Schimb de experienta la Bistrita initiat in cadrul proiectului Livezeni 2020

0

Expertii implicati in derularea proiectului “Masuri integrate pentru combaterea saraciei si a marginalizarii in Livezeni” – Livezeni 2020, oficialitatile locale muresene, implicit reprezentantii scolilor acestei comune, aderentii Platformei VECTOR Mures, organizatii si asociatii din Targu Mures, precum si Fundatia Terre des Hommes, respectiv Fundatia Inocenti au fost invitati la Bistrita, sa ia parte la cel de-al doilea schimb de experienta. Acesta va fi gazduit de Scoala Gimnaziala Nr.4 Bistrita, respectiv de Scoala Primara “Dimitrie Cojocaru” Slatinita – structura a celei dintai.

Acest eveniment face parte din seria celor 5 schimburi de experienta planificate in cadrul proiectului si este programat sa aiba loc joi, 27 septembrie 2018. Tema acestuia va fi: Modele educationale de succes pentru grupuri vulnerabile si comunitati marginalizate. Desfasurarea este facilitata de Inspectoratul Scolar Judetean Bistrita-Nasaud si de doua unitati scolare, care au reusit sa se faca cunoscute si apreciate prin profesionalism si implicare:

-Scoala Gimnaziala Nr.4 Bistrita

-Scoala Primara “Dimitrie Cojocaru” Slatinita – structura a Scolii Gimnaziale Nr.4 Bistrita

Membrii delegatiei vor lua parte la expunerea de bune practici, care va fi sustinuta de catre doamna Danea Daniela – Director al Scolii Gimnaziale Nr.4 Bistrita, respectiv de catre doamna Garofiţa Neţan – Coordonator al Scolii Primare “Dimitrie Cojocaru” Slatinita.

Prima vizita va incepe la ora 10:00, iar cea de-a doua vizita se va incheia la ora 15:00, in pauza dintre cele doua vizite, gazdele si membrii delegatiei urmand sa fie invitati la o degajare in cadrul unei “mese rotunde”, care va oferi atmosfera ideala pentru cunoastere reciproca, interactiune, planificari viitoare.

In cadrul acestui schimb de experienta, invitatii pot afla:

-cum trateaza Scoala Gimnaziala Nr. 4 Bistrita problematica pe tema discriminarii copiilor proveniti din grupuri vulnerabile si comunitati marginalizate

-cat de importanta este comunicarea cu elevii si rezultatele scolii in urma participarii de catre cadrele didactice ale acesteia la cursurile de animatie socio educativa

    • cateva provocari depasite, din perioada de implementare a proiectului “Si eu vreau la scoala!” desfasurat in perioada aprilie 2014 –aprilie 2016
    • cum a decurs parteneriatul Primaria Bistrita – Fundatia Terre des Hommes – Fundatia Inocenti pe durata implementarii acestui proiect
    • secretele unei comunicari ideale parinte – dascal
    • model ideal de desfasurare a orei de curs – cum poate fi crescut interesul si receptivitatea elevului
    • noi stakeholderi dispusi sa sustina activitatile din afara programei scolare (revista scolii, concursuri si olimpiade, analiza asigurarii calitatii , mentenanta si actualizarea site-ului) si detalii asupra intretinerii acestora;
    • mijloace de absorbtie fonduri; strategii de atragere proiecte si sponsori (stakeholderi interesati si dispusi sa investeasca in educatie)

Acest schimb de experienta poate constitui un nou pas în demersul tuturor programelor care au drept scop principal reducerea abandonului scolar, in sensul in care, expunerea celor doua modele de suces pot reprezinta oportunitati de a afla cum pot fi sprijiniti cât mai multi copiii proveniti din familii defavorizate, de această dată, contând pe pregatirea psihologica a cadrelor didactice, pe implicarea acestora si pe cooperarea atat dintre partenerii proiectelor implementate, cat si pe cea dintre toti acestia si stakeholderii locali.

Proiectul “Masuri integrate pentru combaterea saraciei si a marginalizarii in Livezeni” este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 privind reducerea numărului de comunităţii marginalizate în care există populaţie aparţinând minorităţii rome aflate în risc de saracie şi excluziune sociala, prin implementarea de masuri integrate.

In cadrul acestui proiect a fost lansata si Platforma VECTOR Mures – reteaua de stakeholderi care acționează în domeniile educațional, social, economic și care își propun să coaguleze resurse, acțiuni, programe, în interesul comunității locale mureșene, dar nu numai.

VECTOR Mureș este locul de intersecție a intereselor comune ale stakeholderilor mureseni, în scopul unificării efortului pentru un impact crescut asupra comunității.

Pentru mai multe informații puteti vizita site-ul proiectului (www.vector-mures.ro) sau ne puteti aborda pe adresa livezeni@inovare-sociala.ro sau pe pagina de facebook Inovare Sociala. Tot pe aceasta pagina puteti urmari cateva aspecte privind desfasurarea primului schimb de experienta, care s-a desfasurat in data de 16 iulie, la Sibiu.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine aproape 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 12 ani De Bine despre România.

Comentează