80.000 de ore de pregătire, 349mp suprafață de vânzare, peste 2400 de articole la raft, 5.000 de senzori, 520 de camere video și 4.000 de ore de teste sunt cifrele care au transformat experiența de cumpărături într-o inovație digitală, rapidă și complet autonomă. Bine ați venit la primul magazinul autonom PENNY din lume!
Magazinul este situat în zona Politehnica, pe Bld. Iuliu Maniu 6R (București) și s-a dechis pe 29 mai. Are program non-stop, și răspunde astfel nevoilor de flexibilitate și accesibilitate ale consumatorilor din București, indiferent de ora din zi sau din noapte.
Daniel Gross, CEO PENNY România
„Experiența îmbunătățită la cumpărături, expansiunea rapidă, digitalizarea și sortimentul de produse pe care îl oferim consumatorilor sunt piloni strategici pe care ne bazăm activitatea. Iar noul magazin autonom PENNY este încă o dovadă că strategia noastră funcționează și este adaptată continuu la ceea ce își doresc clienții noștri. Suntem mândri de contribuția noastră la digitalizarea retailului românesc, ne place să ținem pasul cu noile trenduri chiar dacă a fost o perioadă intensivă de testare a noii tehnologii pentru acest format nou. Având în vedere că acesta este primul magazin PENNY complet autonom în România, vom monitoriza cu mare atenție feedback-ul cumpărătorilor noștri”.
Cu o suprafață generoasă de aproape 350mp, un ambient modern și accesibil, magazinul autonom PENNY le permite clienților să facă achiziții rapid și eficient, folosind tehnologia avansată a caselor de marcat self-checkout, unde produsele sunt recunoscute automat, iar lista de cumpărături este verificată pentru conformitate înainte de finalizarea plății. Securizat prin utilizarea a peste 5.000 de senzori și 520 de camere video pe întregul traseu de cumpărături, magazinul garantează o experiență inovatoare și sigură pentru toți clienții săi.
Mircea Bucur, Head of IT, PENNY România
„Sistemul funcționează aproape ca un asistent personal care vede ce a pus clientul în coșul de cumpărături, iar când acesta ajunge la casa de marcat, sistemul funcționează ca un intermediar între client și casa de marcat. Procesul de cumpărare este fluid, fără a mai fi nevoie să se scaneze produsele individual. Tehnologia avansată de la casele de marcat self-checkout identifică automat produsele adăugate în coș, le afișează pe ecran, iar procesul de plată este simplificat. Practic, sistemul economisește timp și adaugă un plus de comoditate celor care ne vizitează, oferindu-le o experiență nouă și plăcută.”
În plus, protecția datelor reprezintă un aspect cheie în dezvoltarea și funcționarea sistemului. Acesta înregistrează doar informațiile necesare pentru recunoașterea produselor cumpărate sau returnate pe raft. Nu se utilizează recunoașterea facială, nu este posibilă identificarea clienților după vizitele la magazin, iar datele personale nu sunt colectate.
Deși tehnologia folosită asigură o experiență complet digitală în cadrul magazinului, o echipă de 11 angajați este pregătită să răspundă întrebărilor clienților, să ofere asistență în procesul automatizat pentru cei care au nevoie și să monitorizeze stocurile de produse de pe raft în fiecare zi.
Denisa Popa, Manager Strategy & Project Management, PENNY România
„Sunt mândră de fiecare coleg care a lucrat la acest proiect, de la construcție, pregătiri, testări și, în final, deschiderea magazinului. Îmi amintesc de primul density test pe care l-am organizat înainte de deschiderea magazinului și cât de impresionată am fost de cât de mulți colegi au venit să ajute. Este doar un exemplu al acestei echipe unite pe care o avem și mă bucur mult că magazinul autonom a reușit să ne aducă încă o dată împreună pentru un obiectiv mare”.