Rețetă veche din Ardeal: Clepezeu

0

Reţeta face parte din a doua ediție a programului de educație culinară “Descoperă tradiţiile culinare româneşti!” derulat de agenţia de relaţii publice, Russenart Communications în parteneriat cu brandul Gold Maya și Kotanyi Romania.

Rețeta veche din Ardeal “Clepezeu” a fost primită din Mărginimea Sibiului, Județul Sibiu (Ardeal) și a fost preparată de Dan-Silviu Boerescu a.k.a. Bucătărescu, în cadrul Campaniei ”Descoperă tradițiile culinare românești!”.

clepezeu

Ingrediente:

  • 250 g caș,
  • 150 g mălai Gold Maya,
  • 2-3 linguri de untură sau unt.

Mod de preparare

Se încinge untura sau untul într-o cratiță sau tigaie, se pune casul fărâmițat iar cand se face pastă se amestecă cu mălaiul Gold Maya.

Se servește cald cu lapte bătut sau iaurt.

Despre parteneri

Din ianuarie 2014, derularea activităților din cadrul Caravanei “Descoperă tradiţiile culinare româneşti!”  se realizează cu sprijinul brandului de morărit Gold Maya și al brandului de condimente Kotanyi Romania.

Prezent pe piața din România din anul 2000, brandul Gold Maya înglobează toate calitățile și valorile unui brand de morărit premium sub o etichetă tradițională. Folosind cereale atent selecționate și procesate la cele mai înalte standarde de calitate, Gold Maya oferă făină de mălai grișat precum și făină de grâu BL 00, BL 55 și BL 65.  Cu făina Gold Maya se pot pregăti retete tradiționale, produse de panificație, patiserie etc.

Înființată în 1881, compania Kotanyi oferă peste 4.500 de produse către clienți din mai mult de 20 de țări diferite.  Din 1981, compania este condusă de Erwin Kotanyi. Întotdeauna preocupat de cea mai buna calitate a produselor, Kotányi își testează regulat produsele: în Mai 2003 Kotányi implementeaza sistemul de certificare a calității ISO, o înaltă apreciere pe piața produselor alimentare.

Despre programul de educație culinară

Caravana “Descoperă tradițiile culinare românești” este a doua ediție a programului de educație culinară derulat de agenția Russenart Comunications în parteneriat cu brandul Gold Maya și Kotanyi Romania, în perioada ianuarie – decembrie 2014.

În 2014 programul educațional este sprijinit de 75 de parteneri media (televiziuni, publicații tipărite și online, bloguri): Agro TV, Amelie.ro, Absolut TV, Autentic Promotion, Bucatarescu.ro, Bucataria Culinara, Bucataria pentru toti, Calendar Evenimente, Campus TV, Casa mea, Cazino Magazine, Culinar.ro, Carticica Practica, Cefacemimi?, CityBest, Coolinaria, deBanat.ro, ecuisine.ro, Descopera Romania, Dacic Cool, De savurat, ele.ro, eurocadouri.com, eva.ro, Euforia TV, Fabrica de Carne, Fabrica de lapte, Fapt divers, Food & Bar, Foodblog, Garbo.ro, Gastromag, Gastro Media, Gatitul.ro, gustos.ro, Horeca Romania, HRB Expert, iasifun.ro, Imaginea mea, InfoestInfoAliment, inoras.ro, jurnaldebucuresti.com, La Bucatarie, Lugoj Online, Marya, Magazin Salajean, Monitorul de Botosani, metropotam.ro, Mujer, Monitorul de Galati, Online Sudent, Orasul Suceava, Papa bun, Pap Tot, Radio Fix Botosani, ReplicaVedetelor.ro, Restograf, Retete ca la Mama, Retetele Marianei, Romania libera, Romania pozitiva, Satmareanul.net, Senso TV, Somes TV, stiuunloc.ro, Tabu, Timisoara Express, traditionalromanesc.ro, Vacante la tara, Viata Buzaului, Woman TV, WorldWide Romania, Ziarul Actualitatea, Ziarul de Iasi.

Rețetele tradiționale ardelenești au fost preparate de Dan-Silviu Boerescu a.k.a. Bucătărescu la Point Studio.

Rețetele tradiționale ardelenesti promovate în cadrul proiectului au fost obținute din zonele Bistrița-Năsăud, Sibiu și Alba-Iulia.

Mai multe detalii despre proiect pot fi găsite pe site-ul www.traditiiculinareromanesti.ro, pe blogul www.traditiiculinareromanesti.wordpress.com și pe pagina de Facebook http://www.facebook.com/TraditiiCulinareRomanesti .

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 12 ani de experiență ca trainer pentru circa 7000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează