Sibiul se promovează în Austria şi Germania

0

Sibiul va fi promovat ca destinaţie turistică începând de joi, până pe 22 ianuarie, la două târguri internaţionale de turism – primul cel de la Viena (Austria), al doilea, de la Stuttgart (Germania) – oraşul transilvănean deosebindu-se de multe oraşe nemţeşti, prin faptul că este un „oraş viu” 24 de ore, nu un „oraş – muzeu”, a declarat joi primarul Klaus Iohannis, într-o conferinţă de presă.


„Am văzut oraşe din Germania care în partea centrală arată excepţional, fiecare detaliu este ca şi nou pictat, parcările sunt suficiente, pavajul este de cea mai bună calitate, magazinele funcţionează foarte bine şi ziua este foarte frumos, e plin de turişti, miroase bine, dar seara, de la ora 6,00, dispare totul şi devine un oraş fantomă. Vă spun sincer că aşa ceva nu îmi doresc pentru Sibiu. O exacerbare a transformărilor în centru, într-o mare zonă comercială, aduce riscul transformării în ceva de tip muzeu pe timp de zi şi vreau ca Sibiul să rămână viu şi pe timp de zi şi pe timp de noapte”, a spus Iohannis.

Acesta a explicat că începând de joi până duminică Sibiul, primul oraş românesc devenit, în 2007, Capitală Culturală Europeană, va fi prezent la Târgul Internaţional de Turism de la Viena (Austria), un târg care se adresează în egală măsură publicului şi operatorilor în turism. Târgul înregistrează la fiecare ediţie peste 700 de expozanţi din peste 70 de ţări, iar ediţia precedentă s-a bucurat de prezenţa a peste 116.000 de vizitatori.

În perioada 14 – 22 ianuarie, va avea loc la Stuttgart (Germania) un târg destinat preponderent publicului care caută oferte de vacanţe şi petrecerea timpului liber. Evenimentul se desfăşoară pe o suprafaţă expoziţională de 105.000 de metri pătraţi, bucurându-se de participarea a peste 1.850 de expozanţi care provin din 100 de ţări. La ediţia de anul trecut, 220.000 de vizitatori au căutat oferte pentru călătorii de vacanţă.

Reprezentanţii municipalităţii vor distribui la cele două târguri un total de 4.100 de materiale de promovare – hărţi, pliante şi broşuri de promovare a Sibiului şi a obiectivelor sale turistice, dar şi broşuri de prezentare a unităţilor de cazare din municipiul Sibiu. La Sibiu, cele două centre de informare turistică aparţinând municipalităţii au înregistrat în ultimele şase luni un flux constant şi destul de important de turişti. La Centrul de Informare Turistică din Piaţa Mare cel mai mare număr de turişti a fost înregistrat în luna august, când aproape 4.200 de persoane au solicitat informaţii.

Peste 2.700 de turişti au trecut pragul centrului de informare turistică şi în luna iulie şi puţin mai atipic pentru lunile de extra-sezon, în septembrie au fost înregistraţi aproape 3.900 de turişti, iar în luna octombrie, aproape 2.000. În ceea ce priveşte ţara de provenienţă, cei mai mulţi turişti au provenit din Germania şi din România, dar şi din Spania, Franţa sau Italia. Aceştia au solicitat cel mai des harta oraşului, informaţii despre evenimente culturale şi obiective turistice şi informaţii referitoare la opţiunile de transport local. În total au fost împărţite anul trecut prin centrele de informare turistică peste 13.700 de hărţi. De asemenea, au existat turişti care s-au interesat de traseele montane sau împrejurimile oraşului sau despre orarul muzeelor din oraş.

Pentru a-i ajuta pe hotelieri, de la 1 ianuarie 2012 taxa hotelieră a scăzut la Sibiu de la 4% la 1%. În anul 2011, municipalitatea a încasat din taxa hotelieră suma de 1.549.585 de lei, sumă comparabilă cu cele din 2007 şi 2008, în contextul în care tarifele de cazare au scăzut.

——–

Sursa aici

Despre autor

avatar

Eu sunt Andra. Îmi place să descopăr locuri noi şi să le cutreier la pas. Mă scufund uneori în lectură, în căutarea unor momente de linişte care îmi încarcă bateriile. Scriu cu drag despre ceea ce mă face fericită, privind mereu la lucrurile bune din jurul meu. Iubesc ceaiul, ciocolata neagră şi oamenii zâmbitori. Pentru că şi eu sunt unul dintre ei:) Pentru mai multe pilule de optimism, încearcă şi aici www.zambetsisanatate.ro

Comentează