Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Crearea și reglementarea infrastructurii pentru ciclism, pe agenda autorităților publice locale și centrale

0

Ziua Mondială a Bicicletei, a fost suținută în acest an la cel mai înalt nivel în România. Președintele României, Klaus Iohannis, Ministrul Mediului, Barna Tanczos și Primarul General al Capitalei, Nicușor Dan, au participat, joi, 3 iunie, la dezbtarea ”More Cycling For a Greener Recovery”, organizată de Asociația Green Revolution, pe pajistea Roabei de Cultură din parcul Regele Mihai I (Parcul Herăstrău).

Dezbaterea a urmărit să aducă pe agenda de priorități a autorităților mobilitatea urbană alternativă, încurajarea adoptării utilizării bicicletei, dar și obligațiile europene de neutralitate climatică 2050.  

Președintele Klaus Iohannis s-a declarat un adept al mersului pe bicicletă în oraș și a făcut apel la autoritățile locale și centrale să creeze infrastructură pentru cei care aleg un mijloc de transport nepoluant.

Mă adresez autorităților locale și centrale să faciliteze dezvoltarea de drumuri, piste, destinate mersului pe bicicletă. Ca să nu mă înțelegeți greșit, nu este ceva ce fac din motive politicianiste. Acum 12 ani, când ați început, n-a fost președintele pe scenă, nici n-a fost o scenă. Dar eu am fost acolo în altă calitate și de atunci sunt adeptul mersului pe bicicletă în oraș. Și cred că este un lucru pe care putem să îl promovăm cu foarte mult success”, a declarat președintele, făcând referire la începutul proiectului IVelo, desfășurat de Asociația Green Revolution, în parteneriat cu Raiffeisen Bank.

Acesta a subliniat motivele pentru care nu sunt mai mulți cetățeni care să aleagă să folosească bicicleta ca mijloc de transport în orașe: sunt prea multe intersecții unde stai mai mult la semafor decât mergi cu bicicleta, sunt prea puține piste – și acelea prost concepute, astfel că bicicliștii ajung să împartă de multe ori banda cu automobiliști.

Ministrul Mediului, Barna Tanczos, a anunțat că a depus în Parlament un proiect de lege pentru reglementarea infrastructurii pentru biciclete, astfel încât să existe un standard pentru construirea acestora.

Ministerul susține inclusiv dezvoltarea pistelor de biciclete. Împreună cu colegii din UDMR am depus acum câteva săptămâni un proiect de lege în Parlament pentru a reglementa infrastructura de pistă de biciclete pentru că, până acum, nici măcar nici în legislația națională aceste lucruri nu erau foarte clare. Dacă desenezi pe o șosea existentă o dungă, se numește pistă de biciclete? Inclusiv codul rutier trebuie regândit la un moment dat pentru a asigura siguranța celor care folosesc mijloace alternative de deplasare”, a declarat ministrul mediului, apelor și pădurilor.

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a susținut în timpul discuțiilor că înainte de a realiza piste de biciclete în Bucureşti, sunt necesare investiţii pentru dezvoltarea transportului public, în special a tramvaiului, dar și eliberarea mașinilor de pe prima bandă a șoselelor.

Chiar dacă am avea o cantitate nelimitată de bani în momentul ăsta, nu am putea să organizăm, să concepem, să executăm acele piste de biciclete pe care toată lumea le aşteaptă, pentru că oraşul acesta este sufocat de maşini parcate şi pe trotuar şi pe prima bandă. Şi aici intrăm într-un cerc vicios: mașinile parcate pe prima bandă încetinesc transportul în comun și pentru că acesta este încetinit oamenii folosesc mașina personală”, a afirmat primarul municipiului București. 

Sunt extrem de onorată că am organiziat, de Ziua Mondiala a Bicicletei, acestastă dezbatere și consider că că participarea oficialilor de rang înalt sunt o dovadă că transportul sustenabil este considerat o soluție eficientă pentru provocările globale cu care ne confruntăm. Acum 11 ani era de neimaginat  discuți despre acest subiect având la aceași masă Președintele României, Primarul Capitalei și Ministrul Mediului. Lucrurile se schimba in bine.” a declarat Raluca Fișer, Președinte al Asociației Green Revolution și World Cycling Alliance 

Pentru a se atinge obiectivul de neutralitate climatică, sectorul transporturilor trebuie să își reducă drastic emisiile de gaze cu efect de seră  cu 90% până în 2050 asigurând în același timp soluții accesibile și sănătoase pentru cetățeni. Aceasta decarbonizare accelerată nu poate fi atinsă fără integrarea mobilității active în mix-ul de transport, alături de transportul individual motorizat și transportul public. 

Asociația Green Revolution implementează de peste un deceniu campanii și proiecte de mobilitate urbană. Cel mai cunoscut proiect este I’Velo, un proiect de bike-sharing realizat cu sprijinul partenerului principal, Raiffeisen Bank. 

Alături de partenerii noștri din societatea civilă, sprijinim de mult timp programe menite să promoveze mijloacele alternative de transport. Raiffeisen Bank a lansat în urmă cu 11 ani programul de bike-sharing IVelo împreună cu Asociația Green Revolution și peste 1,7 milioane de oameni au folosit bicicletele din centrele I’Velo din toată țara în tot acest timp.Vedem că numărul bicicliștilor crește de la an la an, iar transportul alternativ a devenit o nevoie la nivel de societate. De aceea, avem nevoie de sprijinul autorităților centrale și locale pentru a dezvolta infrastructură adecvată pentru biciclete, a declarat Steven Van Groningen, Președinte și CEO Raiffeisen Bank România. 

Programul de bike-sharingI’Velo este prezent în 5 orașe din țară: București, Constanța, Brașov, Alba Iulia, Oradea, Iași. Proiectul Ivelo a mai fost prezent și a contribuit la crearea mediului necesar lansării proiectelor publice de bike-sharing în Cluj, Sibiu și Timișoara. 

Despre Green Revolution 

Green Revolution, fondată în martie 2009, este prima organizație nonguvernamentală de ecologie urbană din România, ce pune în practică măsurile ce stau la baza construirii unui oraș verde. Green Revolution dezvoltă proiecte variate, care promovează și sprijină: educația ecologică și responsabilitatea față de mediul înconjurător, mijloacele și soluțiile de transport ecologice și economice, adoptarea unui comportament responsabil față de mediu în rândul autorităților și companiilor private și de stat. 

Despre Raiffeisen Bank  

Raiffeisen Bank Romania este o bancă universală de top, care oferă o gamă completă de produse și servicii financiare clienților persoane fizice, IMM-uri sau corporații. Raiffeisen Bank are o rețea de peste 500 de agenții în toată țara care deservesc aproximativ 2 milioane clienți persoane fizice, 100.000 de IMM-uri și peste 8.000 corporații mari și medii.

Despre autor

avatar

In cinci ani de existenta, Asociatia Green Revolution a demonstrat ca imaginatia, energia si entuziasmul unei echipe tinere au avut capacitatea de a dezvolta proiecte locale si nationale de impact, cu rezultate vizibile, cuantificabile. Green Revolution sustine reducerea poluarii in marile orase, a impactului pe care activitatile umane il au asupra mediului, cat si cresterea calitatii vietii locuitorilor in marile aglomerari urbane. Cea mai mare parte din viata o petrecem in orase, iar “sanatatea” oraselor este si sanatatea noastra. Credem ca reconstruirea unui oras pe principii verzi reprezinta o prioritate, atat pentru cetateni, cat si pentru autoritati. Ecologia inseamna evolutie, inseamna o viata mai sanatoasa si mai fericita pentru noi si urmasii nostri.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.