Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Accesul la informatie, ridicarea masinilor sau coloanele oficiale? Ce-Re te intreaba ce cauze sa sustina?

0

Se implinesc 5 ani. 5 ani in care CeRe a sustinut ca cetatenii trebuie sa se implice in deciziile publice si ca e firesc ca autoritatile sa ii consulte pe cei afectati de hotararile luate de ei. Si vom sustine in continuare, in anii ce vin, ca fiecare are ceva de spus in luare deciziilor care il privesc.

De ziua noastra, vrem sa ne facem cadou o campanie de advocacy. Vrem sa luptam pentru o cauza care ne afecteaza pe noi, cetatenii de la CeRe. Am ales trei subiecte de campanie iar pentru unul dintre ele vom construi propria campanie pe care o desfasuram voluntar, pentru ca si noi cei/cele de la CeRe suntem membrii unei comunitati (fie ea Bucuresti, Romania, comunitatea soferilor sau comunitatea celor care tin la linistea lor).

In ce campanie vrei sa se implice CeRe in urmatorul an? Poti vota pana pe 19 aprilie 2011 la adresa www.ce-re.ro/campanie. Rezultatele votului – odata cu suflatul in lumanari: 20 aprilie 2011, de ziua noastra, cand vom da si startul campaniei alese de voi.

_______________

Campania 1: Informare si consultare ca la carte

Avem niste legi importante in Romania: legea 544/2001 care spune ca cetatenii au dreptul la aproape orice informatie produsa de institutiile publice, legea 52/2003 care spune ca cetatenii trebuie consultati pe marginea deciziilor publice si legea 215/2001 care „obliga” alesii locali sa se intalneasca cu oamenii in mod regulat, sa publice rapoarte de activitate si spune ca cetatenii au acces la sedintele consiliului local, si multe altele care asigura regasirea tuturor actorilor sociali in decizia publica finala. In realitate, ei se fac ca informeaza si consulta, iar noi nu avem cai de atac reale.

Daca vrei ca informarea si consultarea publica sa se intample pe bune, noi ne vom implica intr-o campanie de schimbare a legislatiei prin introducerea de prevederi mai specifice si sanctiuni pentru nerespectarea legii.

Campania 2 – Ridicarea masinilor – cheta pentru noi locuri de parcare

In Bucuresti in anul 2010 au fost ridicate 40.000 de autovehicule, iar taxa minima este 550 RON – in total profituri de minim 22.000.000 RON intr-un an. Dar unde se duc banii? In mare parte doar companiile private care ridica masini incaseaza bani, in timp ce autoritatile sustin ca nu exista fonduri pentru crearea de noi locuri de parcare.

Daca ti se pare ca primariile isi fac de cap prin atribuirea contractelor de ridicare a autovehiculelor unor companii private fara sa se asigure ca o parte din bani se duc si catre bugetele locale, CeRe va porni o campanie in care va cere rezilierea contractelor existente incheiate de primariile de sector din Bucuresti si va cere redirectionarea taxelor catre bugetele locale in fonduri destinate crearii de noi locuri de parcare.

Campania 3: Coloane oficiale – fara prea multe surle si trambite

Desi exista o legislatie in vigoare care mentine la limita numarul de demnitari romani care au acces la serviciul de insotiri, coloanele oficiale raman in continuare cauza a numeroase ambuteiaje in timpul orelor de varf, dar si a nivelului suparator de poluare fonica in momente in care avertizarea sonora nu e necesara.

Daca iti doresti un trafic fluidizat, in care nu se abuzeaza de prioritatea pentru deplasarile in conditii de urgenta, si linistea cetatenilor, noi vom milita pentru limitarea numarului de autovehicule in coloanele oficiale, dar si reducerea semnalizarii acustice pe timp de noapte si in zilele de week-end.

 

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu peste 30 de autori și peste 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are aproape 20 de ani de experiență ca trainer pentru circa 10 000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin și-a început cariera profesională alături de echipa AIMS Timișoara - 4 ani de experiență în recrutare și selecție de personal și training. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Impact HUB, Zilele Biz, Future Makers, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum, “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, Criminalitate Forestieră WWF, Interpol, Client Earth), TEDx Galați, TEDx Constanța. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training și facilitare pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training și facilitare în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.