Profilul donatorului online – bucureştean, activ pe reţelele sociale, utilizator mobile

0

Potrivit Galantom, factorii care influenţează decizia de a dona online sunt gradul în care donatorul rezonează cu cauza, modul în care organizaţia beneficiară comunică şi încrederea în faptul că donaţia ajunge la beneficiarul final.

Galantom, platforma de fundraising pentru organizații nonguvernamentale, a realizat un portret robot al donatorilor online, pe baza celor peste 1.300 de donaţii, în valoare totală de peste 170.000 de lei, înregistrate în cadrul campaniei Dăruieşte Ziua Ta, în perioada ianuarie-septembrie 2016.

Astfel, majoritatea donaţiilor sunt făcute de utilizatori din Bucureşti – 66,67%, cea mai mare parte a donatorilor au venit de pe reţelele sociale (în special Facebook) – 60, 88%,  iar 29, 82% din utilizatori au accesat site-ul de pe dispozitive mobile.

vizual_campanie_galantom

În ceea ce priveşte factorii care influenţează decizia de a dona online, Galantom.ro menţionează că, în general, oameni rezonează cu cauze cu care au interacţionat de-a lungul timpului sau care sunt foarte pregnante în societate. Astfel cauzele susţinute cel mai des rămân sănătate, educaţie și mediu.

Un alt factor care stă tot mai mult la baza deciziei de a dona online este modul în care organizaţia beneficiară comunică cu fundraiserii voluntari şi donatorii, în care îi motivează şi îi implică direct în cauza susţinută.

De asemenea, transparenţa şi încrederea joacă un rol crucial în donaţiile online.  Astfel, în cazul Galantom, donatorii sunt influentaţi de faptul că selecţia organizaţiilor de pe platformă presupune verificări de către echipa platformei şi menţinerea unei relaţii directe cu cei din organizaţie. Donatorii apreciază și faptul că sistemul de plăţi este securizat de procesatori, dar şi faptul că  solicitarea de a dona vine de la un cunoscut care ştie organizaţia pentru care a ales, în mod voluntar, să strângă fonduri.

Campania socială Dăruiește ziua ta îi încurajează pe cei care îşi serbează ziua de naştere ca, în loc să primească un cadou clasic, să îi îndemne pe cei dragi din jurul lor să facă o donație pentru un proiect social susținut de ei. Toți cei doresc să se alăture campaniei, o pot face foarte simplu, accesând site-ul galantom.ro/daruiesteziuata. Trebuie doar să aleagă o organizație și proiectul acesteia pe care doresc să îl susțină (poate fi o organizație din cele peste 100 înscrise pe Galantom.ro sau una propusă de ei). Apoi, își creează o pagină personală de fundraising, pe care o promovează online și offline, prin intermediul căreia se pot colecta foarte ușor donații online, prin plata cu cardul.

Campaniei s-au alăturat mai multe persoane publice precum Amalia Enache, Dragoș Bucurenci, Dana Rogoz, Cristi Hrubaru, Adelin Petrișor, Melania Medeleanu, Alice Năstase Buciuta, Liana Stanciu, Ionuț Radulescu, Toader Păun, care și-au dăruit ziua de naștere pentru a susține proiecte sociale.

Dăruiește ziua ta este unul dintre cele 10 proiectele câștigătoare ale programului de granturi pentru ONG-uri „Teimplici” ediția 2015 desfășurat de Telekom, la care au participat peste 130 de organizații nonprofit.

Parteneri ai campaniei sunt City Grill, Restaurantul Pescaruș, Studio Lumiere și Haart Studio.

Mai multe detalii despre Dăruiește ziua ta pe galantom.ro/daruiesteziuata.

 

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 55 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem programe educaționale (învățare și dezvoltare) cu diverse tematici și am lucrat cu peste 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.