Impact Hub Bucharest, în parteneriat cu Raiffeisen Bank România, anunță finalizarea EWA Bootcamp, un program intensiv de training care pregătește antreprenoarele din sectorul agrifood pentru a-și transforma ideile în afaceri sustenabile și de impact.
La ediția din acest an, EWA Bootcamp a reunit 45 de antreprenoare. Programul este destinat antreprenoarelor cu idei de afaceri sau startupuri cu o vechime sub doi ani.
EWA Bootcamp le-a oferit participantelor cunoștințele de business necesare pentru startupurile lor, o rețea de suport cu celelalte antreprenoare din domeniu și integrarea într-o comunitate în care pot înțelege cum să își amplifice afacerile.
Workshopul EWA Bootcamp 2024 a fost susținut de EWA – Empowering Women in Agrifood, un program de accelerare realizat de EIT Food, dedicat antreprenoarelor în etapa de dezvoltare. EIT Food este susținut de Institutul European de Inovare și Tehnologie (EIT), un organism al Uniunii Europene.
„Ne bucurăm că, prin intermediul EWA Bootcamp putem contribui la creșterea reprezentativității feminine în business, mai ales într-un sector esențial, așa cum este cel al agriculturii sustenabile. Implicarea în această inițiativă reprezintă încă o dovadă a angajamentului nostru de a susține tinerii antreprenori să-și transforme planurile de business în afaceri de succes”, a declarat Bianca Chișulescu, Stream Lead, Strategie IMM, Raiffeisen Bank România.
Aflat la a doua ediție, EWA Bootcamp 2024 s-a desfășurat în trei orașe din România: București (23-24 septembrie), Cluj-Napoca (7-8 octombrie) și Iași (21-22 octombrie).
Cum a fost la EWA Bootcamp 2024?
Bootcamp-ul s-a desfășurat fizic în limba română, pe parcursul a două zile consecutive, timp de opt ore pe zi. Într-o primă fază, participantele au învățat să folosească Business Model Canvas (BMC) și multiple alte instrumente de business pentru a-și dezvolta ideile de afaceri. În a doua fază, antreprenoarele și-au completat propriul BMC, folosind exemple practice pentru a înțelege mai bine conceptele învățate.
Cu ajutorul acestor instrumente, antreprenoarele au identificat segmentele potrivite de clienți și relațiile cu aceștia, propunerile de valoare, canalele de distribuție, fluxurile de venituri, structura de costuri, precum și parteneriatele strategice necesare pentru succesul afacerii. În cadrul workshopurilor, s-au explorat modele de business din domeniul agrifood, care le-au adus antreprenoarelor informații relevante despre cum se pot dezvolta afaceri în acest sector.
La finalul bootcamp-ului, participantele și-au stabilit un plan de acțiune pentru anul următor, cu obiective clare de business. Documentele rezultate sunt esențiale pentru implementarea strategiilor de creștere.
Evenimentul a oferit antreprenoarelor o ocazie valoroasă de a afla informații relevante din domeniu, de la EIT Food, EWA și Factory by Raiffeisen Bank România.
„EWA Bootcamp pregătește antreprenoarele din agrifood să facă față provocărilor din sectorul agricol, având în vedere evoluțiile din acest domeniu. Rapoartele furnizate de EIT Food arată că, până în 2050, industria agricolă va avea de hrănit spre 10 miliarde de oameni. În plus, este nevoie de măsuri radicale pentru cele 2 miliarde de oameni subnutriți, în timp ce peste 30% din mâncare este risipită. Programul nostru a pus accent pe modele de business sustenabile, ajutând antreprenoarele să își calibreze afacerile pentru a răspunde provocărilor viitoare din agricultură. Am fost încântați să includem în program idei variate, esențiale pentru sector, precum laboratoare de analize pentru siguranța alimentară sau producătoare de vermicompost”, a spus Raluca Grigore, Programs Portfolio Director, Impact Hub Bucharest.