Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Povești sentimentale rescrise cu ajutorul obiectelor donate de public se văd la București, în expoziția MUSEUM OF BROKEN RELATIONSHIP

0

Rețeaua Națională a Muzeelor din România și Rezidența BRD Scena9 anunță vernisajul proiectului MUSEUM OF BROKEN RELATIONSHIPS joi, 3 septembrie 2020, începând cu ora 19.00, în spațiul din strada I.L.Caragiale 32 din București, un moment dedicat revizitării și reinterpretării propriilor drame sentimentale, creat chiar cu ajutorul publicului său.

Expoziția va putea fi vizitată până pe 17 octombrie, de marți până vineri, între orele 16.00 și 20.00, și în weekend, între orele 13.00 și 20.00. Intrarea este liberă, însă programul de vizitare se va desfășura respectând toate normele igienico-sanitare, dată fiind situația actuală impusă de pandemia COVID-19. Vizitatorii sunt rugați să se înscrie în prealabil în calendarul de pe platforma Appointy (http://bit.ly/vizitareMuseumofBrokenRelationships) al Rezidenței BRD Scena9, pentru a putea avea un flux de vizitatori în conformitate cu numărul maxim impus de autorități.

Facebook Event

Evenimentul reprezintă un pas firesc în urma apelului lansat de organizatori în această vară, când publicul larg a fost invitat să doneze obiecte personale ce amintesc momente definitorii din foste relații sentimentale. Mărturisirile primite îi vor purta pe vizitatori prin istorii ce uneori sfidează granițe fizice ori emoționale, un gest de reală deschidere și sinceritate din partea celor care au dorit să facă parte din acest proiect.

                „Când m-am gândit la Museum of Broken Relationships am făcut-o pentru că mi-am dorit foarte mult să schimb filosofia de organizare a ediției din acest an a ”Museums Meet Museums (MMM)”, cea mai recentă marcă pe care Rețeaua Națională a Muzeelor din România a introdus-o pe piața noastră culturală. În primii 3 ani, MMM s-a tradus printr-un seminar internațional unde am invitat mulți influenceri muzeali care au schimbat o serie de paradigme și de prejudecăți în muzeologia mondială (ex. fenomenul Nina Simon sau curatorii celei mai vândute expoziții din ultimii zeci de ani – ”David Bowie is”, de la V&A Museum, UK). Începând cu anul 2019, MMM s-a transformat dintr-un eveniment anual, cu o logică de seminar repetitiv, bazat pe prezentări și întrebări luate din public, în unul de proiect, de tip ”networking” și practică muzeală, cu teme și dinamici preluate din reacția și din nevoile comunității profesionale. Nu am făcut altceva decât să venim în întâmpinarea nevoii împărtășite de a dezvolta proiecte care să lase urme și care să fie inspirante, proiecte în care muzeele chiar să întâlnească alte muzee și să lucreze împreună, să exploreze teme, să stea aproape. Pentru acest an, proiectul Museum of Broken Relationships asta promovează – colaborarea dintre curatori croați și români pentru un concept curatorial care pleacă de la un tipar devenit celebru, la care se adaugă o colecție românească de obiecte și povești integrate celei deja consacrate” – Dragoș Neamu, responsabil de proiecte culturale și relații internaționale în cadrul Rețelei Naționale a Muzeelor din România.

                „Propunerea venită din partea Rețelei Naționale a Muzeelor de a găzdui în spațiul Rezidenței BRD Scena9 expoziția Museum of Broken Relationships ne-a bucurat enorm. Un proiect minunat în care ideea de muzeu – capsulă a timpului, arhivă sentimentală a memoriei culturale – transformă publicul în parte integrantă din discursul și conținutul său. Un muzeu al obiectelor aparent banale, dar ale căror povești le transformă în simboluri ale afecțiunii. Am putea să ne întrebăm la ce bun un astfel de muzeu al inimilor sfâșiate? De ce am dori să răscolim un trecut nefericit și să arhivăm suferințele oamenilor? Un posibil răspuns se află în statement-ul inițiatorilor acestui proiect. Museum of Broken Relationships nu este un muzeu trist, este un muzeu care celebrează în felul lui poveștile de iubire care au fost pierdute, dar care merită o șansă să nu fie uitate” – Suzana Dan, manager Rezidența BRD Scena9.

Proiectul Museum of Broken Relationships (MBR) este un demers internațional de explorare și exprimare creativă. Având locații expoziționale permanente în Zagreb și Los Angeles, Museum of Broken Relationships este un spațiu fizic și virtual creat cu scopul de a împărtăși povești despre felul în care iubim și pierdem. În fiecare an, expozițiile MBR sunt itinerate în întreaga lume. Obiectele donate în cadrul proiectului din București vor fi incluse în această colecție internațională.

Rețeaua Națională a Muzeelor din România este cea mai mare organizație profesională dedicată muzeelor, cu peste 70 membri instituționali și membri individuali. RNMR exploatează unul dintre cele mai mari avantaje competitive – munca într-un context naţional şi internaţional, construirea flexibilităţii, difuzarea de informaţii şi dezvoltarea unui know-how colectiv în interiorul unei reţele de largă acoperire. RNMR este afiliată la una dintre cele mai mari și influente reţele pan-europene a muzeelor Network of European Museum Organisations. Rețeaua organizează, de asemenea, în fiecare an, două evenimente importante: Noaptea muzeelor și Museums meet Museums.

Rezidența BRD Scena9 este un centru de cultură contemporană  creat de BRD – Groupe Société Générale, într-o clădire declarată monument istoric de pe strada Ion Luca Caragiale, nr. 32. În prezent, împreună cu Fundația9, colectivul Rezidenței BRD Scena9 dezvoltă programe în acest spațiu unde gânditorii și creatorii relevanți se întâlnesc cu publicul și folosesc artele, cultura și dialogul pentru a înțelege mai bine lumea în care trăim.

Proiect co-finanțat de AFCN. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.