O nouă rundă de înscrieri la cursul despre dezbateri și metode deliberative de predare adresat cadrelor didactice din învățământul preuniversitar

0

Cursul S.I.P.D.O.D.O.R. are ca scop familiarizarea cadrelor didactice cu elementele de bază ale dezbaterilor (argumentare, contra-argumentare, discurs) și folosirea acestor metode în predarea la clasă (indiferent de materie) sau în predarea cursului opțional de dezbateri.

Asociația Româna de Dezbateri, Oratorie și Retorica (ARDOR), propune debate-ul ca metodă de predare la clasă, ca parte dintr-un set mai larg de tehnici pedagogice deliberative. Unele dintre motivele pentru care profesorii apreciază aceste metode sunt capacitatea de a intra în profunzimea unor teme dificil de înțeles și aprofundat și posbilitatea de a-i antrena și încuraja pe elevi sa își exprime părerile și de a forma și a exersa un reflex argumentativ.

Acreditat încă din anul 2016, S.I.P.D.O.D.O.R. se bazează pe o echipă de 24 de formatori și  40 de locații acreditate în peste 14 județe din toată țara, însă anul acesta se desfășoară în mediul online prin intermediul platformei de teleconferințe – Google Classroom.

Înscrierile pentru sesiunea de vară a cursului S.I.P.D.O.D.O.R. sunt încă deschise, iar dacă vă întrebați ”de ce dezbateri?” și ”la ce m-ar putea ajuta?”, vă invităm să citiți răspunsul pe scurt mai jos și apoi interviul integral cu formatoarea grupei de vară și unul dintre #multiplicatoriidebine ARDOR, Irina Koszegi.

https://ardor.org.ro/profildetrainer-irina-koszegi-instructor-la-colegiul-national-grigore-moisil-bucuresti/

”Cum ți-a schimbat debate-ul viziunea și activitatea la clasă?

Am înțeles cât de important e să dau un feedback complex. Debate-ul m-a făcut să pot să spun, în loc de „ai greșit aici”, „uite ce ai făcut bine, felicitări; dar ai și ceva ce ar putea fi îmbunătățit”. Debate-ul e cea mai frumoasă activitate extrașcolară pe care o poți face – pe asta n-am zis-o doar eu, au zis-o și copiii din club.

Cum ajută debate-ul elevii? Ce schimbări vezi la ei?

Debate-ul „îi crește”. Comunitatea de dezbateri e ca o familie care are grijă ca ei să se dezvolte într-un mediu sigur (există reguli bine stabilite pentru activitatea de club, există oameni bine instruiți care lucrează cu ei), care le ghidează pașii către a cunoaște cât mai multe lucruri despre ceea ce se întâmplă în lume și în jurul lor; le dezvoltă spiritul critic și capacitatea de a argumenta, de a-și susține ferm și coerent punctul de vedere. După mai puțin de un an de debate, se vede la ei schimbarea: se activează „curajul de vorbi” și „puterea de a te face ascultat”.”

Informații practice despre cursul S.I.P.D.O.D.O.R.:

Perioada de desfășurare: a doua jumătate a lunii iulie 2021
*perioada exactă de desfășurare a cursului va fi anunțată de îndată ce vom atinge numărul minim de cursanți pentru a putea forma o grupă.

Durata cursului: 40 de ore. Prezența obligatorie în proporție de 80%.
ÎnscrieriAICI
Cursul se va desfășura în mediul online, pe platforma Google Classroom. O sesiune de curs va dura aproximativ 4 ore/pe zi în timpul săptămânii și 6 ore/pe zi în timpul weekendului. În total vor fi aproximativ ?? ???? de curs.
Cursul are 10 credite profesionale transferabile (CTP). La finalizarea cu succes a programului de formare veți primi un atestat de formare continuă eliberat de către Ministerul Educației și Cercetării.
Taxă înscriere: 280 RON / participant
Informații despre curs și testimoniale: https://dialogon.ro/pentru-profesori/

Cine ține cursul

‍Formatorul acestui curs: ???. ????? ???????, profesor de logică, argumentare și comunicare, filosofie, precum și de dezbatere, oratorie și retorică în cadrul Colegiului Național „Grigore Moisil” din București, este președintele clubului de dezbateri Moisil Debate Club, pe care l-a înființat în anul 2014 și formator ARDOR.

Până în prezent, cursul S.I.P.D.O.D.O.R. are peste 800 de absolvenți (cadre didactice din mediul preuniversitar) cărora ARDOR le-a oferit uneltele necesare pentru utilizarea debate-ului la clasă, dar și pentru predarea opționalului Dezbatere, Oratorie și Retorică.

Despre autor

avatar

Asociația Română de Dezbateri Oratorie și Retorică (ARDOR) s-a format din dorința de a stimula cultura dialogului argumentat în România și a crește numărul cetățenilor implicați în viața civică, cu ajutorul dezbaterilor academice. Cu o structură federativă (alcătuită din 6 asociații regionale ce acoperă geografic toate regiunile țării) ARDOR gestionează 5 programe de educație prin dezbateri: a) în cadrul programului pentru elevi gestionează peste 100 de cluburi de dezbateri pe teritoriul țării (atât în orașe mari, cât și în cele mici) și sprijină peste 200 de instructori voluntari (profesori și studenți) care lucrează cu peste 1600 de elevi beneficiari; b) în cadrul programului de studenți, sprijinim 4 cluburi universitare și 100 de studenți anual; c) în cadrul programului pentru profesori, investim în formarea a peste 500 de profesori anual, ce duc pedagogia deliberativă la clasă, la materiile lor, la peste 20.000 de elevi; d) de 15 ani ARDOR selectează și antrenează Echipa Națională de Dezbateri a României ce participă la Campionatul Mondial de Dezbateri Academice pentru elevi; e) prin programul DialogON (www.dialogon.ro) ducem dezbaterile și către profesioniști, prin cursuri de argumentare pentru mediul de business. Ne putem mândri cu un impact pozitiv considerabil: prin folosirea metodelor deliberative la clasă, prin predarea opționalului acreditat „Dezbateri, Oratorie și Retorică”, prin contribuția la introducerea eseului argumentativ ca probă la Bacalaureat etc reușim să influențăm deprinderea de către tineri a unor abilități fundamentale noilor generații, însă prea puțin dezvoltate în școală (gândire critică, capacitatea de a structura datele primite, persuasiune, acceptarea punctelor de vedere diferite, argumentare, persuasiune). Mai multe informații pe https://ardor.org.ro/

Comentează

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.