarca.

Atelierul va avea loc la sediul UNATC din Str. Tudor Arghezi 3b, în perioada 10.08.2024 – 13.08.2024, iar lucrarea produsă va fi amplasată pe Insula UNATC. 

Participarea este gratuită prin înscrierea aici https://forms.gle/SNGEeUkGqYAbX8ku9

În atelierul trans-disciplinar, participanții vor lucra cu materiale vii folosind fabricare digitală, senzori, algoritmi evolutivi și sunet pentru a crea o instalație participativă care va fi expusă în curtea UNATC.

Participanții vor utiliza modelare 3D, fabricare digitală și creșterea miceliului pentru realizarea instalației. Atelierul va avea aproximativ 10 participanți interesați de fabricare digitală, algoritmi evolutivi și tehnologii interactive. Participanții, lucrând individual sau în grupuri mici, vor crea modele 3D. Modelele 3D vor fi generate folosind algoritmi evolutivi și vor fi fabricate digital în lemn folosind o mașină CNC. Aceste elemente vor fi impregnate cu miceliu, un material viu care a fost folosit în diverse proiecte de design în ultimul deceniu și care pare a fi un înlocuitor sustenabil pentru piele și unele materiale plastice precum polistirenul. Elementele vor fi sonificate de participanții la atelierul de sunet.

Anca Horvath este cercetător investigând relațiile dintre tehnologiile emergente, inclusiv designul computațional, fabricarea digitală, AI și biotehnologii, și practicile creative, precum și locul lor în contexte culturale mai largi. Anca folosește cercetarea bazată pe design ca principală metodologie de investigare, iar proiectele ei au acoperit o gamă largă de scopuri și scale – de la pantofi la design urban. Anca a obținut doctoratul în arhitectură în 2015 de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca cu  teza intitulată: Arhitectură, Computație și Natură: Modele naturale vii și non-vii în arhitectura computațională. Anca a lucrat ca urbanist, arhitect și designer computațional în România și Danemarca. Anca este profesor la Universitatea Aalborg iar în ultimii  6 ani lucrează  la Laboratorul de Cercetare pentru Artă și Tehnologie (RELATE https://www.communication.aau.dk/research/relate) unde  predă cursuri de reprezentare digitală, fabricare digitală, design conceptual și design interactiv pentru diverse programe, inclusiv BA Art&Technology și MA Media Arts Cultures. 

În 2020, Anca Horvath a fost numită Profesorul Anului de către studenții programului BA Art&Technology. https://ancah.myportfolio.com/about

În aceeași perioadă se va derula și atelierul  de sunet interactiv condus Grigore Burloiu. (https://cinetic.arts.ro/en/evenimente/sounds-of-growth-fungal-robotic-sounds/).

În cadrul atelierelor se vor investiga relațiile dintre tehnologie și natură ca model și material pentru artă și design, precum și modul în care computația reconfigurează diverse domenii creative, devenind un limbaj comun în producția artistică/culturală.

Atelierul este coordonat de Anca Horvath, arhitect și cercetător, cu sprijinul arhitectului Andrei Mitișor, care predă fabricarea digitală la masteratul ITPMA. Scopul atelierului este de a evidenția posibilitățile aduse de domeniile compozite precum artă și tehnologie și artă și știință.

Atelierul face parte din aniversarea a 7 ani de la înființarea programului de master ITPMA la UNATC și este o ocazie de a afla mai multe despre program și procesul de admitere pentru 2024 (Interactive Technologies for Performing and Media Arts MA). Programul a fost absolvit până în prezent de 6 serii de artiști și tehnologi vizibili pe scena națională și internațională prin participări cu lucrări interactive, de realitate virtuală și augmentată la festivaluri și expoziții naționale în muzee precum MNAC sau Galeria Galetca, festivaluri (RADAR, Neo Art Conect, Amural, Timișoara Capitală culturală) și internațional precum la Festivalul Ars Electronica, Mirage sau Festival de Lumiers din Lyon. 

Bio: 

Grigore Burloiu este lector la masteratul ITPMA la UNATC București, unde predă Codare Creativă, Sisteme Interactive Muzicale. Grigore dezvoltă sisteme pentru acompaniament expresiv și interactivitate în artă. A colaborat la lucrări prezentate internațional la Ars Electronica (AT), Vivid Festival (AU), Fete des Lumieres (FR), Prague Quadrennial of Performance Design and Space (CZ). https://rvirmoors.github.io/work/

Andrei Mitișor este arhitect specializat în design 3D și prototipare. Printre lucrările sale notabile se numără decorurile pentru Dino Park Râșnov și festivaluri majore precum Untold, Saga și Electric Castle. În domeniul New Media, Andrei Mitișor a creat coregrafia de design de mișcare pentru robotul Kuka în spectacolul „Who am I?” și instalații precum „Grid,” expusă la RADAR, și mai recent „Multivers” la RDW 2022 sau iSPACE, unul dintre primele spații imersive românești.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine aproape 60 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem programe educaționale (învățare și dezvoltare) cu diverse tematici și am lucrat cu peste 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.