Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

SĂPTĂMÂNA SUNETULUI 2020, ediția a 5-a

0

2-8 martie, București

SĂPTĂMÂNA SUNETULUI este un program anual ce propune evenimente cu scopul de a iniţia publicul într-o mai bună cunoaştere a sunetului şi de a sensibiliza toţi actorii sociali asupra importanţei calităţii mediului sonor. Creată în Franța în 2004, Săptămâna Sunetului (La Semaine du Son) există astăzi în zeci de orașe din lume, Bucureștiul fiind primul oraș din Europa centrală și de Est care a aderat la Principiile Săptămânii Sunetului cu scopul de a deschide dialogul despre sunet în complexitatea perspectivelor contemporane, a preocupărilor ecologice, a dezvoltării socio-culturale și a creației artistice.

Săptămâna Sunetului (Semaine du Son) s-a născut în urmă cu 17 ani la inițiativa unui inginer acustician francez, Christian Hugonnet, care a dorit să familiarizeze publicul cu privire la ceea ce înseamnă sunetul, în accepțiunea sa cea mai largă, căutând să arate implicațiile sunetului în viața de zi cu zi. Temele abordate de Săptămâna Sunetului sunt sănătatea auditivă, mediul sonor, tehnicile de înregistrare și redare, acustica, relația sunetului cu imaginea și expresiile muzicale.

La sfârșitul anului 2019, Săptămâna Sunetului a intrat sub înaltul patronaj al UNESCO care a îmbrățișat principiile Săptămânii Sunetului angajându-se oficial în protejarea calității mediului sonor și promovarea sunetului ca obiect educativ, cultural și social.

Programul complet al Săptămânii Sunetului la Goethe-Institut:
2 martie, ora 19.00 Deschiderea oficială a stației sonore „Tribute to Whistle” & Prezentarea Pavilionului German din cadrul Bienalei de la Veneția, 2019

2 martie 19.30 Concert cu Ansamblul SonoMania

5 martie,18:00: „The Whistle in the Voice”, Artist Talk cu Nida Ghouse, în cadrul stației sonore „Tribute to whistle”.

În București Săptămâna Sunetului are loc în mai multe locații și oferă publicului o serie de evenimente organizate în parteneriat cu Centrul Ceh București, Forumul Cultural Austriac, Rezidența BRD Scena9, Institutul Balassi București, Institutul Francez București, Teatrul Național Radiofonic / Radio România Cultural, Universitatea Națională de Muzică București, Switch Lab, CINETic, Londohome, Pariz, Control Club, Axa Valaha Productions, UNDA Recording și Chainsaw Europe.

Parteneri media: AGERPRES, Revista Zeppelin, Decât o Revistă, Scena9.

CLICK AICI pentru Prezentarea programului complet în toate locațiile


Descrierea stației sonore din cadrul Pavilionului Germaniei de la Bienala de la Veneția 2019:

Stația sonoră tribute to whistle este o replică simplificată a instalației muzicale Ankersentrum (surviving in the ruinous ruin).

Șase muzicieni / compozitori proveniți din tradiții și genuri diferite au creat în acest scop lucrări pentru fluier.

Compozițiile răsună în pavilion prin opt canale, ele se suprapun în moduri diferite, dând naștere, mereu și mereu, unor noi impresii sonore.

Informații despre Artist Talk:

Nida Ghouse, născută la Bombay, este scriitoare, curatoare și locuiește la Berlin. Ultimul ei eseu, The Whistle in the Voice va fi prezentat la Goethe-Institut pe 5 martie, de la ora 18:00, în cadrul stației sonore Tribute to whistle. Eseul a apărut în publicația Ankersentrum (Surviving in the ruinous ruin) însoțind prezentarea Nataschei Süder Happelmann pentru Pavilionul German la cea de-a 58-a Bienală de la Veneția (2019).

Informații despre Pavilionul Germaniei de la Bienala de la Veneția 2019:

Unele spații sunt ruine încă din momentul creației – și, prin urmare, ireparabile. Dar pot oare ruinele provoca stricăciuni și pe termen lung, ajungând așadar să ruineze în mod susținut? Ruinele au fost acaparate, reclasificate, modificate sau ocupate mai mereu, de-a lungul exercițiului de căutare a formelor și posibilităților nestatornice ale supraviețuirii, rezistenței și solidarității. În acest context, ruinele însele erau mai puțin importante, ceea ce a făcut ca însușirea lor să devină cu atât mai urgentă.

Ankersentrum a fost o instalație extinsă, care, prin elementele sale structurale, sculpturale și sonore, a deschis spațiul Pavilionului Germaniei în direcția unei experiențe somatice directe.

Șase muzicieni și compozitori, proveniți din tradiții și genuri diferite au creat piese dedicate în mod expres instalației sonore tribute to whistle. Instrumentul de bază a fost fluierul, al cărui sunet penetrant a fost procesat pentru a alcătui ritmuri și sound-uri diverse. Cele șase contribuții sonore pentru opt canale au fost difuzate prin intermediul a 48 de boxe fixate pe o schelă. Ele au putut fi ascultate în constelații aflate într-o permanentă schimbare. Rezultatul: spații sonore mereu diferite, datorită acestui efect, dar și a deplasării vizitatorilor în sală.

Evenimentele de la Goethe-Institut au loc în Pavilion 32, Calea Dorobanți 32, iar participarea este gratuită și nu este nevoie de înscriere în prealabil.

Organizator: Asociația Jumătatea plină (Anamaria Pravicencu și Octav Avramescu)
Parteneri onorifici: Semaine du Son (Franța), UNESCO

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.