Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Cinci proiecte care pregătesc orașul pentru cutremur sunt susținute în runda a doua de finanțare Bucureștiul Pregătit

0

Fundația Comunitară București anunță proiectele câștigătoare în runda a doua de finanțare din cadrul fondului pentru cutremur și alte dezastre majore, Bucureștiul Pregătit. Cele trei arii de interes ale rundei de finanțare au fost educare și simulare pentru cutremur în școli, tehnologie (proiecte de tip software și hardware) și cursuri de prim ajutor și pregătire pentru dezastre.

Proiectele vor fi susținute timp de 12 luni cu un buget total de 470.000 de lei. Alături de partenerii fondatori, IKEA România, ING Bank, Lidl România, programul Bucureștiul Pregătit este susținut și de Endava și Enel.

Dintre cele 11 proiecte eligibile propuse, juriul a selectat pentru finanțare cinci proiecte. Dintre acestea, trei proiecte asigură continuitatea unor demersuri inițiate în prima rundă de finanțare.

Pregătit înseamnă protejat, ediția a-II-a, un proiect dezvoltat de Societatea Națională de Cruce Roșie din România, Filiala Sector 6. În continuarea primei ediții susținute de Bucureștiul Pregătit, proiectul va instrui 195 de persoane din grupuri cu vulnerabilitate (cadre didactice la nivel preșcolar și studenți), dar și studenți din zece facultăți cu risc seismic, va organiza activități interactive cu 750 de școlari, cursuri de prim-ajutor pentru 30 de cadre didactice din grădinițe, și va pregăti a 3.600 de copii de la 30 grădinițe, prin intermediul activităților ludico-educative. Proiectul va fi finanțat cu 86.480 lei.

Știm și ne pregătim, un proiect dezvoltat de Asociația pentru Dezvoltare și Mediu – ADEMED, va pregăti pentru cutremur 530 de elevi din ciclul primar și gimnazial din trei școli din București, Ilfov și Școala pentru copii cu deficiențe de vedere, precum și copii cu deficiențe de auz, și 20 de profesori. Proiectul va fi finanțat cu 79.563 lei.

Antiseismic District, un proiect dezvoltat de Asociația Română pentru Cultură, Educație și Normalitate ARCEN, în parteneriat cu Asociația pentru Reducerea Riscului Seismic Re:Rise, în continuarea proiectului finanțat în cadrul primei runde a Bucureștiului Pregătit, propune o metodă alternativă de educație seismică în școlile liceele și universitățile vulnerabile din centrul Bucureștiului, cu scopul de a forma un comportament corect în cazul producerii unui cutremur. Proiectul va fi finanțat cu 115.480 lei.

Câini Salvatori, un proiect al Clubului Câinilor Utilitari, aflat la a doua finanțare prin Bucureștiul Pregătit, va dezvolta o echipă de zece voluntari cu câini de căutare-salvare și cinci voluntari fără câini, pentru a putea interveni în caz de cutremur. Membrii echipei vor fi antrenați atât pe teren cât și tehnic, pentru atestarea lor de către ANCOM ca radioamatori, cu sprijinul Radioamatorilor în Situații de Urgență (RSVU). Proiectul va fi finanțat cu 103.626 lei.

Earthquake Hub, o aplicație open source generată de Code4Romania în cadrul Civic Labs, va fi dezvoltată de Asociația Make Better. Earthquake Hub este un centralizator de resurse organizate în jurul unui motor de căutare, care va ajuta pe oricine să găsească informații utile în caz de dezastru – de la spitale, centre de ajutor, adăposturi, proceduri legale, informații legate de eforturile de intervenție, alte aplicații digitale utile, etc. Proiectul va fi finanțat cu 84.851 lei. Suplimentar, Endava România va oferi pro bono timp de programare pentru dezvoltarea aplicației, în valoare de 53.391 lei.

Din juriu au făcut parte Alina Stan, Education Specialist, World Bank, Andreea-Sonia Florian, Public Affairs Specialist  Enel,  Ela Bălan, Coordonator programe fundații comunitare, ARC, Georgiana Ilie, COO DoR, autoarea articolului Cutremur în orașul vulnerabil, Iuliana Armaș, profesor la Facultatea de Geografie, Mircea Ilie, Sustainability Leader, IKEA România, Roxana Cîrcu, Bucharest Delivery Unit Manager Endava, Silvia Mihăilescu, Director Marketing & Comunicare ING Bank și Teodora Toma, Communication & CSR Specialist, Lidl România,

Trei dintre proiectele susținute cu 475.000 lei în prima rundă de finanțare, lansată în aprilie 2019, sunt  finalizate: http://bucurestiulpregatit.ro/proiecte-finantate/

Despre Fundația Comunitară București

Fundația Comunitară București pune împreună donatori, ONG-uri sau grupuri de inițiativă pentru a dezvolta comunități în care să ne simțim ca acasă. Construiește mecanisme de donație, fonduri de finanțare sau incubatoare de idei pentru oraș. În opt ani de activitate, am adunat fonduri de la companii și donatori individuali și am finanțat peste 400 de proiecte și burse din București și Ilfov. Suma pe care am investit-o împreună în orașul nostru este de peste 1,5 milioane de euro (7,09 milioane de lei). Fundația Comunitară București este parte dintr-o mișcare globală, alături de alte 18 fundații comunitare din România și peste 2.000 în întreaga lume.

fundatiacomunitarabucuresti.ro

bucurestiulpregatit.ro

 

Despre IKEA România

Magazinul IKEA Băneasa a fost deschis pe 21 martie 2007, urmat de magazinul Pallady care și-a întâmpinat primii vizitatori pe 24 iunie 2019. Cele două magazine oferă peste 9.500 de produse funcționale și accesibile în gama lor, astfel încât tot mai mulți oameni să își permită să aibă o casă frumoasă și confortabilă. Pentru a-și aduce produsele mai aproape de tot mai mulți oameni, IKEA a deschis centre de livrare la Brașov, București, Cluj, Constanța, Iași și Timișoara. Pe parcursul anului fiscal 2019 (01.09.2018.-31.08.2019.), Magazinele IKEA din România au avut peste 3,6 milioane de vizitatori, în timp ce site-ul www.IKEA.ro a înregistrat aproape 22 de milioane de vizite.

Viziunea IKEA: Să creăm o viață de zi cu zi mai bună pentru cât mai mulți oameni.

Misiunea IKEA: Să oferim o gamă largă de produse de mobilier, accesorii și decorațiuni pentru casă – funcționale și cu un design de calitate, la prețuri atât de scăzute încât cei mai mulți oameni să și le poată permite.

Despre ING Bank

ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice.

 

Misiunea ING este aceea de a-i susţine pe oameni să fie cu un pas înainte, în viaţă şi în afaceri. În România, misiunea se reflectă în programe de responsabilitate socială care contribuie la sănătatea financiară: susținerea antreprenorilor la început de drum, prin Startarium; controlul asupra banilor proprii, prin Banometru și sprijinul pentru un standard decent de viață în rândul grupurilor vulnerabile.

Despre Lidl România

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 32 de țări din întreaga lume și în prezent operează în jur de 10.800 de magazine și mai mult de 160 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial.

Lidl este o companie care acționează sustenabil în toate domeniile de activitate. Aceasta este metoda companiei de a-și îndeplini promisiunea cu privire la calitate și, în același timp, de a asigura un viitor mai bun pentru societate și mediu. Compania se implică activ în soluționarea nevoilor din comunitățile din care face parte, concentrându-se pe 5 piloni de activitate: sortimentul de produse, mediul, societatea, angajații și partenerii de afaceri.

Despre Endava

Endava este o companie publică de servicii IT, cu  peste 19 ani de experienţă în domeniu, lucrând cu unele dintre cele mai cunoscute branduri în industrii ca cea Financiară, Asigurări, Telecomunicaţii, Media şi Technologie, Retail şi Bunuri de consum. Prin soluţiile sale de Digital Evolution, Agile Transformation şi Automation, compania îşi ajută clienţii să atingă un nivel mai ridicat de interactivitate, flexibilitate şi eficienţă.

Endava are peste 5.900 de angajați în sediile sale din America de Nord, Europa de Vest și centre de livrare în România, Moldova, Bulgaria, Serbia, Macedonia de Nord, Argentina, Uruguay, Venezuela și Columbia.

Alături de investiţiile făcute în consolidarea relaţiilor de lungă durată cu clienţii săi, Endava recunoaşte importanţa de a oferi angajaţilor săi oportunităţi de carieră pline atât de satisfacții cât și provocări. În acest fel, compania s-a poziţionat ca un angajator de top în anumite regiuni.

Despre Enel

Enel România este unul dintre cei mai mari investitori privați în domeniul energetic, cu operațiuni în sectorul distribuției și furnizării de electricitate, dar și al producției de energie electrică din surse regenerabile, prezent pe piața din România din 2005. Enel are aproximativ 3.100 de angajați în România și oferă servicii unui număr de 3 milioane de clienți. Companiile E-Distribuție operează rețele cu o lungime totală de aproximativ 128.000 de kilometri în trei zone importante ale țării: Muntenia Sud (inclusiv București) Banat și Dobrogea, acoperind o treime din piața locală de distribuție, și dezvoltă un program de investiții pentru îmbunătățirea calității serviciilor, a siguranței și performanței rețelelor și implementarea pe plan local a standardelor de mediu ale grupului Enel.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.