Discriminarea în contextul școlilor poate lua mai multe forme, inclusiv acces inegal la resurse, practici disciplinare părtinitoare și diferențe în rezultatele academice. Atât segregarea, cât și discriminarea sunt probleme sociale care implică tratament inechitabil sau separarea unor indivizi sau grupuri pe baza anumitor caracteristici, cum ar fi rasa, sexul, etnia, religia sau alți factori.
Sursa: aici.
În 2015, un raport al Comisiei Europene (Education and Training Monitor – Romania 2015, European Commission) semnala că „26% dintre elevii romi din România învaţă în clase separate etnic”.
Subiectul segregării școlare necesită o abordare cu mai multe fațete care să includă acțiuni legale, schimbări de metodologie, implicarea comunității și reforme educaționale.
În contextul în care România încă se confruntă cu fenomenul de segregare în școlile publice, Teach for Romania și Fundația Roma Education Fund au dezvoltat proiectul „Segregare pe minus, Diversitate pe plus – Educație de la egal la egal pentru comunitățile roma și non-roma”. Scopul proiectului este acela de a crea un cadru propice pentru respectarea dreptului la educație, tratament egal și fără discriminare pe bază de etnie, statut socio-economic, gen ori dizabilitate.
E necesar să participăm la a oferi șanse echitabile tuturor copiilor!
Vă invităm în București, pe 11 octombrie 2023, la evenimentul de consultare publică privind fenomenul segregării școlare a copiilor romi, eveniment din cadrul proiectului ,,Segregare pe minus, Diversitate pe plus”.
Această consultare este destinată doar persoanelor din București și județul Ilfov. 𝐏𝐫𝐞𝐳𝐞𝐧𝐭̦𝐚 𝐝𝐨𝐚𝐫 𝐩𝐞 𝐛𝐚𝐳𝐚̆ 𝐝𝐞 𝐢̂𝐧𝐬𝐜𝐫𝐢𝐞𝐫𝐞 𝐩𝐞𝐫𝐬𝐨𝐧𝐚𝐥𝐚̆ până pe 26 septembrie, în limita a 20 de locuri: https://bit.ly/evenimentBucurești