Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Studenții Universității din București, de la FJSC, răspund cu succes provocării lansate de campaniile WWF-România

0

WWF-România a oferit șansa unei colaborări autentice cu studenții Universității din București, mai precis cu cei de la masterul în limba engleză Media, Public Communication and Globalization, de la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării (FJSC), în intervalul iulie-august 2020.

Masteranzii, coordonați de conferențiar universitar dr. Mădălina Moraru, au lucrat la două proiecte de maxim interes, implicându-se strategic și creativ în realizarea campaniilor: Pledge for the earth (Legământ pentru pământ) și Lidl-Patrula Zero Plastic. Deschiderea WWF-România spre mediul academic demonstrează responsabilizarea celui mai important public-țintă din prezent: tinerii cu studii superioare, care-i pot influența pe cei din jur.

Cele două echipe studențești au creat concepte unitare de comunicare al căror scop principal a fost să obțină conștientizarea responsabilității față de mediu, mai ales în acest context pandemic. Întreaga activitate a fost susținută și propusă de către WWF-România, prin implicarea lui Hanny Bratu, Public Engagement Coordinator, care a sprijinit dorința tinerilor masteranzi. Echipa care s-a ocupat de proiectul Green Recovery (Teodora Rus, Bianca Rus, Ioana Scholler și Emilia Bălan) și-a propus să combată marginalizarea protecției mediului în contextul pandemiei, activitate complexă, bazată pe multe aspecte vizând cercetarea și propunerea unei strategii de constientizare și implicare. Ioana Scholler, preocupată de activitatea de cercetare sintetizează, cu multă convingere, întreaga colaborare: ,,Experiența practicii alături de WWF mi-a dovedit, încă o dată, cât de implicați sunt acești oameni în protejarea și conservarea naturii. Totodată, a fost palpitant să pot vedea în spatele culiselor și să particip la creația unei campanii care are potențialul de a construi un viitor mai bun, un viitor în care oamenii și natura trăiesc în armonie.“

Echipa care a lucrat la campania ,,Patrula Zero Plastic“ (Andreea Vasile, Luciana Dănescu, Ștefania Dobrescu , Alexandra Hrișcu și Monica Ghiță) a primit brieful și a continuat ideea lansată de WWF-România în mai multe direcții de comunicare. Relevant este faptul că tinerii masteranzi au întocmit un studiu despre impactul plasticului în natură, din perspectiva turiștilor și a comunităților locale din Delta Dunării pentru activitatea de cercetare susținută. Andreea Vasile, studentă FJSC și implicată creativ, declară:,, Noi am văzut campania Zero Plastic ca adresată oamenilor, dar dedicată animalelor. Aceasta a fost una dintre ideile principale în jurul căreia am construit propria noastră variantă a acestei campanii. În spatele părții creative s-a concentrat atitudinea faunei din Delta Dunării, cu gândul la fiecare moment când am simțit că natura merită mai mult din partea noastră. Proiectul ne-a inspirat și tocmai acest lucru nu l-a făcut obositor, ba chiar am fost entuziasmate să aflăm că munca noastră va fi folosită.“

Experiența câștigată de studenții Universității din București, del aFJSC, prin colaborarea cu WWF-România a însemnat implicarea în proiecte de responsabilizare concrete, ceea ce i-a motivat și i-a adus mai aproape de realitatea industriei comunicării de tip CSR, în special. Tocmai de aceea, demersul lor de cercetare a contat și a generat idei creative valoroase pentru activitatea WWF-România, deschizând ideea unui parteneriat academic fructuos și pe termen lung.

Despre WWF (World Wide Fund for Nature) 

Înfiinţată în anul 1961, WWF este una dintre cele mai importante organizaţii internaţionale care derulează proiecte pentru conservarea naturii, în peste 100 de ţări. Misiunea WWF la nivel global este să oprească degradarea mediului înconjurător şi să construiască un viitor în care oamenii trăiesc în armonie cu natura. Mai multe detalii la: www.wwf.ro

Despre FJSC (Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării), Universitatea din București

Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării este prima instituție academică de studiu al jurnalismului, înființată după 1989, fiind apreciată și recunoscută internațional drept un prestigios formator profesional în domeniul științelor comunicării. Publicitatea și și relațiile publice reprezintă, de asemenea, direcții de studiu performante ale acestei facultăți. Crezul FJSC, din cadrul Universității din București, este să formeze tineri responsabili, cu deprinderi de comunicare și abilități care să-i ajute să se încadreze pe piața muncii cu succes, prin colaborarea cu parteneri economici valoroși. Mai multe informații pe www.fjsc.unibuc.ro.

Despre autor

avatar

Înfiinţată în anul 1961, WWF (World Wide Fund for Nature) este una dintre cele mai importante organizaţii internaţionale care derulează proiecte pentru conservarea naturii, în peste 100 de ţări. Misiunea WWF la nivel global este să oprească degradarea mediului înconjurător şi să construiască un viitor în care oamenii trăiesc în armonie cu natura. În România, WWF lucrează din anul 2006 pentru protejarea mediului sălbatic din Munții Carpați și din lungul Dunării: arii protejate, păduri, urși bruni, Delta Dunării, sturioni. La toate acestea se adaugă stimularea tranziției spre economia verde și un program de educație de mediu adresat tinerilor. Mai multe detalii la: www.wwf.ro

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.