Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Finala concursului de Masters a Forumului Național de Dezbateri Academice 2021- O dezbatere marca ARDOR și lansarea parteneriatului CAPGEMINI – ARDOR

0

Finala de Masters FNDA 2021 – Povara financiară a recalificării celor disponibilizați în urma automatizării – pe umerii statului sau ai companiilor? 

Sediul Bucharest International School of Management din Bd Dacia 99 a găzduit, pe data de 8 septembrie 2021, finala concursului de Masters a Forumului Național de Dezbateri Academice 2021. Cele două echipe finaliste au jucat în primul eveniment de dezbateri desfășurat în persoană de la începutul pandemiei pe tema “Angajatorii privați, mai degrabă decât statul, ar trebui să își asume financiar recalificarea angajaților disponibilizați din cauza automatizării”. 

Echipele participante au fost formate din instructori ai cluburilor de dezbateri de elevi din rețeaua ARDOR. 

În echipa guvernului (pro): Mihai Tonsciuc , David Moscovici și Șerban Pitic, toți instructori ai cluburilor de dezbateri ARGO din Ploiești. 

În echipa opoziției (contra): Vlad-Sebastian Alexoae (Botoșani), Flavius Niculescu (Cluj) și Teodor Petre (București).

Turneul de Masters 2021

Organizator: ARDOR 

Partener: Capgemini

Turneul de Masters s-a desfășurat în cadrul Forumului Național de Dezbateri Academice 2021. În cadrul acestui turneu, 6 echipe de debateri experimentați (arbitri, instructori, membri din comunitate) au jucat 3 runde de meciuri, vizionate de zeci de debateri de liceu. În urma acestor 3 runde, 2 echipe s-au calificat mai departe în finala de pe 8 septembrie. În cadrul rundelor s-au jucat temele:
“AP ar obliga politicienii să apeleze exclusiv la servicii (spitale, școli) de stat”

“AP, ca femeie, ar milita împotriva folosirii machiajului” 

“AP ar cenzura menționarea identității religioase a atacatorilor în raportarea în presă în ceea ce privește terorismul”

(AP = Acest Parlament (This House would…), formulă provenită din dezbaterile parlamentare britanice, de unde se trage debate-ul ca instrument educațional). 

Turneul a fost câștigat de echipa guvernului (pro), care a reușit să obțină votul panelului de arbitri, argumentând în favoarea unui sistem capitalist responsabil, în care angajatorii își asumă pe termen lung și costurile deciziilor de business de tip disponibilizare. 

Forumul Național de Dezbateri Academice ARDOR – FNDA 2021 Online 

FNDA 2021 s-a desfășurat în perioada 25-30 august, cu 30 de echipe de liceeni din toată țara. Finala s-a dezbătut între echipele Sava 1 (Colegiul Național Sf Sava București) și Chrome 1 (Colegiul Național C.D. Loga Timișoara) pe tema “AP crede că dreptul la sănătate al persoanelor care doresc să se vaccineze surclasează dreptul la libertate al persoanelor care nu doresc să se vaccineze”, iar echipa Sava 1, formată din Acsinte Tania, Elena Rădulescu și Teodora Matei a fost cea care au plecat în acest an cu titlul de Campion Național la Dezbateri. 

Despre ARDOR

Misiunea Asociației Române de Dezbateri, Oratorie și Retorică – ARDOR (www.ardor.org.ro) este de a educa tinerii din România în spiritul valorilor democratice prin intermediul instrumentului educațional numit debate/dezbateri academice.

ARDOR coordonează peste 100 de cluburi de debate în licee și facultăți din toată țara, mai bine de 1500 de elevi și studenți învățând anual cum să dezbată. În plus, din dorința de a introduce și facilita utilizarea metodei dezbaterii în predarea la clasă, ARDOR oferă cursuri acreditate pentru profesori dar și instruire pentru deschiderea de cluburi de debate, ceea ce impactează mai bine de 150.000 elevi pe an.

La nivel național ARDOR selectează și antrenează Echipei României pentru Campionatul Mondial de Dezbateri pentru Elevi (locul 15 mondial în 2020 și locul 8 mondial anul acesta), 

Nu în ultimul rând, Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică oferă ateliere de argumentare pentru sectorul privat de business (www.dialogon.ro).

Parteneriat Capgemini- ARDOR

“Călătoria e întotdeauna mai frumoasă cu prieteni alături. Mă bucură decizia Capgemini de a investi într-un parteneriat real de învățare cu ARDOR. În cadrul lui, dincolo de susținerea financiară pentru evenimente de tradiție ale comunității de debate (cum este Forumul Național), ne propunem să învățăm unii de la alții: profesioniștii Capgemini să învețe de la trainerii ARDOR argumentare aplicată în mediul de lucru și la rândul lor să împărtășească din expertiza lor de consultanță IT către elevii și studenții din comunitatea de debate. Abia aștept.” a spus Emanuel Beteringhe, președintele executiv ARDOR.  

Despre autor

avatar

Asociația Română de Dezbateri Oratorie și Retorică (ARDOR) s-a format din dorința de a stimula cultura dialogului argumentat în România și a crește numărul cetățenilor implicați în viața civică, cu ajutorul dezbaterilor academice. Cu o structură federativă (alcătuită din 6 asociații regionale ce acoperă geografic toate regiunile țării) ARDOR gestionează 5 programe de educație prin dezbateri: a) în cadrul programului pentru elevi gestionează peste 100 de cluburi de dezbateri pe teritoriul țării (atât în orașe mari, cât și în cele mici) și sprijină peste 200 de instructori voluntari (profesori și studenți) care lucrează cu peste 1600 de elevi beneficiari; b) în cadrul programului de studenți, sprijinim 4 cluburi universitare și 100 de studenți anual; c) în cadrul programului pentru profesori, investim în formarea a peste 500 de profesori anual, ce duc pedagogia deliberativă la clasă, la materiile lor, la peste 20.000 de elevi; d) de 15 ani ARDOR selectează și antrenează Echipa Națională de Dezbateri a României ce participă la Campionatul Mondial de Dezbateri Academice pentru elevi; e) prin programul DialogON (www.dialogon.ro) ducem dezbaterile și către profesioniști, prin cursuri de argumentare pentru mediul de business. Ne putem mândri cu un impact pozitiv considerabil: prin folosirea metodelor deliberative la clasă, prin predarea opționalului acreditat „Dezbateri, Oratorie și Retorică”, prin contribuția la introducerea eseului argumentativ ca probă la Bacalaureat etc reușim să influențăm deprinderea de către tineri a unor abilități fundamentale noilor generații, însă prea puțin dezvoltate în școală (gândire critică, capacitatea de a structura datele primite, persuasiune, acceptarea punctelor de vedere diferite, argumentare, persuasiune). Mai multe informații pe https://ardor.org.ro/

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.