Perspective ale societăţii civile pentru Cluj-Napoca Capitala Europeană a Tineretului 2015

0

Conferinţa AFACERI.RO – Perspective ale societăţii civile pentru Cluj-Napoca

Capitala Europeană a Tineretului 2015

Cum va fi în 2015? Sunt pregătiţi clujenii să poarte titlul de capitală europeană a tineretului? Pot ONG-urile să dezvolte proiecte şi să găsească oportunităţi de finanţare? Înţeleg ei puterea asocierii şi a parteneriatelor sau ce presupune marketing-ul şi social media pentru ONG-uri? E limpede importanţa campaniilor de advocacy sau a strategiilor de dezvoltare comunitară?

Conferinţa Afaceri.ro Cluj-Napoca subliniază, între altele, perspectivele pe care statutul de Capitală Europeană a Tineretului le deschide pentru societatea civilă. Acest titlu duce la creşterea notorietăţii municipiului pe plan european, la implicarea tot mai mare a tinerilor în viaţa comunităţii şi la dezvoltarea programelor de finanţare pentru ONG-uri şi nu numai.

Pentru a sublinia atenţia pe care o acordăm organizaţiilor neguvernamentale, a grupurilor civice care se implică în dezvoltarea societăţii noastre, venim cu o varianta de participare direcţionată pe workshopul Social. Astfel sunt trei variante de înscriere la Conferinţa Afaceri.ro:

1)     120 ron, preţ individual, cu acces la toate secţiunile conferinţei

2)     200 ron, preţ pentru două persoane din aceeaşi organizaţie, cu acces la toate secţiunile conferinţei

3)     50 ron, preţ individual, cu acces la ONG workshop – Perspective pentru societatea civilă  

Pentru a beneficia de acestea, vă rugăm introduceţi la înscriere codul promoţional ONGCJ.

Speakerii secţiunii sociale ale Conferinţei Afaceri.ro sunt:

–          Farkas Andras

–          Victor Gavronschi

–          Carmen Ciobanu

–          Mirel Borodi

–          Ioana Szatmari

–          Florin Şomodi

Farkas András – PUTEREA ASOCIERII ŞI A PARTENERIATELOR

Directorul executiv al programului Youth@Cluj-Napoca 2015, European Youth Capital, András a fost împreună cu colegii săi de la Grupul PONT iniţiatorul candidaturii Clujului pentru titlul de Capitală Europeană a Tineretului 2015, initiativa dusă la succes din prima spre surprinderea multora.

András are deja experienţă în toate cele trei sectoare de activitate (guvernamental, privat şi non-profit neguvernamental). Nefiind din Cluj (s-a născut la Târgu Mureş şi şi-a petrecut primii 9 ani din viaţă în Bucureşti), are un entuziasm aparte faţă de Cluj şi se consideră clujean de suflet.

A fost singura persoană de la Gala Premiilor Media din acest an premiat de două ori de către două instituţii media diferite pentru iniţierea şi apoi câştigarea titlului de Capitală Europeană a Tineretului 2015 pentru Cluj-Napoca.

Victor Gavronschi – MARKETING ŞI SOCIAL MEDIA PENTRU ONG-URI

Victor este un entuziast al marketingului, mereu în căutarea autoperfecţionării.

Experienţa sa în Marketing a început în anul 2007, iar după o serie de poziţii în departamente de marketing şi proiecte de freelancing, s-a hotărât să devină susţinătorul frenetic al unei agenţii de marketing cu gânduri îndrăzneţe: Loopaa.

Membru activ al asociaţiei IAA Young Professionals Cluj, a avut ocazia să fie project manager al Marketing Tribe, proiect care a reprezentat primul pas în construirea unei comunităţi de marketing în Cluj-Napoca. Victor are la activ peste 50 de ediţii ale unor reviste de specialitate şi articole din domeniul auto B2B & B2C şi nu numai.

Îi place să împărtaşescă şi celorlalţi pasiunea pentru Marketing, fiind prezent în calitate de speaker la peste 20 de evenimente, iar ca şi filozofie de viaţă, crede cu tărie că perseverenţa şi o doză de creativitate reprezintă cheia succesului pe termen lung.

Victor este absolvent al Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor, UBB Cluj-Napoca. Este, de asemenea, şi trainer si project manager certificat, iar în aria sa de expertiză se regasesc: Marketing Strategic, Marketing B2B, Event Management, Copywriting, Marketing Research & Planning şi Marketing Online.

Carmen Ciobanu – ELABORAREA UNOR PROIECTE RELEVANTE

Absolventă a unui program de masterat internaţional în domeniul Managementului organizaţiilor non-guvernamentale, este şi licenţiată în Ştiinţe Administrative din cadrul UBB Cluj.

Este mereu în căutare de soluţii şi activităţi inovatoare, işi pune amprenta în tot ceea ce face şi crede în potenţialul afacerilor sociale. Coordonează proiectele departamentelor Economie Socială şi Dezvoltarea Resurselor Umane din cadrul Fundaţiei Civitas pentru Societatea Civilă – Filiala Cluj.

Certificată ca formator, manager proiect, expert achiziţii publice, inspector resurse umane, are experienţă de 4 ani în management de proiect, în scrierea şi implementarea de proiecte cu finanţare nerambursabilă.

Coordonează în acest moment proiectul YouPromote, business prin care îşi propune sprijinirea tinerilor absolvenţi şi fără loc de munca (NEETs – Not in Employment Education or Training) cu vârste cuprinse între 16-25 de ani în Facilitarea accesului pe piaţa muncii şi derularea unui program integrat de training de Promovare prin Social Media.

Este membră Junior Chamber International Cluj, Vicepreşedinte Resurse Umane pentru anul 2014.

Mirel Borodi – CROWDFUNDING, OPORTUNITĂŢI DE FINANŢARE PENTRU IDEEA TA

 

Cu o experienţă de peste 15 ani în domeniul serviciilor suport pentru companii, pornind de la brokeraj de acţiuni, servicii post tranzacţionare, asistenţă şi consultanţă societară, investor relations şi ajungând până în zona finanţării directe şi a celei mai noi frontiere precum cea a crowdfunding-ului, Mirel este recunoscut ca un profesionist şi este recompensat prin încrederea şi fidelitatea clienţilor săi.

În anul 2012 a lansat prima platformă de crowdfunding din România (www.multifinantare.ro) ca o alternativă de finanţare directă a proiectelor, în contextul dificultăţilor manifestate în zona creditării.

Prin intermediul platformei, se doreşte posibilitatea de colectare de fonduri atât pentru finanţarea proiectelor de investiţii şi a ideilor de afaceri, ca o alternativă la sursele tradiţionale de finanţare, cât şi pentru susţinerea iniţiativelor culturale, a proiectelor caritabile, asistenţă de urgenţă, organizare a evenimentelor sau chiar campanii politice.
Ca antreprenor, prin crearea primului registru independent de acţiuni din Transilvania, introducerea conceptului de investor relations în România, punerea bazelor Trustului de Consultanţă Transilvănean şi în prezent, implicându-se activ în legiferarea şi dezvoltarea crowdfunding-ului, îşi propune să contribuie, prin această nouă formă de finanţare directă, la dezvoltarea mediului economic naţional.

Ioana Szatmari – STRATEGII DE DEZVOLTARE COMUNITARĂ

Coordonator al programului de responsabilitate socială al Asociaţiei pentru Relaţii Comunitare, în ultimii 9 ani de activitate în cadrul ARC, Ioana s-a concentrat pe studii naţionale şi regionale calitative şi cantitative în domeniul implicării comunitare a companiilor, dezvoltarea şi coordonarea activităţii grupului LBG Romania. De asemenea, s-a ocupat de facilitatarea şi dezvoltarea relaţiilor dintre partenerii corporaţi şi ONG în cadrul programului de voluntariat ENGAGE, oferirea de consultanţă privind strategia şi raportarea de CSR, cercetări interne şi mecanisme de implicare comunitară a companiilor, dar şi de organizarea de evenimente cu tematică de CSR si CCI.

“The Way it Works” este un raport regional (România, Ungaria, Polonia şi Slovacia) coordonat Ioana Szatmari, destinat identificării principalelor arii de acţiune în domeniul CCI pe care Fundaţia Carpatica şi partenerii săi pot crea initiative comunitare.

Ioana a fost si co-editor al manualului de lucru pentru mecanisme de CCI – Eficienţă şi generozitate – 4 metode de implicare comunitară a companiilor, dar şi coordonator şi co-editor al studiului calitativ privind practica de CCI din România – Implicarea în comunitate a companiilor, între filantropie şi responsabilitate socială.

În 2012, Ioana a fost consultant naţional de afaceri în domeniul responsabilităţii sociale în cadrul programului “Întărirea capacităţii companiilor româneşti de dezvoltare a parteneriatelor sociale”, finanţat de Fondul Social European – Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane.

Florin Somodi IMPORTANŢA CAMPANIILOR DE ADVOCACY

Florin Somodi este unul dintre cei mai cunoscuţi sales manageri şi traineri din Cluj.

Absolvent al Academiei de Advocacy Timişoara, a urmat cursurile de specializare în advocacy şi lobby organizate în cadrul proiectului Activ şi Implicat.

Este membru al Gruplui de iniţiativă civică Lobby pentru Cluj, care a desfăşurat în ultimii doi ani 8 audieri publice şi peste 10 mese rotunde pe teme de interes maxim pentru comunitatea clujeană (regionalizare, calitatea serviciilor în sănătate, calitatea procesului educaţional preuniversitar, costul şi calitatea vieţii în Cluj-Napoca, Lider şi Proiect pentru Cluj).

A fost speaker la TEDx Reghin 2012 pe tema Reinvent Communities.

Este membru Junior Chamber International Cluj, Vicepreşedinte Resurse Umane 2013 şi Preşedinte ales pentru anul 2014, lucrează la proiectul Clubul de Advocacy al JCI Cluj prin care urmăreşte lansarea a trei sesiuni de cursuri de advocacy pentru 60 de liceeni, studenţi şi membri ai ONG-urilor de tineret ce se vor desfăşura pe parcursul anului 2014. Proiectul îşi propune profesionalizarea campaniilor tinerilor de influenţare a politicilor publice şi deciziilor administrative locale.

În total, vor fi prezenţi în Conferinţă peste 20 de speakeri cu experienţă în dezvoltarea proiectelor de succes. Evenimentul se va desfăşura în data de 20 noiembrie 2013, începând cu ora 9:30, la Hotelul Golden Tulip Ana Dome din Cluj-Napoca. Înscrierile se fac pe site-ul www.afaceri.ro

Subliniem workshop-ul dedicat ONG-urilor, inclus în secţiunea socială a Conferinţei Afaceri.ro. Înscrierea la acest sector se poate face separat de celelalte secţiuni ale conferinţei. Workshop-ul se va desfăşura între orele 13.30 şi 15.30, în Sala B a hotelului gazdă.

Nu sunt doar vorbe când spunem că viziunea întreprinzătorilor clujeni, a organizaţiilor neguvernamentale, a celorlalţi reprezentanţi ai societăţii civile despre Capitala Europeană a Tineretului este viitorul Clujului. Conferinţa vine cu adevărat în sprijinul dezvoltării proiectelor celor care vor să fructifice perspectivele aduse de prestigiosul titlu.

 

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează