Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

A 4-a editie globala a initiativei agentiei UM, Impact Day, s-a desfasurat sub semnele Flexibilitatii si Incluziunii Sociale

0

Agentia de media UM Romania, parte din reteaua IPG Mediabrands, a luat parte in cea de-a 4a editie a evenimentului global, ziua Impact Day.

Initial lansata in 2016 sub numele de Better World, initiativa anuala de responsabilitate sociala a agentiei globale UM  are la baza doua valori centrale: Grija si Comunitate. Ca si anul trecut, Impact Day s-a organizat virtual, datorita restrictiilor cauzate de pandemia de COVID-19.

Pentru acest an, UM Romania a ales sa se implice prin demararea unui parteneriat cu organizatia non-guvernamentala Fundatia Regala Margareta a Romaniei.  Echipa agentiei s-a inscris pentru a sustine serviciul de alinare a singuratatii oferit prin Telefonul Varstnicului, o linie nationala de ajutor pentru seniorii din Romania. Voluntarii echipei UM Romania vor avea misiunea de a conversa periodic cu varstnicii afectati de singuratate, pentru a le oferi astfel sprijin emotional si momente de prietenie. Implicarea costanta si pe termen lung a voluntarilor intr-un proiect intergenerational depaseste granitele unei singure zi dedicata binelui, avand un impact real in calitatea vietii varstnicilor si demonstrand responsabilitate fata de comunitate.

Alegerea de a ne implica in sustinerea serviciului social Telefonul Varstnicului este motivata de faptul ca 3,8 milioane de persoane din România au vârsta peste 65 de ani, reprezentând 19% din populația rezidentă a țării  (conform Raportului INSSE de la 1 ianuarie 2021). De asemenea, ritmul îmbătrânirii populației plasează țara noastră pe locul 2 în topul țărilor europene, în timp ce 1 din 2 vârstnici este afectat de singurătate.

“Fiecare voluntar conteaza pentru noi, caci stim cat de mult se bucura seniorii singuri de aceste conversatii periodice, mai ales ca ei sunt majoritatea singuri. Si acest angajament de durata ne bucura, venind din partea unor persoane tinere, cu multa energie pozitiva. Pentru varstnicii care nu mai au pe nimeni aproape, orice ajutor conteaza, in orice forma. ” a declarat Roxana Molocea – Coordonator Program – Telefonul Vârstnicului – Asistent Social – Fundația Regală Margareta a României

Anca Popescu, coordonatoare pentru al 4lea an din partea UM Romania pentru Impact Day declara ca “Ne bucuram de acest eveniment in fiecare an, mai ales ca ne stimuleaza sa gasim resurse si solutii la probleme sociale, iar implicarea aceasta din postura de colegi de birou, chiar si in aceasta perioada in care practic toti lucram inca de acasa, ne ajuta sa descoperim si mai multe valori care ne unesc. E important sa fim  solidari intre noi si in comunitatile nostre, si, ca si anul trecut, speram sa aducem putina speranta pentru cei care au mare nevoie in jur.”

“In fiecare an ne dedicam o zi pentru comunitatile din jurul nostru care au nevoie de sprijin. E mai mult decat un exercitiu de altruism si implicare, e o reconfirmare si o intarire a valorilor noastre umane, pe care le scoatem astfel cel mai in fata. Ma bucur ca in fiecare an colegii au reusit sa aduca cate un zambet pe buzele unor oameni mai putin norocosi, si prin asta am fost impreuna putin mai buni in fiecare an. Anul acesta, in care care cu totii am suferit de izolare, am ales sa fim solidari cu cei in varsta, afectati inca si mai mult de singuratate in aceasta perioada. ” a declarat Mihai Trandafir, Managing Director al UM Romania.

Dupa lasarea in SUA din 2016, Impact Day s-a extins la nivel global in 2018 cand, pe parcursul a 36 de ore pe sase continente, aproximativ 5000 de voluntari s-au implicat in comunitatile lor pentru a ecologiza gradinile publice, in actiuni pentru infrumusetarea  facilitatilor dedicate veteranilor de razboi, acordarea de asistenta persoanelor in varsta, sau a asigura proviziile pentru copii si multe altele.

In 22 si 29 Iulie, echipele UM din intreaga lume au comunicat activitatile lor din timpul Impact Day, folosind #UMBetterWorld and #UMImpactDay in canalele sociale

 

 

 

Despre UM Romania

UM Romania este cea mai premiata agentie de media din Romania, adunand in ultimii 10 ani 34 de trofee la prestigiosul festival international de publicitate Cannes Lions, a fost desemnata Agentia Anului la Festival of Media Global in 2016, si cu un palmares local de 3 Grand Effies, si multiple premii pentru inovatii in comunicarea media pentru clienti sau. Portofoliul cuprinde clienti internationali Coca-Cola, KFC, Kaufland, Ipsen Pharmaceutics, Mattel dar si locali precum Dedeman, Fiterman Pharma, Kober, Sanovita. Pentru mai multe informatii despre UM Romania, folositi canalele de Facebook si Youtube.

 

Despre Telefonul Varstnicului

Serviciul social Telefonul Vârstnicului, înființat în 2015, vine în sprijinul vârstnicilor care au nevoie de informare, consiliere socială și alinare a singurătății, fiind singura linie telefonică gratuită și confidențială dedicată acestora, accesibilă la nivel național. Apelurile se pot face gratuit la numărul de telefon 0800 460 001, de luni până vineri între orele 08.00 – 20.00 și sâmbăta între 08:00 – 16:00. Operatorii specializați răspund cu suflet, oferind informații și îndrumare, iar voluntarii implicați construiesc relații de prietenie cu vârstnicii singuri, toate acțiunile având ca scop creșterea calității vieții și a participării sociale în rândul seniorilor. La Telefonul Vârstnicului, 12.000 seniori au găsit soluții la nevoile și la problemele existențiale cu care s-au confruntat. Fiind o punte de legătură între vârstnici și instituțiile de servicii specializate, proiectul a jucat un rol major în timpul pandemiei pentru cei care au căutat ajutor, înregistrând un număr record de apeluri si apelanti în 2020-2021.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 40 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu peste 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.